ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Oyun Dünyası > Tüm Oyunlar

Tüm Oyunlar Oyun tanıtımları, tam çözümler, yorumlar kısaca oyunlarla ilgili herşeyi paylaştığımız bölüm...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11.04.11, 18:56   #1 (permalink)
Süper Tayfa
 
Architect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: May 2007
Mesaj Sayısı: 17.019
Konu Sayısı: 7678
Rep Gücü: 1548720
Rep Puanı: 154868952
Rep Derecesi : Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000Architect 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Max Payne 3 | 2011 | Detaylı İnceleme




,,- Max Payne 3 | 2011 | Detaylı İnceleme -,,



~~ Oyun Bilgisi ~~
Oyunun Resmi Çıkış Tarihi: 31.01.2011

Oyun Hakkında Açıklamalar;

UZUN ZAMANDIR SÜREN BEKLEYİŞ..

Oyuncular olarak zoru, kolay olana karşı daha çok severiz her zaman. Ezilen tarafta olur, ezen tarafa nefret duyarız. Her ne kadar güçlünün yanında olmak başarı şansımızı arttırsa da, haksız rekabetten kaynaklanan galibiyetler bizi geriden gelip yenmek kadar tatmin edemez. Kadınını kaybeden ve yeminini bozan Kyle Katarn veya halkının katliamından sonra gözünü karartan Prens Arthas gibi karakterler nasıl kendini o gazla oynattıysa, ailesini tamamen kaybetmiş ve hayatı kanalizasyondan farksız Max Payne'imiz de intikam hissi tavana vurmuş oynayış hissiyle bu kategoride kral tacını paylaşanlardandır.

Özlettin kendini Max, kaşlar hâlâ sinirden çatık mı?

"Bu oyun ile Max'in hayatında yeni bir sayfa açacağız" diyen Sam Houser (Rockstar Games'in kurucusu), sözlerine şöyle devam ediyor: "Max'i böyle daha önce hiç görmediniz. Biraz yaşlanmış, alaycı, içten pazarlıklı ve yaşamaktan bıkmış. MP2'deki olaylardan sonra yeni oyunda Max'in hayatının derinliklerine doğru sapkın bir yolculuğa çıkacağız ve Max'in acılarından arınması için son şansını tecrübe etmesine tanıklık edeceğiz."

Haydi Rockstar ve Max Payne'i şöyle bir alkışlayalım. Çünkü çok az oyun kendi başına MP kadar ait olduğu türe bu denli gelişim kat ettirme sorumluluğuna sahip oldu. Tamam, benzer olarak Half-Life, FPS türüne hikâye/senaryo olgusunu entegre etti veya Dune, stratejilerin sıra-tabanlı olmasının yanında gerçek zamanlı da olabileceğini gösterdi. Ama Max Payne, "aksiyon" oyunlarının çıtasını çok yukarılara çekti.

Şu anki silah-vando tarzı Shooter'ların fikir babası ve tarz olarak demosu niteliğindeydi zamanında. En son çıkan aksiyon oyunlarında bile hala Max Payne'in izlerini görmek mümkün. 6 senelik suskunluğun ardından geçen senenin haziranında serinin üçüncü oyunu açıklanmış ve damaklarımızdaki kurumuş MP tadını tekrar hatırlatmıştı.



Yıllar Onu Çok Değiştirdi

İlk oyun, tarihte unutulmayacaklar listesine girenlerdendi. "Bullet Time" ile yeni bir bakış açısı getirmiş, filmlerde zaman yavaşlayıp da kurşunlar karşılıklı akınca "Max Payne'deki gibi" demiştik. İkinci oyunun da üstünden uzun zaman geçti, şimdi yine kadim amcamız karşımızda. Şehir onu biraz bitirmiş gibi, bioxcin de kullanmamış olmalı ki saç kalmamış tepede. Belki sokaklarda daha başarılı olmak için böyle bir taktik geliştirmiş olabilir, kafadan yansıyan güneşle gözleri kamaştırıp ani saldırı taktiği. Tamam, kötüydü (bırak bu işleri - Mahmut).

