ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Sohbet - Yaşam > Kadın Dünyası > Bebeğim

Bebeğim Anne, Bebek Sağlığı ve Çocuk Gelişimi ile İlgili Paylaşım Yapabiliceğimiz Bölüm

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17.11.10, 22:36   #1 (permalink)
Süper Tayfa
 
Ahєпк~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2008
Nereden: Göçebe
Mesaj Sayısı: 21.191
Konu Sayısı: 4874
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 2039700
Rep Puanı: 203966782
Rep Derecesi : Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000Ahєпк~ 0-10000000
Ruh Hali:

Üyenin Facebook Profilini Ziyaret Et
Arrow Reklamlar Çocuk Beslenmesini Etkiliyor




Çocuklar ailenin satın alma kararlarını ciddi anlamda etkiler.

Çocuklar ailenin satın alma kararlarını ciddi anlamda etkiler. İşte bu nedenle reklamcılar özellikle çocukları etkileri altına almayı amaçlar.

Ancak reklamlarla birlikte hazır yiyecek kalorili ve yüksek yağlı gıdaların şekerli içeceklerin tüketiminin arttığı görülüyor. Bu durum da obezite riskini artırıyor

Hacettepe Üniversitesi’nde 19 -20 Haziran tarihlerinde gerçekleşen Beslenme ve Diyetetik Günleri bilimsel programına Mezura ekibinden Diyetisyen Gamze Şanlı katıldı. Ankara’da gerçekleşen bu toplantıda bize göre en dikkat çekici sunumlardan birisi Dr. A. Tülay Bağcı Bosi’ye ait olan “Reklamlarda Çocuk ve Beslenme” konusuydu. Bu sunuma ait bazı notlar ve sevgili Gamze’nin bu konudaki bilgilendirmelerini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Yapılan birçok çalışma çocuklara yönelik reklamlarda özellikle beş gıda sektörünün ön planda olduğunu gösteriyor. Çocuklara ait reklam kuşağında en fazla reklamı görülen ürünler; alkolsüz içecekler bisküviler şekerlemeler aperatifler ve fast - food reklamları olarak sıralanıyor.

Reklamlar ve obezite riski
Dünya Sağlık Örgütü Gıda ve Tarım Organizasyonu 2002 yılında reklamlarda besin içeriği düşük enerji içeriği yüksek yiyecek ve içeceklerin pazarlanmasının obezite için önemli bir risk faktörü olduğunu bildirdi. Çünkü reklamlarla birlikte hazır yiyecek tüketiminin kalorili ve yüksek yağlı gıdaların şekerli içeceklerin tüketiminin arttığı görülüyor. Buna karşılık bu tür reklamların çocukların taze meyve ve sebze tüketimini olumsuz etkilediği de gözardı edilmemelidir.

En fazla yiyecek reklamı etkiliyor
2000 yılı mart ayında Amerika’da yapılan bir değerlendirmede haftada bir kez yayınlanan çocuk programları arasında gösterilen reklamların yüzde 46’sının yiyeceklere ait olduğu görülmüştür. Ülkemizde yapılan başka bir araştırmada ise Afyon-karahisar ilinde 3 - 13 yaş arası çocuk sahibi ebeveynlere televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri sorulmuş ve yüzde 80.9 oranında “Yanlış beslenmeye özendirir” yüzde 75.3 oranında “Tüketim alışkanlıklarını olumsuz etkiler” cevapları alınmıştır.
Aynı çalışmada ebeveynlerin gözlem ve görüşlerine göre çocukların en fazla oyuncak ve gıda reklamlarından etkilendiği aktarılmıştır.

Pazarlama yöntemleri
Geleceğin tüketicileri olan çocuklar ailenin satın alma kararlarını ciddi anlamda etkilediği için reklamcılar özellikle çeşitli pazarlama teknikleriyle çocukları etkileri altına almayı amaçlamaktadır.
Genel olarak çocuklara yönelik yapılan gıda reklamlarında; televizyon okulda - kantinde pazarlama sponsorluklar gizli reklam internetten satış - pazarlama ve satış promosyonları gibi pazarlama yöntemleri kullanılmaktadır.
Yöntemlerden en çok kullanılan ve en popüler olanı ise çocukları en çok etkileyen TV reklamlarıdır. Bunun yanında günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle birlikte internette
İnternet üzerinden reklam kontrol ve düzen altına alınmış değildir bu nedenle çocuklar

Çocuklara yönelik reklamlarda çizgi film karakterlerinin kullanılması ünlülere ya da oyuncak kazandıran yarışmalara yer verilmesi gibi pazarlama teknikleri çocuklar üzerinde oldukça etkili olmaktadır. Reklamların çocuklar üzerindeki etkisi yadsınamayacak kadar fazladır.
Verilen mesajlardan en çok etkilenen grup oldukları için çocuklar reklamcılar için önemli bir hedef oluşturmaktadır.
Araştırmalar çocuklarıyla alışverişe çıkan ailelerin yüzde 82’sinin fazladan harcama yaptıklarını ortaya koymaktadır. Bunun nedeni ailelerin çocuklarını reddedememesi ve ürünü çocuğunun isteğine bağlı olarak sorgulamadan satın almasıdır.

Televizyon ve reklamların etkisi
Uzmanlar “Çocuklar sekiz yaşına kadar reklamla gerçek arasındaki ayrımı yapamazlar iki yaşından itibaren de rahatlıkla tanıyabilirler” diyor. Reklamlara karşı daha ölçülü bir tutum sergileyebilir ancak çocuklar gördüklerini hemen isteme eğiliminde. Yayınlanan reklamlar çocukları etkileyerek isteklerini ve seçimlerini önemli ölçüde yönlendirici oluyor. Etkileme mekanizması çocuğun yaşına o ürüne verdiği öneme mesajı algılamasına göre değişiklik gösteriyor. Bu sebeple özellikle çocuk kuşağında yayınlanan reklamların kontrol ve denetimiyle ilgili titiz bir çalışmaya ihtiyaç var diye düşünüyorum. Toplum sağlığı ve obezitenin önüne geçebilmek için öğretici ve eğitici reklam kontrol altına alınabilmelidir. Eğer önlemler alınmazsa 2010 yılında çocukların yaklaşık yüzde 10’u obez olma riski altındadır.


__________________
Sevmek seni; hayvanlar alemi belgeseli.
Alemsin sen Alem..
Bense aleminin içinde ki hayvanın yeryüzüne yansımış şekli.
Daha doğmadan hangi Aslan tarafından yeneceğine karar verilmiş,
` Ceylanın Teki.



Ahєпк~ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Çocuklarınızın Beslenmesini Ciddiye Alın Ahєпк~ Bebeğim 0 25.09.10 15:22
En İyi Reklamlar Kızıla Boyalı Saçlar Yerli Diziler ve Tv Showları 6 21.05.08 17:28


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.