ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Oyun Dünyası > Online Oyunlar > Ikariam

Ikariam Bir çağın zenginliği senin yönetiminde ve keşif başlıyor. Ikariama hoş geldin...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17.09.08, 11:44   #1 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Savaş Sanatı




İkariam Savaşları ikiye türe ayrılır: Savaş gemileri tarafından gerçekleştirilen deniz savaşları ve askerler ve savaş makineleri tarafından gerçekleştirilen kara savaşları. Her asker aşagıdaki degerleri taşır:

* Hasar - Birimin yok edici gücü
* Zırh Koruması - Hasara karşı koyma yetenegi
* Dayanıklılık - Bir çok raunddan oluşan büyük savaşlarda en büyük rolü oynayan, birimin dayanma gücü.
* Özel Yetenekler - Birimin kendine has özellikleri
* Hız - Birimin ne kadar hızlı oldugu; karışık birliklerde hız en yavaş olanın hızıdır.
* Sınıf- İnsan veya Makina. Doktorlar makinalarda normalin yarısı katkı yaparlar.
* Maliyet - Bu birim için; vatandaş , odun ve lüks kaynaklardan nelere ihtiyaç duyuldugu
* Bakım Masrafı - Birime saatlik olarak ödenen miktar. (Dikkat! Birim seferde oldu unda bakım masrafı iki katına çıkar!)

Mevcut Özel Yetenekler:

* Saldırı - Birim saldıran taraftaysa %30 hasar primi alır.
* Savunma - Birim savunan taraftaysa %30 zırh koruması primi alır.
* Şahmerdan Vuruşu - Birim şehir duvarına zarar verebilir, eger mevcutsa.
* Hekim - Her savas raundu arasında zayiat vermeyi önler.
* Dirimek- bu birim yorulan birimlere her savaş raundunda dayanıklılık saglar.


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.09.08, 11:45   #2 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Savaş Sanatı




Burada bir savaş için iki temel senaryo olabilir. Bir savaş aynı adadaki iki farklı şehir arasında geçen bir kara savaşı olabilir. Veya farklı adalarda bulunan şehirler arasında denizaşırı bir savaş olabilir.
Kara yoluyla yapılan savaşlar daima kara savaşı olarak sonuçlanır, savunma gücü şehirde konuşlanmış olan askerler ve/veya savaş makinelerinden oluşur.
Deniz yoluyla yapılacak bir saldırıda ilk olarak düşmanın şehre yakın hiç bir savaş gemisi olmadı ından emin olmanız gerekir. Aksi takdirde sizin askerlerinizi taşıyan nakliye gemilerinizin yolunu keser ve en kötü ihtimalle de batırır.
Başka adadaki şehrin yolu serbest oldugunda, askerleriniz karaya çıkabilir ve eger gerekirse kara savunma birimlerini yok etmek zorunda kalırlar.

Ada haritasında bir düşman şehri seçtiginizde aşagıdaki seçeneklere sahip olursunuz:


* Yagmala - Tüm savunma birimleri yenildiginde koruma altında olanlar dışında her şey ya malanır. Yagma ve yagmaladı ınız kaynakları kurbanınızın nakliye gemilerine yüklemek için 20 dakikanız var. Ayrıca kurbanınızın hazinesindeki altınların (% Şehir kademesi x (şehir kademesi - 1)) kadarını da yagmalarsınız.
* Limanı Kuşat - Savaş gemileri şehre giden gelen nakliyeleri önler.
* Şehir İşgal Et [Vali (Askeri) araştırmasının tamamlanmış olmasını gerektirir] - İşgal edilmiş şehri askerleriniz için üs olarak kullanabilirsiniz. Bununla birlikte askerleriniz ve denizcileriniz bakım ücretlerinin bir bölümünü işgal ettikleri şehirde içki aleminde ziyan edeceklerdir.

***İpucu: Yagmalanan şehirdeki liman daha büyük oldugunda, daha fazla kaynak ya malanabilir.

***İpucu: Savaş gemilerinin bir limanı kuşatması veya askerlerin bir şehri işgali devam etti i sürece bakım masrafları normalin iki katı olur!


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.09.08, 11:46   #3 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Savaş Sanatı




Deniz ve kara savaşları aynı şekilde seyreder. Yine de kara savaşlarında daha fazla etkileyen faktör vardır. (Örn: sur) Her savaşta iki taraf vardır: saldıran ve savunan. Her iki taraf da birden fazla ordudan oluşabilir. Mesela, sen ve bir müttefikin bir şehre birlikte saldırırsanız, senin ve müttefikinin birimleri daha büyük tek bir güç oluşturur.
Bir savaş en az 1 raunddan oluşur. Bir raund 20 dakika sürer ve aşa ıdaki gibi gerçekleşir:

* Dayanıklılık etkileri belirlenir
* Tolam zarar belirlenir - kara savaşlarında saldıran taraftaki şahmerdanların surlara verebilecekleri hasar kontrol edilir.
* Hasar rastlantısal olarak düşman birimlerine da ıtılır - isabet alan birimler ölür veya dayanıklılık kaybeder
* Ölen veya kaçan birimler çıkarılır
* Eger kazanan yok ise savaş sonraki raundda devam eder.


