ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Eğitim > Ödevler - Dersler - Tezler

Ödevler - Dersler - Tezler Ödevler, Dersler ve Tezlerle ilgili istek ve paylaşım yaptığımız bölüm

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 18.05.10, 19:35   #1 (permalink)
Süper Tayfa
 
Miss Alone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Nereden: yeditepe istanbul
Mesaj Sayısı: 6.380
Konu Sayısı: 787
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 1507884
Rep Puanı: 150786700
Rep Derecesi : Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000Miss Alone 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 7




Ünite 7

Grup ve grup dinamikleri
-marvin shaw tarafından şu şekilde yapılmaktadır ”grup birbirleriyle etkileşim halinde bulunan iki veya daha fazla insanın birbirlerini etkilemesi ve birbirlerinden etkilenmesi sonucunda oluşan birleşmelerdir”.
Grup çeşitleri

a) Resmi gruplar(biçimsel formel gruplar): örgütün kendisi tarafından belirli işleri yerine getirmek amacıyla oluşturulan ve örgütte belli yerleri olan gruplardır. Resmi gruplar içerisinde emir grupları veya fonksiyonel gruplar birde görev grupları yer alır. Emir grupları süreklilik taşır, görev grupları ise geçici gruplardır.

b) İnformel (biçimsel olmayan) gruplar: formel gruplar örgütün kendisi tarafından üretilirken, informel gruplar ise örgütün üyeleri tarafından biçimlendirilir. Bunlar arasında arkadaşlık ve ilgi grupları sayılabilir.
İnformel gruplar üyelerine bazı avantajlar sağlar. Bunlar;

- grup üyelerini bir arada tutan sosyal değerleri bütünleştirir ve pekiştirir.
- Üyelerine sosyal tatmin imkanı sağlar.
- Üyelerine daha fazla bilgi aktararak onları kolay yönlendirir.
- Üyelerine rehberlik ederek, grup normlarını öğretir. Davranışlarını standartlaştırır ve diğer insanlardan neler beklenebileceğine ilişkin onları aydınlatır.

c) Birincil ve ikincil gruplar:

a- birincil grubu niteleyen en temel özellikler yüz yüze ilişkiler, yardımlaşma, dostluk ve sevgi bağlarının yüksek olmasıdır. Grup dayanışmanın en yüksek olduğu gruplardır.

b- İkincil gruplar ise daha büyük, benzerlik göstermeyen, nispeten geçici gruplardır. Bu grupların üyeleri birbirleriyle belli çıkar ve aktiviteler açısından ilişki kurarlar.

d) Üyelik, danışma (referans) grupları: bir birey çoğu kez birden fazla grubun üyesidir. Örneğin; bir ailenin ferdi, bir takımın oyuncusu, bir işletmenin çalışanı olabilir.

a) üyelik grupları: kişilerin halen üyesi bulundukları ve içinde faaliyette oldukları gruplardır.

b) Danışma (referans) grupları: bireyin davranışlarını ve kendini değerlendirdiğini, örnek aldığı gruplardır. Başka bir ifadeyle, bireyin kendisi hakkında görüş veya değerleme yapmasına aracı olan standartlar ile bireyin davranışını başkaları ile karşılaştırmada kullanılan bir gruptur.

Bireylerin Gruplara Katılım Nedenleri
a) Güvenlik
b) Sosyal gereksinmeleri
c) Saygınlık
d) Kendini gerçekleştirme
Grubun Başarısını Etkileyen Faktörler
a) Kompozisyon:
b) Grubun büyüklüğü
c) Normlar

d) Grubun bağlılık (saygınlık) düzeyi
a) Kompozisyon: grubun homojen oluşu grup üyelerinin benzer özelliklere sahip olduğunu gösterir. Örneğin; yaş, eğitim, tecrübe, kültürel yapı gibi. Heterojen gruplarda da üyeler birbirinden farklıdır.

b) Grubun büyüklüğü: küçük gruplarda etkileşim ve iletişim daha sık ve düzenlidir. Serbest bilgi akışı vardır. Kolay karar vermek mümkündür. Büyük gruplarda ise etkileşim sınırlıdır, iletişim resmi kanallara dayanır, toplantılar protokollere dayalıdır. Her bireyin konuşmaya katılması sınırlıdır. Alt grupların oluşumu sınır konusudur.

c) Normlar: davranışların uygun olup olmadığını gösteren standartlardır. Grup üyelerinin kişiliklerinin durumun, görevin ve grubun geleneklerinin bir kombinasyon sonucudur. Grubun devamlılığını ve hayatta kalmasını kolaylaştırır. Davranışları basitleştirir. Grup üyelerini kendilerini utandıracak durumlardan kaçınılmasına yardımcı olur.grubun temel değerlerini ifade etmelerini ve başka gruplardan ayıran yönlerini bilmelerine yardımcı olur.

d) Grubun bağlılık düzeyi : grup üyelerinin grup içerisinde kalmasında etkili olan her türlü kuvvetin bir sonucudur. Grubun olgunluğu, homojenliği, büyüklüğü grup sargınlığı üzerinde önemli olan faktörlerdir.

