ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Grafik > Adobe Center > Imageready

Imageready İmageready hakkında herşey...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 21.10.07, 11:23   #1 (permalink)
28:06:42:12
 
-BuRAk- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: Ankara
Mesaj Sayısı: 11.490
Konu Sayısı: 2068
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 543106
Rep Puanı: 54308119
Rep Derecesi : -BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Image Ready ile Animasyon Temelleri




Alıntıdır.

Adobe Photoshop programı ile birlikte gelen ( 6 versyionu ve üzeri ) ImageReady programı ile basit ama etkili animasyonlar oluşturabilirsiniz. Bu derste aniamsyonun temel adımları gösterilmektedir.

Yanılmıyor isem Photoshop 6 sürümünden sonra gelen photoshoplar ile birlikte verilmeye başlanan imageready ile Animasyon Yapılması mümkün olmaya başlamıştır.
Programın Çok basit bir sistem ve mantıkla Flasha Benzer Layer Mantığı ile hareket verilebilme özelliği çok özel bir kullanım yeri getirmiştir photoshopa.
Son Gelen Photoshop CS2 sürümü ile Artık Animasyon ve Gelişmiş Gif özellikleri Direk Photoshop Programınada Uyarlanmıştır.

Benim Bu Derste Amacım size imagereadynin genel kullanımı Hakkında Bilgi Vermekten çok Yanlızca Programın Animasyon özelliğini Anlatmaktır. Başladıktan Sonra gif yapmanın ne kadar kolay olduğunu sizde Görüceksiniz...

İlk Olarak Gif Animasyon Mantığını Anlatıyım;
Gif yani Graphics Interchange Format (Grafik Değiştirme Biçimi) Anlamına Gelir. Maksimum 8bit Renk (256Renk) Desteği bulunur. Tam Transparanlık özeliği vardır. Yani Yarı Saydam Olamazlar. Piksel (Bitmap) Tabanlı Animasyon Olarak Saklanabilirler. Genel Amacı düşük renkler sayesinde düşük yer tutması sebebiyle Görselleri Saklamada Kullanılırlar. Yada Webte Düşük Boyutlu buton ve küçük resimler için.

Bir gif içerisine Verilen Frame Sayısı Sınırsızdır. Fakat Avi yada mov gibi yine bitmap tabanlı filmlere göre Akıcı değildir. Basit 4 5 kareyi(Frame) hareket ettirerek sürekli yada 1 kere tekrar eden animasyon gösterimine elverişlidir.

Evet Bu Kadar Bilgi Yeter, Şimdi ilk Örneğimizle Başlıyalım.
Yanlız Belirtmek istiyorum bu bir çizim dersi değildir. Söylediğim Şekillerin Nasıl çizildiği ile ilgili Forumumuzda Mevcuttur. Örneklerde çizdiğim şekilleri sizinde çizebilmeniz Gerekmektedir...
Evet;
Photoshopu Açın ve 400 x 400 piksellik bir Sayfa Oluşturun.
Ben Basit Bir Arka Fon resmi Koydum Sahneme.

Şimdi Sahneye Bize El Sallıyan Bir Karakter Oluşturucaz.
Bunun için Basit Bir Karakter çizebilir yada mevcut bir resminizin Etrafını Temizleyerek Koyabilirsiniz.Eğer Siz Çizecekseniz Kol, Bak ve Ayak Gibi Uzuvları Ayrı Layerde Bırakın. Eğer resim Ekliycek iseniz Eklediğiniz Resmin El Baş Ve Ayaklarını Layerlere Ayırın.
Benim Karakterim Bu;

Gözleri Boş Bıraktım Daha Sonra Değişik Bir animasyon Çeşidini Gözler üzerinde Göstericem...
Şimdi Karakterimizin Layerlerini Resimdeki Oluşturun.

