ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Eğitim > Ödevler - Dersler - Tezler

Ödevler - Dersler - Tezler Ödevler, Dersler ve Tezlerle ilgili istek ve paylaşım yaptığımız bölüm

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16.03.10, 23:51   #1 (permalink)
Süper Tayfa
 
Miss Alone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Nereden: yeditepe istanbul
Mesaj Sayısı: 6.380
Konu Sayısı: 787
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 1507884
Rep Puanı: 150786700
Rep Derecesi : Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Devlet Bütçesi - Türkiye'de Bütçenin Yasama Denetimi




Bütçe uygulaması sırasında TBMM bütçe gelir giderlerini nasıl denetlemektedir?

Uygulama sırasındaki yasama denetimi iki genel denetim yolları ile yapılan yasama denetimi, özel denetim yolları ile (Sayıştay raporları aracılığıyla yaptığı denetim ve TBMM’nin Plan ve Bütçe Komisyonu aracılığıyla yaptığı denetim) yapılan yasama denetimini kapsamaktadır. Genel denetim yolları, Meclis’te soru, gensoru, genel görüşme, Meclis araştırması, Meclis soruşturması gibi yollardır. Özel denetim yollarından ilki, Sayıştay raporları üzerinde yapılan denetimdir. Sayıştay, mali yıl içinde vize ettiği belgeler ve diğer işlemler ve yolsuzluklar hakkında raporlar hazırlar ve bu yolla TBMM’ni bilgilendirebilir. Bu yollar meclis bütçe uygulamasını denetleme olanağına kavuşur. TBMM’nin Plan ve Bütçe Komisyonu aracılığıyla yaptığı denetim ise, harcamalarla ilgili kanun tasarıları ve tekliflerinin, ek ve olağanüstü ödenek tekliflerinin ve ödenek aktarma isteklerinin görüşülmesi sırasında yapılır.

Sayıştay TBMM’nin denetimine nasıl yardımcı olmaktadır?

Yasama organının bütçeyi denetlemesinde, onun adına teknik incelemeleri yapan ve bunlarla ilgili raporlar hazırlayan Sayıştay’ın önemli yararı olmaktadır. Sayıştay Yasama organının bütçeyi denetlemesini kolaylaştırdığı belge Genel Uygunluk Bildirimi olarak adlandırılmaktadır. Genel Uygunluk Bildirimi Kesin Hesap Kanunu tasarısının verilmesinden başlayarak en geç 75 gün içinde TBMM’ne sunulması anayasal zorunluluktur. Sayıştay bu bildirimi hazırlarken, saymanların idare hesaplarından, bakanların gider kesin hesaplarından ve hazine genel hesabından yararlanır ve arasında uyumu araştırır.

Yasama organının bütçeyi siyasi anlamda aklama veya aklamamasının sonuçları nelerdir?

Yasama organının mali yıl başında hükümete vermiş olduğu yetkiyi nasıl kullandığının, yine yasama organınca denetlemesi de gerekir. Bu denetim Kesin Hesap Kanunu Tasarıları üzerinde yapılır. Kesin Hesap Kanun Tasarısı öncelikle Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşülür. Komisyon, görüşmelerini tamamladıktan sonra Kesin Hesap Kanunu tasarısını Meclis Genel Kurulu’na sunar. Genel Kurul’da, Kesin Hesap Kanunu tasarısını görüşerek karara bağlar. Karar kesin Hesap kanun Tasarısının kabulü şeklinde ortaya çıkarsa, hükümetin bütçe uygulaması aklanmış olur. Ancak Genel Kurul’da alınan karar her zaman olumlu olmayabilir. Yani tasarının reddedilmesi ile, Yasama organınca verilen yetkilerin hükümetçe iyi kullanılmadığı sonucuna varılmış olacaktır. Bunun siyasi sonucu ise, hükümetin istifa etmesi gereğidir.

Türkiye’de bütçenin denetimi genel olarak nasıl değerlendirilebilir?

Bütçe uygulamasının idari, yargı ve yasama denetimi ile ilgili değerlendirme de varılan sonuçlar şöyle özetlenebilir;

• Bütçe içinde olması gereken bazı gelir, gider ve borçlanma işlemleri kayıt dışındadır ve dolayısıyla denetlenememektedir.

• Kamu kesiminde yer alan kuruluş sayısının çok fazla olması denetimi zorlaştırmaktadır.

• Aşırı sıkı tutulan bürokratik süreçten kaçmak isteyen kuruluşlar, malî işlemlerini bütçe dışında sürdürmeye yönelmektedir ki bu denetimi engellemektedir.

• Belirli gelirlerin belirli giderlere tahsis edilmesiyle zorunlu olan bazı hizmetlerin yapılamaması, malî disiplinin ortadan kaybolmasıdır.

• Bir başka sorun, yarı-malî işlemlerden kaynaklanmaktadır. Bu işlemler, bütçeye gelir ya da gider kaydedilmemekte yani gizli kalmaktadır ki bunun doğal sonucu denetlenememeleridir. Ayrıca TBMM denetim sürecinin dışında kalmaktadır.

• Bütçe ödenekleri belirli hedeflere ve ölçülebilir amaçlara göre verilmemektedir. Bunu sonucu ise bütçe performans sonuçlarının çıkarılamamasıdır.

• idari denetim sürecinde, denetim elemanlarının soruşturma raporlarının yeteri kadar değerlendirilmemesi ve dikkate alınmamasıdır.

• Devlet muhasebesinin kapsamı oldukça dar kalmaktadır.

• Bütçe uygulamasında avans ve kredi işlemleri yaygınlaşmıştır.


Miss Alone isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Devlet Bütçesi - Türkiye'de Kamu Kesimi Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 16.03.10 23:50
Devlet Bütçesi - Vize Deneme Sınavı 3 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 16.03.10 23:47
Devlet Bütçesi - Vize Deneme Sınavı 2 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 16.03.10 23:46
Devlet Bütçesi - Final Sınavı 2 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 16.03.10 23:43
Devlet Bütçesi - Final Sınavı 1 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 16.03.10 23:42


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.