ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Kültür - Sanat > Sinema

Sinema Yeni çıkan filmler, yorumlar, sinemadan enson haberleri paylaştığımız bölüm...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28.12.11, 19:42   #1 (permalink)
Lady Moderators
 
Traumfrau* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jun 2010
Mesaj Sayısı: 6.906
Konu Sayısı: 1264
Rep Gücü: 820257
Rep Puanı: 82024019
Rep Derecesi : Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000Traumfrau* 0-10000000
Ruh Hali:

Standart 2011'in En İyi Yerli Filmleri




2011'in en iyi yerli filmlerini Kerem Akça seçti

1-Saç (2010) Minimalist sinemamızın ustalık seviyesine gelen isimlerinden Tayfun Pirselimoğlu’nun “Rıza” ve “Pus”u içeren üçlemesinin son halkası. Aynı zamanda en stil ve renk yüklü şubesi denebilir. Hiç kuşkusuz yönetmen burada bir perukçunun hikayesini ‘saçın kılları’ seviyesinde alt sınıf analiziyle masaya yatırabilmesiyle kendine özgü soyut bir sinema dili dokumuştur. Şairane, dopdolu ve ustalıklı dokunun da ana kaynağı budur. ‘Bir perukçunun, bir Tarlabaşılı’nın hikayesi nasıl sinemalaştırılır?’ sorusunun cevabıdır karşımızda duran.

2-Kaybedenler Kulübü (2011)
Kültürel zenginliğimizin önemli süslerinden ‘karikatür’ün ya da ‘duvar yazısı’nın estetiğini yapan çığır açıcı bir yapıt. Türk sinemasının çizgi roman uyarlamalarına cevabı diyebiliriz. Tolga Örnek’in böylesi bir yapı tuttururken cinsellik ve küfür dozajı konusunda doruklara giden diyalog egzersizi ile bu duruştan türeyen dünyaya uygun karakter yetisiyle de dikkat çektiği kesin. Aradığımız yenilikçi postmodern denemelerden.

3-Bir Zamanlar Anadolu’da (2011)
Minimalist sinemamızın en kilit isimlerinden Nuri Bilge Ceylan, bu sefer Antonioni ile yoğurduğu bir film modeli servis etmiş. Türk halkının şapşallığı üzerinden yürüyen dramatik yapısı, yabancılaştırıcı dünyası ve nitelikli metinlerle dikkat çekici bir polisiye formülü sunmuş. İz bırakıyor, tarihe geçiyor ve uluslararası alanımızı genişletiyor.

4-Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikayesi (2011)
Bir tutam Wes Anderson, bir tutam Ulrich Siedl, bir tutam François Ozon, bir tutam Bertrand Blier aşılayan, ama en önemlisi de bunların ‘Türk’ formülünü çıkartmak için ant içen bir yapıt. TV ile alışkanlıklara ve toplu tüketime kayan toplumsal yapımıza özel üslubuyla dikkat çeken, röntgenci sitcom estetiğiyle taçlandırılmış bir kara komedi. “Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikayesi”, Onur Ünlü’nün sinemamız için ne kadar şart bir isim olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.

5-Kağıt (2010) Yeşilçam’ın eskimiş dokusunu estetize eden, buradan da “Taksi Şoförü”vari (“Taxi Driver”, 1976) modern bir kara film çıkaran özel bir deneme. Öner Erkan ve Asuman Dabak’ın karşılıklı döktürmesi ve Sinan Çetin’in yönetmenlik konusunda sınıf atlamasıyla yoğrulmuş, gittiği noktalarla akıl sır erdirilemeyecek bir eser. Elbette ki bizim son 10 yılda artan postmodern filmlerimizin en özgün ve evrenselleri arasında. Filmin tabanındaki bürokrasi eleştirisini de unutmayalım.

6-Gişe Memuru (2010)
Sosyal yapının arasından fışkıran bir gişe memurunun ruhsal dünyasına girmesiyle nitelikli hale gelen, nev-i şahsına münhasır gerçeküstücü bir kara komedi. Düşsel ile gerçek dünya arasındaki ayrımları, yönetmenliği, alt metinleri ve özündeki Coen Kardeşler etkisiyle dikkat çeken “Gişe Memuru”, yılın en önemli ilk filmlerinden.

7-Kar Beyaz (2010)
Selim Güneş’in yüksek ‘Tarkovsky’ yetisiyle donattığı aykırı açılar, hipnotize edici sesler, sarsıcı metaforlar ve mistik atmosferle örülü, Türk filmi olduğunu anlayamayacağınız bir eser. Alışık olduğumuz ‘köy filmi’ konseptinin yerle bir edildiği, sinemamızın boyut değiştirdiğini ispatlayan özel bir ürün.

8-Nar (2011)
Joseph Losey’vari bir ahlaki hesaplaşmanın Türkiye’nin sosyal yapısına uyarlanmış hali. İncelikli paralel evren duygusuyla da dikkat çeken albenisi yüksek bir yapım “Nar”. Filmin isminin anlamından adaletsizlik depolayan yapısı ve Ümit Ünal’ın modern sinemaya hakim haliyle ‘yedinci sanat’ kat sayısını arttırdığı şüphesiz.

9-Atlıkarınca (2010) İlksen Başarır’ın Michael Haneke’ye öykündüğü bir aile trajedisinin öyküsü. Ensest meselesine dingin, soğukkanlı ve durağan yaklaşımıyla üslup yaratan, aslında tam da bu sebeplerle vurucu bir film. “Atlıkarınca”, Türk orta sınıf ailesinin işlevsizliğini tedirgin edici bir sinemayla peliküle transfer ediyor.

