ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Gündem > Dünya Gündemi

Dünya Gündemi Dünya gündeminden haberler, yorumlar, enson gelişmeler...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17.03.12, 18:35   #1 (permalink)
Aнн σ gözℓєяι уσк мυ.❤♡
 
İkinci bahar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Nereden: FenerbAhÇenİn qöbEqindeNஐ
Mesaj Sayısı: 3.627
Konu Sayısı: 892
Takım: Fenerbahçe
Rep Gücü: 500856
Rep Puanı: 50084319
Rep Derecesi : İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000İkinci bahar 0-10000000
Ruh Hali:

Red face Ağızda 1 dakika, kalçada ömür boyu





Giriş Saati : 17.03.2012 12:56
Güncelleme : 17.03.2012 12:56
Egzersiz sırasında gereğinden fazla efor sarf edildiğinde savunmaya geçen vücudun yağ yakımını bırakarak, karbonhidrat yaktığı, bunun sonucunda hedeflenin altında kilo kaybedildiği bildirildi.
Birçok ülkede ''demir adam'' olarak tanınan, power lifting, rugby, doğal vücut geliştirme, triatlon gibi branşlarda dereceler alan ve hareket bilimleri, fonksiyonel kuvvetle kardiyovasküler egzersizler konusunda uzmanlığı bulunan Avustralyalı fitness eğitmeni Gavin Aquilina, Türkiye'ye yaptığı ziyarette, AA muhabirinin sorularını yanıtladı.

Aquilina, egzersiz doğru yapılmadığında vücudun gereksiz yorulduğuna, sakatlanma riskinin arttığına, hareketlerin faydasının beklenenin çok altında kaldığına işaret etti.

''Ne kadar efor sarf edilirse o kadar yağ yakılır'' düşüncesinin yanlış olduğunu vurgulayan Aquilina, şöyle devam etti:

''Genellikle kilo vermek, yani yağ yakmak isteyen kişilerde bu görüş hakimdir. Aksine gereğinden fazla efor sarf edildiğinde vücut savunmaya geçerek, yağ yakımını bırakır ve karbonhidrat yakımına başlar. Bu, doğal olarak çok daha fazla eforla daha az kilo kaybı anlamına gelir. Eğitmenlerin yapacağı doğru yönlendirme ya da eğitmenin olmadığı yerlerde koşu bantlarındaki ''Fat Burn'' programı, kullanıcıyı kilo-yaş gibi değerlerine göre en doğru şekilde yönlendirir.''

''Ne kadar ağırlık kaldırıldığı değil, hareketin nasıl yapıldığı önemli''

Ağırlık çalışmalarında, ''ne kadar yüksek ağırlık kaldırılırsa, kaslar o kadar çok çalışır' görüşünden de uzaklaşılması gerektiğini vurgulayan Aquilina, ''Ne kadar ağırlık kaldırıldığı değil hareketin nasıl yapıldığı önemlidir'' dedi.

Yüksek ağırlıkta zorlanan kişilerin, hareketi doğru yapamadığına işaret eden Aquilina, ''Ağırlık egzersizi yapmak, ağırlığı hareket ettirmek değil hareketi doğru yaparak istenilen kas grubuna istenilen gücün binmesini sağlamaktır'' diye konuştu.

''1 kilogram kas artışı, günde 120 kalori ekstra harcama yaratır''

''Ağırlık çalışmaları zayıflatmaz, vücudu şekillendirir'' yargısının da doğru olmadığına dikkati çeken Aquilina, kalori yakımıyla kas kütlesi arasında doğru orantı bulunduğunu söyledi. Bu nedenle ne kadar kas kütlesine sahip olunursa o kadar kalori harcanacağına işaret eden Aquilina, ağırlık egzersizlerinin, kas kütlesini güçlendirecek en doğru seçim olduğunu dile getirdi.

Egzersiz yapılan sürede daha fit, dinç ve sıkı görüntü elde edildiğini belirten Aquilina, ağırlık çalışmaları bırakıldığında da vücudun çökmediğini ve sarkmadığını vurguladı.

Vücuttaki kas miktarının artırılmasıyla metabolizmanın da hızlandığına işaret eden Aquilina, ''1 kilogram kas artışı günde 120 kaloriye kadar ekstra harcama yaratır. Dengeli yağ-kas oranıyla hem fit görüntü elde edilebilir hem de daha fazla kalori tüketilebilir'' dedi.

''Şekilli karın kası için günde 15 mekik yeterli''

Aquilina, şekilli karın kasları için günde en az 100 mekik çekilmesi gerektiğine ilişkin bilginin ''yanlış'' olduğunu savundu.

Günde 15'ten fazla mekik çekilmesinin, daha hacimli ve şekilli karın kası sağlamayacağını ifade eden Aquilina, ''Bu sadece dayanıklılığı artırır. Daha şekilli karın kası, maksimum 15 tekrarla ama kaslara daha fazla güç uygulayabilecek egzersizlerle olur'' dedi.