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.09.08, 11:46   #4 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Savaş Sanatı




Eger bir birim isabet alır ve hayatta kalırsa dayanıklılık kaybeder. Dayanıklılık belirli bir seviyenin altına düştügünde birim kötüleşir veya kaçmayı dener. Birden çok raunddan oluşan daha büyük savaşlarda, dayanıklılık sonucu belirleyici rol oynayabilir.

* 3/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degeri %80 e düşer.
* 1/2 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması degerinin %60 ına düşer ve birimler tüm özel yeteneklerini kaybeder.
* 1/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh korumaları degerinin %40 ına düşer. Daha kötüsü bu birimin her raundda %60 kaçmayı deneme şansı olur.



***İpucu: Eger senin ahçıların var ise, onlar her savaş raundu başına birimlerinin dayanıklılıklarını bir miktar artırırlar.


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.09.08, 11:46   #5 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Savaş Sanatı




Saldırı alan bir şehrin savunmasında, o şehrin duvarının sayısız etkisi vardır:

* Şehir duvarının her gelişim kademesi için tüm savunma birimleri %10 fazla zırh korumasına sahip olur.
* Şehir duvarının her gelişim kademesi savunmacının toplam hasar gücünü 3 artırır.
* Bütün saldırı üniteleri, duvarda açılan her yarık için %10 hasar primi alır.

Ünitelerin sahip olabildigi özel yeteneklerden biri de şahmerdanın surlarda yarıklar oluşturabilmesidir. En azından her iki raund sonunda bir yarık oluşumuna neden olur. Surun gelişim kademelerine baglı olarak daha fazla yarık da oluşabilir. Yeterince şahmerdan ile mümkün olan tüm yarıklar ilk raundda da oluşturulabilir.

***İpucu: Şehir duvarında oluşan yarıklar savaştan sonra otomatik olarak kapanır.


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.09.08, 11:47   #6 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Savaş Sanatı




Oluşturulan toplam hasar aşagıdaki faktörlere baglıdır:

* Birligin oluştu u birimlerin temel hasar gücü
* Birligi oluşturan birimlerde atölyenin korkunç geliştirmeleri sonucunda oluşturulan hasar gücü artışları.
* Azaltılan dayanıklılık etkisiyle verilen hasar
* (sadece saldıranlar) %30 saldırı özel yeteneginden gelecek olan hasar artışı
* (sadece saldıran) %10 her açılan yarık için hasar gücü artışı
* (sadece savunan) her sur kademesi icin 3 hasar puanı artışı
* E er çok fazla birim (yaklaşık 50+) savaşıyorsa azaltılan zarar.

Birimlerin bireysel zırh koruması degişebilir:

* Mucit Atölyesinde yapılan savunma geliştirmeleri nedeniyle olan artışlar.
* Dayanıklılık etkisiyle oluşan zırh koruması azalması
* (sadece savunanlar) surların her kademesi icin %10 zırh koruması artışı
* (sadece savunanlar) Özel yeteneklerden Savunma etkisiyle oluşan %30 zırh koruması artışı

Oluşturulan hasar düşman birimlerine rastlantısal olarak dagıtılır. Tam hasar rastlantısal olarak belirlenir, daha fazla birimin katıldı ı savaşlarda rastlantı faktöründe de artışı olacaktır. Bir birimin ölmesi için verilen hasar zırh koruması degerinin %90 ını geçmelidir. Aksi takdirde birim sadece dayanıklılık kaybedecektir.


***İpucu: Her raundda doktorların birimlerin ölmesini engelleme şansları vardır. Daha fazla doktor bu şansı arttrır. Bununla birlikte, mekanik üniteler üzerinde etkileri digerlerinin yarısı kadardır.


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 17.09.08, 11:47   #7 (permalink)
aggressive
 
eFSaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: not connected
Mesaj Sayısı: 4.393
Konu Sayısı: 1023
Takım: Trabzonspor
Rep Gücü: 72896
Rep Puanı: 7287628
Rep Derecesi : eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000eFSaNe 0-8000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Savaş Sanatı




Bir raundun sonunda 1´e 3 güç oranına ulaşıldıgında savaş biter ve kazanılmış sayılır. Askeri güç toplam hasar (modifikasyonlar dahil) ve zırh koruması degerlerinin toplamıyla hesaplanır. Yenilen ordu dagılır.
Dayanıklılı ın çok fazla düşmesi nedeniyle kaçan birimler savaştan sonra birliklerine dönerler. Savunan birligin dagılan birimleri savaştan 20 dakika sonra tekrar hazır halde olacaklardır. Bir saldırının başarısız olması nedeniyle dagılan birligin geri dönmesi ise iki kat zaman alır.



***İpucu: Her hangi bir zamanda devam etmekte olan bir savaşa yeni birimler göndermek isterseniz bu size baglıdır. Düşmanınız için de aynı şey geçerlidir...


eFSaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Savaş... NauGhtY Diğer Fotoğraflar ve Fotoğrafçılık 2 12.07.08 22:45
cocuk & savaş kararti Dünyadan Fotoğraflar 0 16.11.07 12:29
İç Savaş!!! GenTLman_1903 Beşiktaş 5 31.05.07 12:34
Savaş recep_oflu Tayfa Sözlük 2 20.05.07 02:55
savaş yılları amadeus Genel 0 28.01.07 04:16


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2022 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.