10-Küçük Günahlar (2010) Bernardo Bertolucci ile Ömer Kavur etkisini hissettirerek siyasi ruh halinin ve kuşak çatışmasının sinemasını yapan Rıza Kıraç’ın başarılı denemesi. Solcusunu da Kürt’ünü de apolitiğini de aynı çatı altında buluşturan soyut bir üçlü ilişki filmi denebilir. “Küçük Günahlar”, renklerden güç alan anlatısıyla dikkat çekici bir yol izliyor.

11-40 (2009) Alejandro Gonzalez Innaritu ile Guy Ritchie’nin geleneklerini bir araya getiren bir kara komedi diyebiliriz. Türkiye’nin göçmeniyle, suçlusuyla, sıradan insanıyla oluşan sosyal düzeninin içindeki maddi sorunları masaya yatıran eserin, Emre Şahin’in yüksek yönetmenlik becerisiyle ulaştığı noktalara parmak basmak lazım. 2.35:1’de pamuk ipliğine bağlı hayatları ‘çanta’ üzerinden ele almasıyla sürükleyici, iz bırakan, tempolu bir eser.

12-Aşk Tesadüfleri Sever (2011) Modern aşk filmlerimizin en başarılılarından. Özellikle Ömer Faruk Sorak’ın tesadüflerle karakterlerin hikayelerini birleştirme aritmetiğini iyi ayarlayarak, hem yürekleri hem de sinemaseverleri tatmin etme yetisini öne çıkartmak şart. Zira Belçim Bilgin-Mehmet Günsur ikilisinin samimiyetiyle ve geçmiş-günümüz arasındaki bağlarla yakalanan ilgiyi, iki saat süresince yitirmemek marifet ister.

13-Karadedeler Olayı (2011) Yalancı belgesel formatında çekilmiş “Blair Cadısı”lık (“The Blair Witch Project”, 1999) oynayan bir Türk korkusu. Cin filmi kavramından bolca güç depolayan ve yola çıktığı noktayı; amatör oyunculuklar, video formatını kullanma profesyonelliği, şaşırtıcı araya giriş teknikleri ve röportajlarla saran ilginç bir film. Senenin kayda değer ilk filmlerinden olan eserin Bağbakan Kardeşler etiketini Türkiye’ye armağan etmesi ve belli oranda bir hasılat rakamına ulaşması da sevindirici.

14-Labirent (2011)
Tolga Örnek etiketli bir terör gerilimi. El kamerasına yaslanan görsel yapısı, hızlı kurgu teknikleri ve oyunculuklarıyla öne çıkan, “New York’ta Beş Minare” kadar çığır açıcı olmasa da Türkiye standartlarında başarılı bir eser. Ancak yönetmenin kariyerinde “Kaybedenler Kulübü” ve “Devrim Arabaları”nın gerisinde.

15-Görünmeyen (2011)
Ünlü klasik müzik bestecisi Macar Béla Bartók’un 1930’larda Türkiye’ye geldiği dönem ile günümüz arasında bağlar kuran, buradan da fazlaca hikaye anlatma sinemasının derinliklerine uzanabilen bir tarihi-dram. Ali Özgentürk’ün yıllardır verdiği bu en sinemasal iş, özellikle geçmiş-günümüz arasında kurduğu bağlarla ve bunları temposuna ayarlamasıyla öne çıkıyor. Udo Kier de ilginçtir besteci rolüne uyumuyla şaşırtıyor.


Traumfrau* isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 28.12.11, 20:51   #2 (permalink)
Fenerbahçe Tayfası
 
TayGun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: İstanbuL
Mesaj Sayısı: 22.229
Konu Sayısı: 1056
Takım: Fenerbahçe
Rep Gücü: 802485
Rep Puanı: 80244966
Rep Derecesi : TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000TayGun 0-10000000
Ruh Hali:

Üyenin Facebook Profilini Ziyaret Et Üyenin Twitter Profilini Ziyaret Et
Standart Cevap: 2011'in En İyi Yerli Filmleri




Kaybedenler kulübünü izledim bu sene sadece .


__________________
Bir gün ölürsem hiç istemeden
Ben bir ağacın altında
Ama denizi de görsün
Bırakın
Ellerimi iki yana uzatın
Hiç tatmadığım bir şeylere sarılacakmışım gibi
Üstümde hiçbir şey bırakmayın
Ben hiç çıplak kalmadım ki
Sevdiğim kadın başucumda
Saçlarımı okşasın
Uçan kuşlarıma.
Sahte dostlarıma serbest
Ama annem ne olur ağlamasın
Özler mi rüzgar saçlarımı okşamayı
Söyleyin geri getirsin rüzgar gözyaşlarımı
Ölürsem
TayGun isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 28.12.11, 20:55   #3 (permalink)
#14.03.2009#
 
ramon2154 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Mar 2007
Nereden: ISTANBUL
Mesaj Sayısı: 5.226
Konu Sayısı: 711
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 622779
Rep Puanı: 62276016
Rep Derecesi : ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000ramon2154 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: 2011'in En İyi Yerli Filmleri




Yukaridaki listede benim icin kaybedenler kulubu efsane...


__________________

ramon2154 hayattanbirparca
ramon2154 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kuran Filmleri Vav HaL-i Kur-an'ı Kerim ve Tefsir 13 24.10.11 12:31
Haftanın Filmleri! MisterUykusuz. Sinema 1 02.11.10 16:02
Futbol Filmleri alayına_gider Futbol 2 19.11.08 14:45
Korku filmleri vadaa Komik Yazılar ve Fıkralar 2 07.02.07 19:47


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.