''Göbek çevresinde yağlanma oluşmaması için her türlü yağdan kaçınılmalı'' düşüncesinin doğru olmadığını ifade eden Aquilina, ''Zeytinyağı, zeytin, avokado ve bitter çikolata gibi besinler içerdikleri doymamış yağ asitleri nedeniyle göbek yağlarını eritmede yardımcı rol oynar. Günlük beslenme içerisinde bu lezzetler az olmak koşuluyla tüketilmeli'' diye konuştu.

Kalp kaslarını düzenli cardio egzersizleriyle güçlendirin

Egzersizde düzen ve tutarlılığın önemini vurgulayan Aquilina, ''Düzenli cardio egzersizi, kalp kaslarını güçlendirerek sağlıklı ve uzun ömürlü bir gelecek sunar'' görüşünü dile getirdi.

Aquilina, vücudun her harekete olduğu gibi rutin bir cardio programına da alıştığına ve daha az tepki göstermeye başladığına işaret ederek, iniş-çıkışlı ritm sağlayan koşu bantlarıyla çalışma yapılmasının olumlu etki yarattığını söyledi.Egzersiz sırasında ritmin zaman zaman artıp azaltılması gerektiğini belirten Aquilina, bu şekilde direncin artırıldığını, daha az eforla iyi sonuç elde edildiğini vurguladı.

''Ağızda bir dakika, kalçada bir ömür boyu''

Düzenli egzersiz programında beslenme alışkanlığının da önemli olduğuna işaret eden Aquilina, ''bir lokmadan bir şey olmaz'' anlayışının, fazla kilonun en yakın dostu olduğunu vurguladı.

Aquilina, ''Ağızda bir dakika, kalçada bir ömür boyu'' sözünün asla unutulmaması gerektiğini belirterek, ''atıştırmalardaki tercihlere dikkat edilmeli'' uyarısında bulundu.


__________________
"seni özledim" diyene inanma! herşeyi bırakıp seni görmeye gelene inan!
gerisi boş laf..
paLavra.
İkinci bahar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.03.12, 19:05   #2 (permalink)
Fenerbahçe Tayfası
 
Eda™ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jun 2008
Nereden: İstanbul
Mesaj Sayısı: 10.901
Konu Sayısı: 1001
Takım: Fenerbahçe
Rep Gücü: 1557479
Rep Puanı: 155745601
Rep Derecesi : Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000
Standart Cevap: Ağızda 1 dakika, kalçada ömür boyu




Eskiden spor yapıyorum diye yavaş yavaş yürü ama saatlerce bantta kal, ağırlık kaldır ama ne dizleri hafif kır, ne kolu tam olarak indir ne de tam olarak kaldır, mekik çekeceğim diye ense-boyun civarına yüklen..daha onlarca hata.
Aslında ağırlık yani kas guruplarına yönelik çalışmaya başlayan bütün herkes, öncelikle bi iki seasn halinde eğitimden geçmeli. Bunları birebir çalıştıktan sonra daha iyi anlıyor insan. Şuan çoğu spor merkezlerinde insanların ellerine bi program sıkıştırıp gönderiyorlar "al program, bu da aletler!" der gibi. Mesela kardio, ağırlık, veya grup dersleri vb. herhangi bi aktiviteden sonra esneme hareketleri. Ne kadar önemli olduğu, spor sonrası oluşan eklem ağrılarının ne kadar şiddetli olduğunu yaşayan bilir. Oysa insanları seminer halinde de olur mutlaka birşeyler duymuş/öğrenmiş olsa yaparlar bunları.
Devamlı gittiğim spor salonunda o kadar sakatlanma olaylarına şahit oldum ki; bırak kilo verememeyi insanlar sakat kalıyor. O yüzden öncelike sporla ilgili "şu hareket şu kadar yağ yakiyüü, bu aha bukkadan kas yapiyüüü,... vs." magazin haberlerinin yerine insalara daha bilgi içerikli haberler sunulsa, veya öncelikle eğitimine teşvik edilse -ki sanırım daha hiç bir kompleks bu tür bi ekşına sahip değil- daha yararlı olur, daha sağlıklı bireyler yetişir.

Not da düşeyim(çatlarım lan ): birebir çalıştığım son iki haftalık dönemde 2 kilo 300 gram yağ kaybetmişim.aha, al sana maaağazin.

Ayrıca bitter çikolata hakkında dediklerini, çok çok sevgili diyetisyenim de benim için öğünlerime uygulamış bulunmakta.
Diyet diyet diyet! off diyet, "iyi olan hiç birşeyi yeme" olmasın artık ya.


__________________
Relax! Your problems are in my hands now.
-God
Eda™ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İnsan, ömür boyu kaç kez rahatsızlanır? eS. Sağlık 2 14.02.10 14:23
MFÖ - Yalnızlık Ömür Boyu Pink Floyd Türkçe Video Klip 0 29.04.08 16:53
Ömür boyu garanti ScarFace Motorlu Araçlar Dünyası 0 05.06.07 15:41
Ömür boyu iktidarda recep_oflu Dünya Gündemi 0 19.05.07 13:11
MFÖ-Yalnızlık Ömür Boyu TayGun Pop 0 29.03.07 23:57


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.