ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Sohbet - Yaşam > Sağlık

Sağlık Sağlığınız ile ilgili güncel bilgileri bu bölüm altından temin edebilirsiniz...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22.12.11, 18:15   #1 (permalink)
Lady Moderators
 
Traumfrau* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jun 2010
Mesaj Sayısı: 6.906
Konu Sayısı: 1264
Rep Gücü: 820256
Rep Puanı: 82024019
Rep Derecesi : Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Mehmet Öz'den 28 Günlük Yenilenme Planı








Yeni yıl arifesinde vücudunu ve zihnini tazelemek isteyenlere, ünlü kardiyolog Mehmet Öz'den 28 adımlık bir liste. Öz'ün Oprah dergisinde yer alan önerileri, 2012'ye zinde bir başlangıç vaat ediyor.

1- Yeşil çay kadar yeşil olun!
Yeşil çayın yaprakları diğer çayların içerdiği mayayı barındırmadığı gibi yapısında bulunan antioksidanlar sayesinde kanser önleyici rol de oynuyor. Bu faydalı bitki ayrıca kolesterole iyi geliyor ve kilo vermeyi kolaylaştırıyor.

2- Kendinizi bitter çikolatayla şımartın
Uzun süren araştırmalar gösterdi ki antioksidan açısından zengin olan kakao dolaşımı güçlendiriyor. Bir parça çikolata yedikten iki üç saat sonra beyne giden kan akışı hızlanıyor ve hareketleri kavrama yeteneği artıyor.

3 -Kalbiniz için pişirin

Kendinize kalbinize sağlık katacak besinlerden oluşan bir yemek hazırlayın. Omega zengini somon, tansiyonun ilacı domates, kalbin sadık koruyucusu sarımsak ve kalpteki gerginliği alan fasulye bu mönü için ideal.

4- Birini affedin!
Araştırmalar gösterdi ki birini affetmek sağlığınız için epey faydalı. ‘Affetmek büyüklüğün şanından’ olduğu gibi, kalbinize, depresyona ve sinirli hallere iyi geliyor.

5- Şiir ezberleyin

Edebiyat ruhunuzu beslemekten öteye de giderek vücut sağlığınızla da alakadar oluyor. Bir şiir ezberleyerek kavrama yeteneğinizi güçlendirebilir, aynı zamanda ruhunuzu da canlandırabilirsiniz.

6- Meşguliyetinizle meşgul olun
Sizi memnun edecek aktivitelere zaman ayırın. Partneriyle tatmin edici bir gece geçiren kadınlarda damar tıkanıklığı riski çok daha az. Bu sağlık ve mutlulukla ilgili, kendinizle ilgilenmeyi unutmayın!

7- Her lokmayı not alın

Arkadaşınızın tabağından yemek çalmak, öğle arası abur cubur yemek kolay. Ancak ne yediğini not alanlar, düşünmeden her şeyden yiyenlerden iki kat daha hızlı kilo veriyor.

8- Ayaklarınız çalışsın!
Günde 30 dakika yürümenin dahi sağlık için ne kadar faydalı olduğunu tahmin edemezsiniz. Yürüyüş kalp sağlığınıza iyi geleceği gibi görünüşünüz üzerinde de olumlu etkiler bırakacaktır.

9- Uykuyu ihmâl etmeyin

Koyun saymak mı? Çok demode! Yatmadan önce içilen bir bardak papatya çayı uyku sorununuza çözüm sunuyor. Papatya çayı etkili ve doğal bir yöntem.

10- Meditasyon iyidir!
Stresli geçen bir günün ardından gelen meditasyon günün yorgunluğunu üzerinizden atmanıza yardımcı olur. Oturduğunuz yerden düzenli ‘om’ sesleri çıkararak değil de konuyla ilgili kitaplardan faydalanarak deneyin. İşe yaradığını göreceksiniz.

11- Yatmadan önce atıştırmayın
Yatmadan önce yemek yiyenler, yemeyenlere oranla yılda 3.5 kilo daha fazla alıyor. Hem vücudunuz hem de beyniniz daha erken saatte yenen yemekten faydalanabilir. Yatmadan 70 dakika ile iki saat önce yediğiniz yemek kalp krizi riskini yüzde 76’ya kadar azaltıyor ve beyin sağlığına iyi geliyor.

12- Porsiyonlarınızı öğrenin
Büyük evler, arabalar hatta büyük porsiyon yemekler seviyor olabilirsiniz. Ancak fazla yeme alışkanlığından kurtulmak için uygun porsiyonları öğrenmeniz gerekiyor. Tabağınızdaki besinlerin dengeli porsiyonlar halinde olmasına özen göstermelisiniz.

13- Adımlarınızı sayın

Günde 10 bin adım fit bir görünüşten tansiyona kadar pek çok derde deva. Adımlarınızı saymak için geliştirilen cihazlar attığınız her adımda sizinle olarak sayma işlemini kolaylaştırıyor.

14- Yakınlarınızla konuşun
Aile tarihiniz, aile fertleri arasında yaygın olan, sizde de olması muhtemel hastalıkları öğrenmenizi sağlayacaktır. Kuzen, dayı ya da teyzenizden aldığınız bilgiler hipertansiyon, meme kanseri, diyabet gibi hastalıklar karşı önlem almanızda yardımcı olur.