Az Önce dediğim gibi Yanlızca Animasyon Vericeğimiz Layerların Ayrı olması yeticektir.
Şimdi Yapmamız gereken Photoshopun tool Menüsünün Altındaki İmageready simgesine tıklamak ve direk olarak imagereadye geçmek olucaktır.

Bu Butona tıkladığımız Zaman Otomatik olarak imageready açılacak ve Sayfamız Layerleri ile birlikte aynen orda açılacaktır.
imageReady menüsü Photoshop menülerine oldukça benzediğinden kullanım konusunda zorluk çekmiyceksiniz.
Görüldüğü gibi seçilen Layerler etrafında çizgi ile gösterilir. Burda Photoshopun aksine Move Tool ile tıkladığımız resmin layeri seçili hale gelir.

Tool Menüsündeki Elipse Tool ile Gözü oluşturucak siyah noktayıde ekliyorum.

Bu Photoshoptaki ile Tamamen Aynı Şekilde Çalışır.
Aynı Photoshoptaki Gibi Work Path Yerine Shape olarak oluşturuyorum.

Gözleri Shapelerden Yapmamızın Sebebi imageReadynin Shapelere Verilen Hareketleri Daha Gerçekçi Animasyon Haline Getirebilmesi yüzündendir.
Şimdi Gelelim Animasyon Kısmına;
Animasyon için Her Kareyi Ayrı Ayrı oluşturmamız Gerekmektedir. Gif Mantıksal olarak animasyonu oluşturan resimlerin tıpkı bir film şeridi gibi ardarda gelmesinden oluşur.

(animasyon Penceresinde Animasyonun Herkaresi düzenlenir)

Bu Yüzden Önce Animasyonun hikayesini düşünmeli ve Karakterimizin hareketlerini teker teker Buna Göre çizmeliyiz. Tabi Layer Mantığıyla. Yani Sadece Kol Hareket edicekse 2 tane Kol layeri oluşturmalı bu layerların ilkinde kol normal ikincisinde hareketin bittiği noktada olmalı. Animasyon kısmında ilk Frame ilk layeri, ikinci frame ise ikinci layeri gösterdiği zaman sanki kol hareket etmiş gibi bir görüntü oluşturur. bunun için ilk framede normal kol layeri görünür hareket layeri görünmez, ikinci framede ise tam tersi şeklinde uygulanmalıdır.

Bunu şöyle bir örnekle gösterelim;
Karakterimizin Kol Layerini Duplicate edelim,
Duplicate layerine "Kol Hareket" ismini verelim ve Ctrl + T yardımı ile şeklini değiştirelim.

Şekilde iki adet Kol Layerimiz Var.
Aynı şekilde Animasyon Penceresindede iki frame oluşturalım.
Bunun için animasyon penceresinin altındaki küçük duplicate frame butonuna bir kez tıklayalım. Böylece Ordaki Framein bir kopyasını oluşturur.


Karelerimiz(Frameler) sadece Layerlarıdaki visibility (görünürlülük) ve Opacity (Opaklık, saydamlık) Ayarlarını üzerlerinde saklayabilirler.
Bu mantıkla Animasyon penceresinden ilk karemizi seçelim ve layer penceresinden Sol Kol hareket Layerinin Yanındaki küçük köz işaretine tıklayarak kaldıralım.

Aynı Şekilde yine Animasyon penceresinden bu sefer ikinci karemizi seçip, Layer Penceresinden hareket layerini aktif, Normal Kol Layerinin yanındaki Gözü ise (deaktif)iptal edelim...


Şimdi Yine Duplicate Frame tuşu ile Animasyon Penceresinde bir Kare Daha oluşturalım. Bu Karede de ilk karedeki gibi normal kol hareketinin görünür hareket kol layerinin gizli olmasını ayarlıyalım.
Şimdi Animasyon Penceresinin Altındaki Küçük Oynatma tuşu ile Animasyonumuza önizleme yapabiliriz.

