ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Sohbet - Yaşam > Sağlık

Sağlık Sağlığınız ile ilgili güncel bilgileri bu bölüm altından temin edebilirsiniz...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10.08.11, 13:06   #1 (permalink)
Uzman Tayfa
 
Vav HaL-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2009
Nereden: .
Mesaj Sayısı: 5.510
Konu Sayısı: 1901
Takım: Beşiktaş
Rep Gücü: 804173
Rep Puanı: 80415748
Rep Derecesi : Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000Vav HaL-i 0-10000000
Ruh Hali:

Arrow Özel Öğrenme Güçlüğü




Öğrenme güçlüğü, zekâ düzeyi normal veya normalin üstünde olan çocuklarda okuma, yazma, dinleme, sözel anlatım, yabancı dil öğrenme ve matematik yeteneklerinden birinde veya birden fazlasında bozukluk olmasıdır. Öğrenme güçlüğü, birçok uzman tarafından farklı kavramlarla anlatılmış ve hâlâ bu kavramların bir kısmı kullanılmaktadır. Örneğin, özel/özgül öğrenme bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, okuma güçlüğü, disleksi, okuma geriliği, dikkat bozukluğu en çok kullanılan kavramlardır. Aslında öğrenme güçlüğünü anlatan bütün kavramlar benzer şeyleri ifade ettiği halde ve sorunun ilk tanımlanmasından bu yana çok zaman geçmiş olmasına rağmen, hem kavram hem de tanım karmaşası son bulmuş değildir. Ayrıca, öğrenme güçlüğü konusundaki belirsizlik ortadan kalkmış değildir.
DSM-IV’te öğrenme güçlüğü dört alt gruba ayrılmıştır:
1.Okuma bozukluğu (Disleksi)
2.Matematik/aritmetik bozukluğu
3.Yazılı anlatım bozukluğu
4.Başka türlü adlandırılamayan öğrenme bozuklukları
Öğrenme güçlüğünü oluşturan problemler geniş bir yelpazeye sahiptir. Aynı şekilde bu sorunu olan çocukların problemleri birbirinden oldukça farklılık gösterir. Örneğin, bir çocukta hem disleksi hem de matematik bozukluğu görülürken, bir başkasında sadece yazılı anlatım bozukluğu olabilir.
Öğrenme güçlüğü duyulardan, zekâdan, çevresel etkenlerden ve uyaran yetersizliğinden kaynaklanan bir problem değildir. Gelişimsel bir problem olduğu için belirtiler tamamen ortadan kaldırılamaz. Bu sorunu yaşayan çocukların birçoğunun sağ hemisferi daha çok geliştiği için sol ellilik fazladır ve sakarlık yaygındır. Bilişsel süreçlerde çeşitli bozukluklar vardır; fakat duyusal ve nörolojik sorunlar yoktur. Okul başarısı, sınıf seviyesine ve zekâsından beklenen performansa göre düşüktür. Yaklaşık yüzde 75’inde aşırı hareketlilik görülürken, az bir kısmında ise hipoaktiflik görülür.

Öğrenme güçlüğünün kesinleşmiş neden veya nedenleri bulunmamıştır; ancak yapılan bazı farklı araştırmalar, soruna yol açan birçok neden üzerinde birleşiyor. Öğrenme bozuklukları etiolojisinde yer alan nedenlerden birkaçı şöyle sıralanabilir:
  • ·Kan uyuşmazlığı, annenin yetersiz beslenmesi, alkol ve bilinçsiz ilaç kullanımı ve annenin hamilelikte geçirdiği hastalıklar gibi doğum öncesi etkenler
  • ·Doğum sırasında bebeğin beynine yeteri oranda oksijen gitmemesi ve doğum aletlerinin sebep olduğu hasarlar
  • ·Hafif derecede beyin hasarı, çarpmalar, tümörler ve ateşli hastalıklar
  • ·Genetik yatkınlık
  • ·Nörolojik işlevlerde çeşitli bozukluklar
Literatürdeki genel verilere göre öğrenme güçlüğünün özellikleri şöyle sıralanabilir:
Öğrenme güçlüğü olan çocuğun değişken bir başarı grafiği vardır. Bazı derslerde çok iyi sonuçlar alırken, bazı derslerde oldukça kötü sonuçlar alabilir. Genel olarak okul başarısı, zekâsından beklenenin altındadır. Sınıf içi davranış problemleri yoğundur. Okumayı bin bir güçlükle söker. Ödevlerini ya hiç almaz ya da eksik alır. Birilerinin yardımı olmadan ödevlerini bitiremez ve doğru yapamaz. Dersle ilgili etkinliklerde çok ağır davranır. Unutkandır; öğrendiklerini bir saat sonra unutur, çok iyi bildiği konuyu bir türlü hatırlayamaz. Sözlü sınavlarda çok iyi sonuçlar alırken, aynı performansı yazılı sınavlarda göstermez. Derslerde başarısız olduğu için ve sürekli olumsuz geribildirimler aldığı için kendini işe yaramaz ve aptal olarak algılayabilir. Bu sebeple eksik özgüvene ve düşük benlik algısına sahiptir. Ödev yapmayı, ders çalışmayı ve okula gitmeyi pek sevmez. Zaten birçoğu okulu bitirmeden terk eder. Sonunda öğretmen ve aile çocuğun zekâsında problem olduğunu düşünür.
Okuma bozukluğu olan çocuğun okuma ile ilgili etkinliklerde başı ciddi anlamda derde girer. Okula başlanıldığı ilk aylarda, çocuğun genel performansı hakkında değerlendirme yapılırken çoğunlukla çocuğun okuma ile ilgili başarısı göz önünde bulundurulur. Eğer çocuğun okuması sınıf seviyesinin altındaysa, çocuğa zekâ geriliği tanısı rahatlıkla konulabiliyor ve okumaya geçemeyenlerin ait olduğu “aptallar grubu”na dahil ediliyor. Okuma zorluğu olan çocuk, okumayı bir türlü sökemez, okumaya geçtikten sonra hızlı ve seri okuyamaz. Metinleri çok yavaş okuyarak ilerler ve çoğu kelimeyi ya eksik ya da kelimeye yeni eklemeler yaparak okur.


__________________
Vav HaL-i isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Gebelikte nefes alma güçlüğü Vav HaL-i Bebeğim 1 02.08.11 02:08
Yutma Güçlüğü Sαн'L ۵ Sağlık 0 05.09.10 18:01
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Üstün Yetenekli Çocuklar vadaa Bebeğim 0 16.09.08 12:37
Öğrenme Yöntemi CimCim3 Liseler 1 13.06.07 23:41
öğrenme Stilleri vadaa Psikoloji 0 01.05.07 14:43


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.