Max Payne 3, bize emekli bir polisin yozlaşmışlıkla mücadelesini, alışılmış tarzda anlatıyor. Kötülükle mücadelede epeyce şiddet kullanan Max, bütün teknikleri denedikten sonra en etkilisinin "çivi çiviyi söker" tekniği olduğunu anlamış. İlk oyundaki gibi ailesinin intikamını alma gayesiyle -tutkuyla ve hırsla- savaşan sert NY polis dedektifi Max geri dönüyor. Az zaman da olmadı yani, değil mi?

Elleşmeyin, bu kez sadece sinirli değil, dengesiz de

Hikâye, Max'in New York Polisliğinden ayrılmasıyla başlıyor. Kör talihinden kurtulmak ve şeytanın bacağını kırmak için evinden çok uzaklara yolculuğa çıkan Max, tek çözümün şiddet olduğunda karar kılmış. Klasik "geçmişinden kaçan, pislikle bronzlaşmış eski polis bozuntusu." Oyun, Brezilya'nın Sao Paolo gibi hırçın ve ölümcül şehrinde geçiyor. Biraz bahsetmek gerekirse gerçek dünyada Sao Paolo, çocuk yaştaki suçların en fazla olduğu şehirlerden. Her 75 kişiden biri silahlı ve bu silahlanmanın %95'i kaçak. Anlayacağınız Max'in sırtında bile gözü olması lazım bu şehirde, hayatta kalmak istiyorsa tabii ki. Aşırı zenginin çizgisi ile ağır fakirlerin sınırı bu şehirde bulanıklaşıyor. Burası her yönden sıcak. Buna ek olarak serinin önceki iki oyununa göre üçüncü oyunda çok daha fazla dış mekân bizi bekliyor gibi.

Attığı her adımda ne yaparsa yapsın kötülükten uzaklaşamadığını anlayan kel, Brezilya'nın yeraltı suç şebekeleriyle sürtüşmeden edemiyor ve ortalık kızışıyor (aynı tas aynı hamam). Eskiden karanlık gecelere eşlik eden Max, kendini bu kez uyuşturucu trafiğinin, sokak çetelerinin ve kundakçıların arasında buluyor.
New York'un iç karartıcı ve karanlık havası yerini Brezilya'nın bereketli ve havadar ortamına bırakmış durumda. Deri ceketli ve kafayı üşütmüş bir şekilde karısının katilini arayan adam gitmiş; daha delirmiş bir halde dolaşan, sakallı, kel, kilo almış ve zengin bir aileyi korumak için işe alınmış özel sektör çalışanı olarak geri dönmüş. Max Payne 3'ün hikâyesi son oyundan 12 sene sonrasını konu alıyor. Zaten deli olan dengesiz kahramanımızı içten içe yiyen bir ana konuya sahip olacağını bildiğimiz bu son oyun, Max'in zihniyle beraber bizi de sınırda gezdirecek. Sam Houser'ın belirttiğine bakılırsa Max'in kişiliği "kötüden en kötüye kaymış" durumda. Yıllar sadece bedenini değil, ruhunu da yaşlandırmış. O eski yakışıklı Max, artık tarihin tozlu sayfalarında. Sinirli polis gitmiş, serinkanlı bir katil gelmiş yerine. Max the Professional.



Dur yapma -"Bam bam"…

Ağrı kesicilere bağımlılığını çok iyi bildiğimiz Max'in önceki oyunlardaki gibi muhtemel iyileşme sistemi bu olacak, fakat ihtiyacı olanı alamaması durumunda halisülasyonlar ve gerçek dışı hayaller başlayacak. Uncharted ve benzeri oyunlarda olduğu gibi, Rockstar da MP3'ün olabildiğince gerçekçi mekaniklere sahip olmasını sağlayacak. Örnek vermek gerekirse Half-Life tarzı 10-15 farklı silahı arka cebe doldurup kurşunları da en sona dayayarak gezmek yerine bir küçük (tabanca, revolver vs) ve bir uzun namlulu ya da tüfek benzeri silah olmak üzere iki farklı silah taşıyabileceğiz. Sakın korkmayın, büyük silahımızı attığımız an çift tabancayı kapıp Polat Alemdar günlerine geri dönebileceğiz.

