ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Sohbet - Yaşam > Sağlık

Sağlık Sağlığınız ile ilgili güncel bilgileri bu bölüm altından temin edebilirsiniz...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 19.05.10, 09:45   #1 (permalink)
Uzman Tayfa
 
İmbaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Apr 2010
Nereden: İzmir
Mesaj Sayısı: 4.931
Konu Sayısı: 2327
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 797844
Rep Puanı: 79782965
Rep Derecesi : İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000İmbaT 0-10000000
Standart Aşırı yeme isteğiyle başa çıkabilmek için yapılması gerekenler




Aşırı yeme isteğiyle başa çıkabilmek için yapılması gerekenler

Kilo almanın en önemli nedenlerinden biri de stres. Psikolog Treysi Kazmirci, 'Duygularını Yemek' adlı kitabında duygusal iştahı kesmenin ve yeme bağımlılığından kurtulmanın yollarını anlatıyor.



Sevgilinizle aranız kötü gittiğinde, kendinizi buzdolabının önünde mi buluyorsunuz? İş yerinde yaşadığınız krizlerden sonra eliniz hemen çikolataya mı uzanıyor? Akşamları uykunuzu kaçıran sorunlardan gece yarısı sandviç yiyerek mi kurtuluyorsunuz? Yoksa yeni bir aşka yelken açtığınızda kilo veriyor, ilişkide sıkıntı başladığında kilo mu alıyorsunuz? Dert etmeyin, çünkü sizin gibi stres yüzünden şişmanlayan binlerce insan var! Uzman Psikolog Treysi Kazmirci, 'Duygularını Yemek' adlı kitabında stresin neden olduğu yemek yeme bağımlılığından kurtulmanın yollarını anlatıyor. İşte aşırı yeme isteğiyle başa çıkabilmeniz için yapmanız gerekenler:

YEMEK GÜNLÜĞÜ TUTUN
Bir yemek günlüğü tutun. Günlüğe ne zaman ve neler yediğinizle beraber, yemek yediğiniz anki duygunuzu da yazın .

Kendinize duygularınızı ve düşüncelerinizi rahatça günlüğünüze dökebileceğiniz bir zaman dilimi ayırın. Bunu yaparsanız duygularınızı içinize atmazsınız ve dolayısıyla onları yemek yiyerek bastırmanıza gerek kalmaz.

Yakın arkadaşlarınızla veya ailenizle daha çok zaman geçirmeye çalışın. Onlarla konuşun, sorunlarınızı paylaşın. Bu günlükle aynı görevi görse de bazen sorunlarınızı sevdiğiniz insanlarla paylaşmak, onlardan görüş almak çok daha rahatlatıcı olabilir.

SPOR YAPIN
Kendinize zaman ayırmaya gayret gösterin. Meditasyon veya sizin için meditatif etkisi bulunan herhangi bir aktiviteyi her gün veya iki günde bir tekrarlayın.

Spor yapmaya özen gösterin. Sporla, kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz. Üstelik çikolataya da hiç ihtiyaç duymadığınızı görünce şaşıracaksınız.

Eğer sürekli aklınız yemekteyse, buzdolabı veya erzak dolabının kapısına size 'dur diyecek' bir hatırlatma yazısı asın.

YEMESEM DE BULUNSUN
Aşırı yemek yeme dönemlerinizde telefonunuzu daha çok kullanın. Mesela canınız yemek istediğinde önce bir arkadaşınızla konuşun. O sıradaki hislerinizi ve düşüncelerinizi onunla paylaşın. Bakalım telefonu kapattıktan sonra aklınızda hâlâ yemek olacak mı?

Evde sizi kışkırtabilecek yiyecekler bulundurmayın. "Yemesem de bulunsun" diyerek onları satın almak, onları yemek için yaptığınız hazırlığın ilk adımıdır!

Eğer yorgun olduğunuz zamanlarda daha çok yiyorsanız, uykusuz kalmamaya özen gösterin veya gün ortasında kendinize dinlenecek vakit yaratın.

Kendinizi mutlu hissettirecek şeyler yapın, hobiler edinin. Bunun yemekten çok daha kalıcı bir çözüm olduğunu göreceksiniz.

Yemeğinizi yumuşak müzik eşliğinde ve loş ışıkta yiyin!



Stresten uzak bir akşam yemeği hem ruhunuzu hem de sindirim sisteminizi rahatlatır. Üstelik aşırı yeme isteğini de bastırır. 'Duygularını Yemek' kitabına göre huzurlu bir ortamda akşam yemeği yemenin altı basit yolu:

* Sesi kısın: Cep telefonu, televizyon ve radyonun sesin kısın. Fonda yumuşak bir müzik olsun.