Evet Gelelim Karelerin hızını Ayarlamaya;
Görüldüğü gibi animasyonumuz çok hızlı hareket etmekte ve sürekli başa dönmektedir.
Bizim istedğimizde sürekli tekrar etmesidir fakat hareket hızını ayarlamamız gerekmektedir. Bunun için tek yapmamız gereken şey Framelerimizin Gösterimiz zamanını uzatmaktır.
Animasyon Penceresindeki karelerin altında 0.0 seconds yazdığını görürsünüz, işte bu karenin gösterme zamanıdır.

Buna tıkladığınız zaman çıkan açılır pencereden Gösterim Zamanı seçenekleri ve kendiniz bir zaman vermeniz için Other seçeneği bulunmaktadır. Biz ilk Kareye 0,2 sn, ikinci kareye 0,5sn ve 3.kareye yine 0,2 sn verelim...

Şimdi izlediğimizde ise animasyonumuzun hareket hızlarının daha gerçekçi olduğunu görürsünüz.

Burda Mantık şudur; ilk karede Görünür tüm layerler 0,2 saniye göründükten sonra ikinci kareye geçip burdada görünür tüm layerleri 0,5 sn gösterip diğer kareye(frame)geçmesidir.

Bu mantıkla animasyonlarımız oluşturulabilir. Daha yumuşak ve gerçekçi geçişler için kol hareketini daha fazla layerden oluşturup kare sayılarını bu şekilde ayarlıyabilirsiniz.

Yumuşak Geçişlerin ikinçi yolu ise flashtakine benziyen Tween özelliğidir. bu özellik sayesinde uğraşmadan iki kare arası opacity ayarlı geçişler oluşturabiliriz. Aslında Asıl amacı Çizdiğimiz Shape Şekillerinin Yer değişimi arasında oluşan hareketleri hesaplamaktır. Biz Göz için çizdiğimiz shapleri bu şekilde düzenliycez. Neyse ama ilk önce opacity geçişini gösterelim...

Bunun için Geçiş yapıcağımız iki karemizi shift yardımı(ilk kareyi seçip ikinci kareyi shifte basılı tutarak) ile seçiyoruz. Tabi sadece yanyana bulunan kareler için.

Ardından Animasyon Penceresindeki küçük tween tuşuna basıyoruz(duplicate framein hemen yanında).

Açılan Pencere;

Bu Pencerede ilk kısımdaki sayı girilen yer animasyon geçişi için kaç kare kullanmak istediğinizi sorar. bunun 5 te kalması makuldur.
Layers Kısmındaki All Layers seçili olmalı diğeri seçili olursa yanlızca seçili layera hareket verir.
ikinci kısımdaki seçenekler açık kalsın.
ve Ok tuşuna Basabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi tween Seçtiğimiz iki kare arasında 5 yeni kare(frame) ekledi.
Kareleri incelerseniz görürsünüzki iki kare arasında verdiğimiz opacity ayarlarını geçiş şeklinde sıralamıştır. Yani ilk karede solkol hareketimiz 100% görünmezken bu 2 , 3 , 4 , 5 karelerde sırayla yukarı şekilde görünür olmuş ve ilk seçtiğimiz anda ikinci kare olan ama şu anda 6. kare olan framemimizde ise 100% görünür hale gelmiştir.
Animasyonu Kaydetmek için ise Ctrl + Shift + Alt + S ye Basmanız Ve Burda Gif olarak Kaydetmeniz Gerekmektedir... Ben burda göz animasyonlarınıda ekledim bunu yapmak için gözleri her framedeki yerlerine getirip yine tweeni kullanıp bu sefer çıkan pencerede sadece positionu seçili bırakarak ok demeniz yeterlidir.


__________________


Forumla ilgili aklınıza takılan sorular için [Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir.Kayıt Olmak İçin Tıklayınız...].

[Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir.Kayıt Olmak İçin Tıklayınız...]

-BuRAk- isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.