ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Eğitim > Ödevler - Dersler - Tezler

Ödevler - Dersler - Tezler Ödevler, Dersler ve Tezlerle ilgili istek ve paylaşım yaptığımız bölüm

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 18.05.10, 19:21   #1 (permalink)
Süper Tayfa
 
Miss Alone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Nereden: yeditepe istanbul
Mesaj Sayısı: 6.380
Konu Sayısı: 787
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 1507884
Rep Puanı: 150786700
Rep Derecesi : Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 4




Ünite 4
Bilim Adamları Duyguları 6 ya ayırır.

1- Kızgınlık ( anger ):  nefret, haset, dargınlık ,sinirli,şiddet,işkence(cefa)

2- Korku ( fear ):  kaygı alarmı

3- Memnuniyet ( jay ):  neşelilik, memnuniyet, iyimser, gurur, rahatlama, rest

4- Sevgi (love): sevgi, arzu, şehvet

5- Keder (satness): hüsran, Kayısızlık, utanç, cefa, şefkat

6- Sürpriz (surpris):
Duygularımız objelere , kişilere veya olaylara yönelik olan bir hazır oluş durumunu ifade eden hislerimizdir. Kendimizle kurmuş olduğumuz iletişimimizi ifade eder, bizi bir takım olaylardan haberdar ederek kişisel amaçlarımızı önemli ölçüde etkiler.

Kişilik: bireyin özel ve ayırt edici davranışlarını içermektedir. Kişilik özeldir. Çünkü bireyin sıklıkla yaptığı ya da en tipik davranışlarını temsil eder. Kişilik ayırt edicidir. Çünkü bu davranışlar kişiyi başkalarından ayırır. Çeşitli durumlara gösterilen öğrenilmiş davranışlar olarak tanımlanmaya çalışılmaktadır.

*-* Bilim adamları temel kişilik treytlerini birincil treyt olarak guruplandırmıştır. Bu guruplar dışa dönük / içe dönük, sorumlu / sorumsuz, olumlu etkililik / olumsuz etkililik , uyumlu / uyumsuz

Olumlu etkililik: olumlu duygusal durumlara eğilimli olma tecrübesidir. Olumlu düşünme ve olayları olumlu yönlendirme olaylara iyi yandan bakmaktır.

Olumsuz etkililik: olumsuz duygusal durumlara eğilimli olma tecrübesidir. Olumsuz düşünme ve olayları olumsuz yönlendirme olaylara kötü tarafından bakmadır.

Değerler: bir çeşit inanç olup insanları iyiyi, doğruyu ve güzeli tanımlamak için koymuş olduğu ölçütler veya standartlardır. Değer sistemleri bireylerin değerlerinin önceliklerini temsil ederler veya bireylerin öncelikle önem verdiği hürriyet, zevk, kendine güven, dürüstlük, itaat, eşitlik gibi kıstaslardır.

Değer çeşitleri: 1-sonul değerler: bir kişinin yaşam boyu ulaşmak istediği amaçlardır.

1- Araçsal değerler: bireyin sonul değerlerine ulaşabilmek için sergilediği veya tercih ettiği davranış kalıplarıdır.

ROKEACH SONUL VE ARAÇSAL DEĞERLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

Sonul değerler Araçsal değerler
1- rahat bir yaşam İstekli, çalışkan, arzulu
2-heyecanlı ve aktif bir yaşam Açık görüşlülük
3- bir şeyi tamamlama duygusu Becerili, etkili
4- dünya da barış ( savaştan uzak ) Neşeli, sevinçli
5- güzelliklerle dolu bir dünya Temizlik, düzenlilik
6- eşitlik ( kardeşlik, fırsat eşitliliği) Yürekli
7-aile güvenliği ( sevdiklerini korumak ) Bağışlayıcılık
8- hürriyet ( bağımsızlık ) Yardım severlik
9- mutluluk Dürüstlük
10- iç uyum ( içsel çatışmadan uzaklaşma )