* Masayı kurarken özen gösterin: Her öğünde en iyi yemek takımınızı kullanmasanız da güzel renkli bir masa örtüsü hoş bir görüntü sağlar. Bir buket taze çiçek de rahatlatıcı bir ortam yaratır.

NEGATİF OLMAYIN
* Yumuşak bir ışık açın: Odanın ışığını kısıp masaya birkaç mum koymak stres seviyesini azaltacaktır.

* Keyifli bir sohbet ortamı yaratın: Çoğu zaman, aile yemekleri şikayetleri dile getirmek için iyi bir fırsat gibi görünür. Yemek masasında bu sohbetlerden uzak durun! Azarlamaktan ve vaaz vermekten kaçının. Yemekte günün iyi yönlerinden bahsedin veya keyifli bir tatil planı yapın.

* Mutfakta soğukkanlılığınızı koruyun: Masa harika olabilir, müzik enfes olabilir, yemek müthiş kokabilir ama aşçı cinnet geçiriyorsa masadakiler de durumdan olumsuz etkilenecektir. Eve gittiğinizde mutfağa girmeden önce derin nefes alın ve kendinize gelmeye çalışın. Eti sabahtan marine edin, makarnayı önceki akşamdan haşlayın. Yemek sırasında ne kadar az işiniz olursa siz de, aileniz de o kadar rahat eder.

* Gerçekçi olun: Her gece aileyle birlikte yemek masasına oturmak mümkün olmayabilir. Bu konuyu stres haline getirmeyin. Eğer ailecek kahvaltı yapabilmek size daha uygunsa, haftada birkaç kez sabahları toplanın.

Neden kilo alıyoruz?

* Uykusuz kalmaktan: Yeterince uyumadığınızda vücut fizyolojik stres yaşar ve daha fazla yağ depolar. Bazıları yemenin uyumaya yardımcı olacağını düşünür ama bu sadece günlük kalori alımını artırır. Her gece en az 8 saat uyumaya çalışın.

METABOLİZMA YAVAŞLAR
* Stresten dolayı: Vücut stres altındayken metabolizma yavaşlıyor ve karın bölgesinde obeziteye yol açan kortizol, leptin gibi kimyasallar salgılıyor.

* İlaçlardan dolayı: Depresyon, duygu-durum bozuklukları, nöbetler, migrenler, tansiyon ve diyabet için kullanılan bazı reçeteli ilaçlar ayda en az bir kilo aldırabilir.

* Tıbbi sorun yüzünden: Kilo alımına yol açan en yaygın tıbbi durum; hipotiroittir. Tiroit hormonunun eksikliği metabolizmayı yavaşlatarak iştah kaybına ve kilo alımına neden olabilir.

* Menopoz yüzünden: Yaşla birlikte metabolizma da yavaşlar. Aynı zamanda hormonal değişiklikler, iştahı, depresyonu ve uykusuzluğu da tetikler. Menopoz sırasında vücutta da değişiklikler görülür. Kalça ve bacaklarda kilo kaybı olurken, karın bölgesinde yağlanma olur. Kalsiyum ve D vitamini açısından zengin bir beslenme düzeni uygulamak gerekir.

10 adımda duygularınızı frenleyin!



1- Kendinizi sevin.
2- Mükemmeliyetçilikten vazgeçin.
3- Fazla iyi olma sendromundan kurtulun.
4- Alternatif başa çıkma yöntemleri bulun.
5- İhtiyacınız olan neyse onu yapın.
6- Paylaşmaya açık olun.
7- Sınırlarınızı belirleyin.
8- Bağlanın.
9- Hissedin.
10- Sadece yemek düşünmeyi bırakın ve yaşayın.


__________________

Sevdiklerinize "gül" verin.
Gülünüz yoksa, "gülüverin"...!



Mevlana


İmbaT isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
11 Nisan Ygs'den Önce Yapılması Gerekenler Dr.TaKa Sınavlar ve Hazırlık 19 05.04.10 00:24
Arefe Günü ve Yapılması Gerekenler Layd e Dini Günler ve Geceler 2 18.09.09 07:05
Ramazan Bayramı(20-22 Eylül 2009) (Yapılması Gerekenler) Layd e Dini Günler ve Geceler 0 18.09.09 06:46
Çocuk eğitiminde yapılması gerekenler nk83 Bebeğim 0 02.10.08 11:20


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.