ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Eğitim > Ödevler - Dersler - Tezler > Felsefe & Sosyoloji & Psikoloji

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22.07.11, 01:40   #1 (permalink)
Uzman Tayfa
 
Vav HaL-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2009
Nereden: .
Mesaj Sayısı: 5.510
Konu Sayısı: 1901
Takım: Beşiktaş
Rep Gücü: 804174
Rep Puanı: 80415748
Rep Derecesi : Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000
Ruh Hali:

Arrow Esascılık (Essentialism), Esascılık (Essentialism) Hakkında




Bu akımın savunucularından bazıları William Bagley Isaac Kandel ve Herman H. Horne’dur. Esasicilik akımı da Realizme ve İdealizme dayanır. Bu akıma göre insan genel olarak top*lumsal ve kültürel bir varlıktır. Doğuştan hiçbir bilgiyle donanık değildir. Bilgi aposterioridir ve onu elde etmenin yolu genelde tümevarımdır. Tümevarım yoluyla elde edilen bilgi mutlak (kesin) doğrudur. Bu tür bilgi ve teknik toplumda sürekli biri*kir. Okulun görevi de bu bilgiyi öğrenciye aktarmaktır. Bu ne*denden dolayı okul bir reform değil; öğrenim kurumudur. Bu kurumun işlevi geçmişten şimdiye dek oluşan başat kültürel değerleri öğrenciye kazandırmak bu yolla onun topluma uyu*munu sağlamaktır; topluma uyan insan ahlaklı ve erdemlidir. Değişme değil gerçek olan değişmemedir. Onun için geçmişte elde edilen kesin doğrular yeni kuşaklara aktarılarak hem de*ğişme önlenmeli hem de kuşaklar arasındaki çatışma engellen*melidir. Geçmişin bilgi ve becerileri yeni kuşaklara kazandırılırsaonlar da eski kuşaklar gibi davranır; böylece değişme ve ça*tışma önlenir; kültürel miras da korunur.

Bu bağlamda eğitimin hedefleri; "Kişinin toplumsallaşmasını sağlama başat kültürel değerleri ona kazandırma değişine ve çatışmayı önleme kültürel mirası koruma topluma uyumunu sağlamabilgi ve becerili insanlar yetiştirme" olabilir.
Bu hedefleri öğrenciye kazandırmak için toplum bilimleri (sos*yoloji psikoloji tarih vb.) fen bilimleri (fizik kimya biyoloji vb.) genel kültür (dil güzel sanatlar felsefe ile matematik ge*ometri) gibi dersler okul yetişeklerinde yer almalıdır; çünkü insanın toplumsal ve kültürel yanı birlikte geliştirilmelidir. Bu derslerdeki içerik başat kültürel değerlerle donanık olmalıdır. Üzerinde anlaşılamayan çözülmemiş (toprak reformu vergi adaleti insan hakları vb.) ve gelecekle ilgili sorunlar içerikte yer almamalı ve sınıf ortamına getirilmemelidir.

Eğitim durumlarında konular ve dersler önemli olduğundan dolayı öğrenci değil; öğretmen merkezdedir; çünkü kültürel mirasın temsilcisi öğretmendir. O doğru ve tutarlı bilgilerle donanıktır. Öğrenci doğuştan hiçbir bilgi ve beceriye sahip değildir. O görüş sav üretecek beceri gösterecek düzeyde ol*madığından öğretmenin dediklerini ezberlemek yapmak tek*rarlamak zorundadır. Öğrenci kitapların yazdıklarını öğretme*nin yapıp anlattıklarını yerine getirerek yeteneklerini ve aklını geliştirebilir. Öğretmen eğitim ortamında öğrenciye yol gös*termeli ve onu sürekli denetlemelidir; çünkü öğrenme sıkı ça*lışma ve disiplin ister. Sorunların çözümü soruların yanıtlan öğretmence bilindiğinden dolayı çözüm ve yanıtları öğretmen vermelidir. O öğrencilere çözüm ve yanıtları öğretmelidir. Öğrencilere soruyu sorup onların çözmelerini istememeli yani problem çözme yöntemini tartışma tekniklerini kullanmamalıdır; çünkü bu tür etkinlikler zaman ve emek kaybına neden olabilir.
Öğretme işini öğretmen yaptığından ve bu iş ondan beklendi*ğinden o etken; öğrenci ise edilgendir. Öğrencinin istendik davranışları kazanması değil; önemli olan konuların belli süre içinde işlenmesidir. Böyle olmakla beraber problem çözme yön*temi ve tartışma bazen; yaparak ve yaşayarak öğrenme ise belli yaşlarda meslekî ve teknik eğitim verilen kurumlarda kullanıl*malıdır. Bu durumlarda da öğretmen ve konular yine merkezde olmalıdır. Üzerinde anlaşmaya varılmamış tartışmaya açık olgu ve olaylar sınıf ortamına getirilmemelidir; çünkü onların çözü*mü bilinmemektedir. Bundan başka yaşamda olup biten tüm olgu ve olaylar değişmeler gelecekle ilgili sorunlar okulu ilgi*lendirmediğinden eğitim ortamında ele alınmamalıdır.
Öğretmen eğitim ortamında gerektiğinde cezaya baş vurmalı otoriteyi elden bırakmamalıdır. Ayrıca öğretmen "kendi ken*dini denetleme beceri ve yeteneğini" öğrenciye kazandırmak için gerekirse çekinmeden zor kullanmalıdır. Değerlendirme (sınama) durumunda ise öğretmen kendi ya*pıp anlattıklarını kitabın yazdıklarını öğrencilere sormalı; öğ*renciler de yanıtı ezberleyip vermelidir. Öğrencilere akılların: çalıştırıp çözecekleri sorular çoğu zaman sorulmamalıdır. Mesleki ve teknik eğitimle ilgili sınama durumunda ise öğrencinin araç-gereç kullanarak işi ürünü davranışı vb. yapıp göstermesi istenmelidir. Kitaplarda bulunmayan derste işlenmeyen konularla ilgili sorular öğrenciye sorulmamalıdır.


__________________
Vav HaL-i isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Pkk hakkında Nihilist Serbest Kürsü 34 15.01.11 02:03
msN hakkıNda kayferenqi_ufakLık Msn, Yahoo, Skype, Icq, Messenger 2 19.03.08 00:03
Dua Hakkında.. ayşe Dualar, Ayetler ve Dini Sohbetler 0 13.03.07 14:57


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.