Hayalcilik, yaratıcılık

11- olgun aşk Bağımsızlık, kendine yeterlilik

12- milli güvenlik Entelektüellik ( esneklik )

13- zevk ( keyifli bir yaşam ) Akıllılık mantıklı ve tutarlılık

14- günahtan arınmış, kurtarılmış Sevilmek ( iyi huylu ve sevgi dolu olmak)

15- kendi kendine saygı İtaatkar, saygılı

16- sosyal tanınma ( saygınlık , hayranlık ) Nezaket

17- gerçek arkadaşlık ( yakın dostluk ) Sorumluluk

18- akıllılık ( yaşamı olgunlukla anlamak) Kendilik kontrolü yüksek
Günümüz işgücünün baskın değerleri
Kategoriler İşgücüne katılma tar. Şimdiki tahmini yaş Baskın değerleri
Gaziler 1950-1960 60+ Çalışkan tutucu,uyumlu, örgütüne bağlı

Hamleciler 1965-1985 40-60 Başarılı,istekli,otoriteden hoşlanmayan,kariyerine bağlı
X nesli 1985-2000 25-40 İş ve aile yaşamı dengeli, takıma bağlı, kurallardan hoşlanmayan, ilişkilerine değer veren

Gelecek nesil 2000+ 25 yaş altı Güvenli, finansal başarı, kendine bağlı, fakat takım oryantasyonu yüksek, hem kendine hem ilişkilerine bağlı sadık


Çalışma değerleri: çalışanın çalışmadan ne beklediği ve nasıl davranmak zorunda olduğu hakkındaki kişisel görüşüdür. Genel ve uzun süreli his ve inançlardır. Ayrıca kişilerin tecrübeleri de çalışma değerlerinin oluşmasına ve kalıcılığına yardım eder.

Tutum: bir bireyin belirli bir objeye veya bir kimseye karşı zihinsel açıdan hazır oluş durumu veya belirli bir biçimdeki vaziyet alışıdır. ( bireylerin belirli bir objelere karşı yaşadığı deneyimler sonucu düzenli tavır alışları, davranış biçimidir. ) örneğin; yaptığım işi çok seviyorum cümlesi olumlu bir tutumdur.
Duygular ve tutumlar arasındaki farklar:
Duygular tutumlar

Tecrübelerdir. Kararlardır.
Hissedilir. Düşünülür.
Kısa sürelidir. Uzun sürelidir.

Tutumların 3 Bileşimi

1- duygusal bileşen tutum nesnesiyle ilgili olumlu ya da olumsuz olarak nitelendirilen duygusal tecrübelerimizdir.
Çalışma yerinde bir çok duygusal oranlarla karşı karşıya kalırız. Örneğin; sıkıntılı bir müşteri işimize engel olabilir. Zor bir görevi durumu tamamladığımız için gurur duyabiliriz ya da istemediğimiz bir göreve atanma endişesinde olabiliriz.

2- Bilişsel bileşen  algılarımız ve tutumlarımız arasındaki ilişkiyi oluşturur. Bireyin tutum nesnesi hakkındaki inançlardan oluşur.

3- Davranışsal bileşen  duygu ve inanca uygun olarak hareket etme eğilimidir. İnsanlar şu ya da bu nedenle her zaman duygularına uygun şekilde davranmaz ve davranamazlar.


Bilişsel Tutarsızlık: aynı anda sahip olunan bilişlerin ya da bir biliş ile bir davranış arasındaki tutarsızlığın ortaya çıkardığı güdüsel bir durumdur. Örneğin; işinizi sevmemenize rağmen seviyormuş gibi davranmak ve anlatmak zorunda kalmanız gibi.

İş Tatmini: örgütsel davranış açısından en önemli tutumlardan biri bireyin işine karşı geliştirdiği tutumlardır. Eğer ki tutumlar olumluysa tatmin düzeyleri yüksek olumsuzsa tatmin durumları düşük olduğu görülür.