Bağlılığı arttıran faktörler şunlardır:
- homojen bir kompozisyon
- olgun bir gelişme
- sık etkileşim
- amaçların açıklığı
- başarı

yüksek grup bağlılığının sonuçları ise şunlardır:
- görevi başarı ile tamamlama
- bireysel tatmin
- etkileşimin nitel ve nicel açıdan yüksekliği
- grup olarak düşünme bilinci

bağlılığı azaltan faktörler şunlardır:
- heterojen bir kompozisyon
- henüz kurulmuş olma
- büyük bir grup
- fiziksel ayrılık
- amaç birliğinin yokluğu
- başarısızlık

düşük grup bağlılığın sonuçları şunlardır:
- görevleri tamamlayamama
- üyeler arasında ayrılık
- daha az bir etkileşim
- bireysel ayrılık

iş grupları: mevcut bilgiyi paylaşmak ve belirli kararlara ulaşmak amacıyla etkileşimde bulunan; üyelerinin ilgi alanlarındaki sorumluluklarını başarılı bir şekilde yürütmelerine yardımcı olan gruplardır.

Takım: takımlar nispeten sürekli iş grupları olup, her düzeyde üyelerine ortak bir amaç, bağımlılık sağlamak, örgütün içinde fonksiyonel bir bütün oluşturmak amacıyla oluşturulan birleşmelerdir.

İş Grupları İle Takımlarının Karşılaştırılması

1) amaç: iş gruplarında amaç; bilginin paylaşımı, iş takımlarında; kolektif performans göstermektir.
2) Sinerji: iş gruplarında sinerji negatif veya nötr, iş takımlarında ise pozitiftir.
3) Sorumluluk: iş gruplarında bireysel, iş takımlarında bireysel ve karşılıklıdır.
4) Beceri: iş gruplarında tesadüfi ve çeşitli, iş takımlarında tamamlayıcıdır.

Takım Çeşitleri

1) sorun çözücü takımlar: aynı bölümde çalışan 5 ile 15 kişiden oluşmakta ve hemen her hafta birkaç saatliğine bir araya gelip işin kalitesini etkinliğini ve çalışma ortamını daha iyi kılmak için çaba harcayan bu gruplara sorun çözme takımları denir. Örneğin; kalite çemberleri

2) otonom çalışma takımları ( kendini yöneten takımlar) : kendi kendini yöneten takımlarda denir.

Bir ölçüde çalışmalarını planlayan, program geliştirilip bunları uygulayan ve programlara yönetici veya sorumlu atayabilen 10-15 kişiden oluşan takımlara denir. Bu takımların en önemli özelliği; planlama ve iş planı, performans değerlendirmesi ve kalite kontrol gibi faaliyetlerde bir yönetici veya denetleyicinin yaptığı işleri takım üyelerinin üstlenmesidir.

3) Karşılıklı fonksiyonel takımlar ( çapraz fonksiyonel takımlar): belli bir projeyi tamamlamak için farklı bölümlerden gelen, ancak aynı hiyerarşik kademede olan insanları bir araya getirerek oluşturulan gruplara denir.
Takım Çalışmalarına Katılma Becerisi
Katılım becerisi oluşturabilmenin bir dizi etkili yolları vardır. Bunlar:

- takım üyeleri katılmadıkları fikirlere de hoşgörü ile bakmalıdır.
- Düşünceler açık ve kesin olarak belirtilmelidir.

- Karşı tarafı dinlemeye özen göstermelidir.
Tartışmalar yapıcı, çatışmalara açık olacak şekilde esnek olmalı, üyeler birbirlerinin düşüncelerini mantıksal nedenlere bağlayarak reddetmelidir.

- tartışmalar anlaşılabilir ve kabul edilebilir olmaları açısından rasyonel ve gerçeğe dayalı olmalıdır.
- Takım üyelerinin duyguları benimsenmelidir.
- Samimiyet ve dürüstlüğe önem verilmelidir.
- Eleştiriler, olup biteni anlamak ve gerektiğinde tartışmanın içeriğini ve karakteristiğini değiştirmek için birer egzersiz niteliği taşımalıdır.

Takımları Geliştirmenin Ve Daha Etkili Kılmanın Yolları

- eğitimle ilgili güven sağlama
- geniş bir duyurum
- oryantasyon sağlama
- eğitim sürecine yatırım
- grup amaçlarının oluşturulması
- grup süreçlerini kolaylaştırma
- grup içi prosedürleri belirleme
- grup içinde çeşitli süreçlerin oluşturulması
- eğiticilerin rol değişimi
- eğitmenlerin görevine son verme


Miss Alone isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 6 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:33
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 5 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:24
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 4 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:21
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 3 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:20
Örgütsel Davranış Ders Notları - Ünite 1 Miss Alone Ödevler - Dersler - Tezler 0 18.05.10 19:18


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.