15- Doğru ilaçları kullanın

Vitamin alfabesiyle çoktan haşır neşir olmuş olabilirsiniz. Ama özellikle multivitamin, kalsiyum, magnezyum ve D vitamini almaya özen göstermelisiniz. Bunu doktorunuza danışarak, genlerinize uygun bir sistemle yapmanız önemli.

16- Kilonuz boyunuzla orantılı olmalı
Vücut yüzey alanınızla ağırlığınız arasında belli bir oran bulunması gerekir. Vücut kitle indeksinize göre fazla kilolu ya da obez olup olmadığınızı belirleyebilirsiniz.

17- Günlük rutinlerinizde ufak değişiklikler yapın

Her gün içtiğiniz kafeinli kahve yerine kafeinsiz kahve içmek, egzersizin ardından bir sonraki öğünü beklemek yerine yoğurt ya da meyve yemek, bulunduğunuz yeri düzenli havalandırmak sağlığınız için gözle görülür faydalar sağlar.

18- Patlamış mısır işe yarar
90 kalori dokuz adet patates cipsine o da üç bardak patlamış mısıra eşit. Mikrodalgada iki dakika süresince patlayan mısırların üzerine en son pişirme spreyi, sarımsak tozu ya da tarçın ekleyin. İşte hazır!

19- Daha başarılı bir öğlen yemeği
Farklı sebze çeşitlerinden küçük porsiyonlar halinde yemek aç kalmadan doymanızı, aynı zamanda da sağlıklı beslenmenizi sağlar.

20 -Kahvaltınızı düzenleyin
Bildiğiniz üzere kahvaltı günün en önemli öğünü. Araştırmalara göre her gün aynı düzende yaptığınız kahvaltı kilo dengenizi sağlamanıza yardımcı oluyor. Örneğin her sabah üzüm suyu içmeyi ve yoğurt yemeyi bir ritüel haline getirirseniz daha az yeme şansınız bile bulunuyor.

21- Kileri boşaltın!

Tek ihtiyacınız olan bir çöp poşeti. Besinlerin etiketlerine bakın; şeker ya da yağ oranı yüksek olan her şeyden kurtulun.

22- Arkadaşınızı arayın
Sevdiğiniz insanlarla konuşmak size moral ve güç verecektir. Araştırmalara göre bu gücü küçümsememeniz gerekiyor.

23- Korumak için temizleyin
Dişlerinizi fırçalamak sadece ağız sağlığınız için değil aynı zamanda kan akışınız için de önemli. Ağzınızda biriken bakteriler vücut sağlığınızı olumsuz yönde etkiler.

24- Sifonu çekmeden önce bir bakın
Sindirim sisteminizde neler olup bittiğini merak etmiyor musunuz? Çok iç açıcı gelmese de dışkınızın boyunun ve renginin ne olduğu sağlıklı yaşam için önemli bir detay.

25- Hayır demeyi öğrenin
Ne kadar meşgul olursanız olun kendinize zaman ayırmalısınız. Aksi takdirde hayır diyemediğiniz yakınlarınız yüzünden vücut enerjinizde düşüş olacaktır.

26- Vücudunuzu esnetin
Vücudunuzu esnetmek sizi güçlendirecektir. Yapmanız gereken tek şey sabah 7 ile 10 dakika daha erken kalkmak.

27- Hayır, aç değilsiniz!
Size o an için doygunluk hissi verecek besinler yerine gerçekten doyurucu olan yiyecekler tüketmelisiniz. Fındık, fıstık gibi besinler her an yanınızda taşıyabileceğiniz gibi doyurucular da.

28 -Nezaket saçın...
Yol soran birine yardım etmek, birine kapıyı tutmak ya da moral vermek... Tüm bunlar pozitif enerjinizi yükseltecek ve etrafınızdakileri de bu yönde etkilemenizi sağlayacak.


Traumfrau* isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 22.12.11, 19:47   #2 (permalink)
Fenerbahçe Tayfası
 
Eda™ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jun 2008
Nereden: İstanbul
Mesaj Sayısı: 10.901
Konu Sayısı: 1001
Takım: Fenerbahçe
Rep Gücü: 1557478
Rep Puanı: 155745601
Rep Derecesi : Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000
Standart Cevap: Mehmet Öz'den 28 Günlük Yenilenme Planı




Çok güzel tavsiyeler ki en son maddeye sonuna kadar katılıyorum. (:
Teşekkürler.


__________________
Relax! Your problems are in my hands now.
-God
Eda™ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Saracoğlu'nda yenilenme Architect Fenerbahçe 1 22.05.10 18:04
Mehmet Gül ( Mehmet Gül Hakkında - Mehmet Gül Kimdir ? ) -Asi Ruh- İş Adamı 0 21.09.09 08:02
Mehmet Ata ( Mehmet Ata Hakkında -Mehmet Ata Kimdir ? ) -Asi Ruh- Gazeteci 0 03.07.09 13:04
Mehmet Topal şoku [ Acil Şifalar Mehmet ] elegannnce Galatasaray 7 17.11.08 10:02
Bir Mümin 24 saatini nasıl geçirmeli, yani günlük planı nasıl olmalıdır mhmtclk Dualar, Ayetler ve Dini Sohbetler 2 05.03.08 16:02


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.