Silah taşımadığımız zamanlarda ise, Max'i beklenmedik hareketler yaparken yakalıyoruz. Gizlenme ve kendini koruma konusunda gelişmiş olmalı ki, artık üzerimize kurşunlar yağarken bir cesedi alıp önümüze kalkan olarak tutabiliyoruz. Bu hareketler hesap kitap veya zor tuşlar gerektirmeyecek kadar kolay olacak, bunu da yapımcıların "oyuna başladığınızda hiç durmadan hareket edebilecek ve istediğiniz kadar mobil olabileceksiniz" demesinden anlıyoruz. Bu da sırtımızı duvara vererek oynadığımız garantici oyunlar yerine çat-çut aksiyon dolu bir yapım geleceğinin işareti.

Bununla birlikte artık kutu veya masa gibi eşyalar parçalanabilir/zarar görebilir olduğu için bir yerde tüm düşmanlarınızı doğrayıp biçene kadar defans yapamayacaksınız. Son olarak Max, düşmanlarına karşı yaptığı saldırılardan çok az canla çıkmasına rağmen, kanına pompalanan adrenalin ile kendini yenileyebilecek. Ölüm hareketlerine hazır olun.

Max Payne deyince akla gelen ilk öğemiz Bullet Time, herhangi bir değişikliğe uğramadan karşımıza çıkıyor. İlk oyunun çıkışından sonra defalarca başka yapımlarda kullanılan bu efsane harekette, karakterimiz üzerinde tam kontrole sahibiz. Örnek olarak, apartmanın çatıdan kayarken aynı anda slow-mo efekti ile milleti alnının çatısından vurabileceğiz. Örnekten heyecanlanmayın, MP3 son zamanların furyası olan "açık dünya" tarzında olmayacak, ama bölümler olabildiğince esnek dizayn edilecek ve bir eve girmek için alarmı kapatma, çitlerden tırmanma, bacadan girme, kapı kurcalama gibi birden fazla çarpışmaya hazırlık seçeneğimiz olacak.



Yapma demiştim

Serideki roman tarzı anlatım ve arada sırada karşımıza çıkan çizgi roman sanatı bu üyede de açık uçları bağlamak için karşımıza çıkıyor. Günümüzün "kaliteli oyunları" için grafiklerin geldiği bu noktanın MP3'ü de etkilemesi ve Max'i yüksek piksel ve AA ayarları ile görmemiz bize mutluluk verecek.

En çok ses getirecek yeniliklerden biri de multiplayer düşüncesi. Geliştirici ekip bu konuda sessizliğini bozmazken, deathmatch gibi modların olmasını düşünmek bile tüylerimi ürpertmeye yetiyor. GTA4 gibi MP3 de Rockstar'ın kendi oyun motoru olan RAGE'i kullanıyor. Aynı zamanda yapay zekâ da objelere karşı mantıklı hareket edecek. Bu kadar grafik estetiğinden sonra seslendirme de süzgüden geçmiş. Şu ana kadar herhangi bir ismin açıklanmamasının yanı sıra, James McCaffray'in (Max'i ilk iki oyunda seslendiren aktör) sesiyle oyunda olmadığı kesin. Yapımcılara göre ikinci oyundan 12 sene sonrasında geçen bir devam oyunu için aynı ses absürt kaçacakmış biraz, eh doğru söze ne denir?

Oyundan Görüntüler;













Architect isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İşte Yeni Hyundai Accent (Detaylı İnceleme) ScarFace Motorlu Araçlar Dünyası 7 26.03.11 12:37
Volkswagen Amarok Pick-Up 2011 - İnceleme [Fotohaber] ScarFace Motorlu Araçlar Dünyası 0 09.03.11 11:45
Football Manager 2011 - Ön İnceleme ZeuS Tüm Oyunlar 1 16.08.10 17:01
FIFA 08 Detaylı İnceleme ZeuS Tüm Oyunlar 1 24.01.08 20:07


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.