İŞ TATMİNİ VEYA TATMİNSİZLİĞİNE NEDEN OLAN ETKENLER VE SONUÇLAR


Örgütsel etkenler
-ücret
-yükselme olanakları
-işin niteliği
-politikalar
-çalışma şartları
Düşük düzeyde işten ayrılma



İş tatmini

Düşük düzeyde işe gelmeme, devamsızlık

Grupsal etkenler
- iş arkadaşları
- danışman veya nezaretçi tutumları

Yüksek düzeyde işten ayrılma



İş tatminsizliği


Yüksek oranda işe gelmeme, devamsızlık


Bireysel etkenler
- ihtiyaçlar
- istekler
- bireysel çıkarlar



İş tatminin üç önemli boyutu
1- bireyin işine karşı olan duygusal tutumu
2- iş ile ilgili sonuçlar tarafından tayin edilir
3- iş tatmini birbirleriyle ilgili tutumlardan oluşur.


Smith Kendall ve Hulin iş tatmini ile ilgili 5 önemli iş unsurundan söz eder.

1- İşin kendisi: işin birey için taşıdığı anlam öğrenme fırsatları ve sorumluluklar şeklinde gözükür
2- Ücret: bireyin yaptığı iş karşılığında elde ettiği maddi ödül
3- Terfi sistem: bireyin işte ilerleyebilme olanağının olup olmaması
4- Danışmanlık: danışmanın bireye vereceği teknik bilgi ve davranışsal destek anlamındadır.
5- İş arkadaşları: bireyin birlikte çalıştığı arkadaşlarının teknik açıdan yeterli ve sosyal açıdan destekleyici olmalarıdır.

Danışmanlık: çalışanların başındaki danışmanlarıyla olan ilişkileri de orta düzeyde bir tatmin kaynağıdır. Danışmanlık biçimi 2 ye ayrılır. Birincisi; çalışanla ilgilidir. İkincisi ise; yöneticiyle ilgilidir.

Çalışanların işteki tatminsizlikleri ifade biçimi;

1- kaçış (ayrılma): örgütü terk etmek,istifa etmek, yeni bir iş aramak, aktif ama yıkıcı bir davranıştır.

2- Sesini yükseltme: mevcut şartları düzeltmeye yönelik aktif ve yapıcı bir davranıştır. Amirlerle sorunu tartışma, sendikal faaliyetlere katılma

3- Bağlılık: pasif ancak optimist bir şekilde şartların iyileşeceğini umarak beklemek şeklindeki davranışlardır. Yapıcı bir davranıştır. Yönetime güvenme, yönetime eleştirilere karşı savunma

4- Kayıtsızlık (ihmal): pasif olarak şartların daha da kötüleşmesine izin verme şeklindeki davranışlarıdır. Kronik devamsızlıklar, geç kalmalar, düşük verim, yüksek hata oranları şeklinde ortaya çıkar. Yıkıcı bir davranıştır.
İş tatmininin önemi: yöneticiler iş görenlerin iş tatminleriyle ilgili olarak 3 nedenle konuya yaklaşırlar.

- Tatminsiz işçi işten kaçar ve mümkün olduğunca işten ayrılmanın başka bir işe geçmenin yollarını arar.
- İş tatmini yüksek olan birey daha da sağlıklıdır ve daha da uzun yaşar.
- İş tatmini yüksek olan birey bu mutluluğunu iş dışına da taşır.


Miss Alone isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 3 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:20
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 2 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:19
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 1 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:18
Davranış Bilimlerine Giriş Ders Notları 3 Dr.TaKa Ödevler - Dersler - Tezler 0 30.10.09 16:32
Davranış Bilimlerine Giriş Ders Notları 2 Dr.TaKa Ödevler - Dersler - Tezler 0 30.10.09 16:31


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.