ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Oyun Dünyası > Tüm Oyunlar

Tüm Oyunlar Oyun tanıtımları, tam çözümler, yorumlar kısaca oyunlarla ilgili herşeyi paylaştığımız bölüm...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 18.06.13, 16:58   #1 (permalink)
Oyunların Efendisi
 
ZeuS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: İstanbul
İlişki Durumu: Karmaşık
Mesaj Sayısı: 5.183
Konu Sayısı: 2497
Takım: Fenerbahçe
Rep Gücü: 180125
Rep Puanı: 18010618
Rep Derecesi : ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000ZeuS 0-10000000
Cool GTA V - Bütün Bilgiler




Öncelikle çok kısa bir şekilde konunun amacı; Verilen ilk bilgilerden en güncel olan bilgilere kadar bütün bilgileri, özellikleri ve ayrıntıları en ince detayına kadar forumda listelendirmek. Bu sayede nerede ne yazdığını aramak zorunda kalmayıp buradan kolayca elde edebileceksiniz.


GENEL

• Oyun, 17 Eylül Salı günü PlayStation 3 ve Xbox 360 için çıkışını gerçekleştirecek. PC versiyonu ise muhtemelen gelecek sene raflardaki yerini alacak.
• Oyun günümüzde (2013 yılında), Los Santos şehrinde geçiyor.
• Senaryo çok uzun olacak. Yaklaşık 1000 sayfalık bir senaryo bizleri bekliyor.
• Oyun içinde üç HUD mevcut: Sağlık (kırmızı renkte bir bar), çelik yelek (mavi renkte bir bar) ve özel yetenekler (sarı renkte bir bar).
• Radar/mini harita bir GPS’e benziyor ve harita yine her zamanki ekranın sol altında kalıyor. Bu haritanın hemen altında ise sağlık, çelik yelek ve özel yetenek barları yer alıyor.
• Oyunu inceleyen bir ekibin gözlemlediği kadarıyla mini harita/radar çok kullanışsız ve rahatsız edici. Rockstar’ın üzerinde durması gereken birtakım sorunlar mevcut.
• Mini harita dikdörtgen biçiminde ve panoramik. Bu konu hakkında oyunu inceleyen ekiplerden olan bir editör şöyle diyor: "Radarın içerik şekli hafifimsi 3D ve sizinle birlikte gittiğiniz yere dönmesi sürüşü biraz daha kolaylaştıracak. Dairesel bir radar yerine dikdörtgen radar biraz kötü görünüyor, ancak demo sunumunun sonunda beni hiç rahatsız etmedi. Yani bunun büyük bir sorun olacağını sanmıyorum."
• Sürüş sırasında mini harita uydu navigasyonu gibi 3D oluyor ve hemen hemen kare şeklinde.
• Mini harita tamamen akıllı ve yaptığınız şeylere göre değişiklik gösterecek. Örneğin, yürüdüğümüzde haritada yollar, dağlar görülecek. Sürüş yaptığımızda harita 3D moda geçiş yapacak. Paraşütle atlayış yaptığımızda ufuğu, dalış yaptığımızda ise denizin derinliğini göreceğiz.
• HUD'da hız göstergesi yok.
• Sağlık, canınız azaldığında ve bir yere saklandığınızda Red Dead Redemption ve Max Payne 3'teki gibi zamanla artacak.
• Canınızı artırmak için güç topladığınızda sağlık %50 derecede artıyor.
• Canınız azaldığında ve ölüm eşiğine geldiğinizde oyunun ekranı değişkenlik gösterecek.
• Görevler sırasındaki çatışmalarda, karakterlerimizden biri ölüm eşiğine geldiğinde uyarı sinyali alacağız.
• Kamera açısı GTA IV ve Red Dead Redemption'dan biraz farklı. Kamera biraz daha karakterimize yakın ancak çok fazla da değil.
• Oyun; Hollywood, porno endüstrisi, marijuana uyuşturucu kaçakçılığı, göçmenlik, evsizlik, iflas etmiş hükümet gibi Los Angeles temalarını ele alıyor.
• Belirtilene göre oyun genel olarak Red Dead Redemption’dan çok daha iyi görünüyor.
• Belirtilene göre oyunun grafik kalitesi tanıtım videolarında gördüğümüzle eşit.
• Karakterleri seslendirenler arasında herhangi ünlü bir isim yok. Rockstar, tanınan popüler sanatçıları kullanmak yerine GTA IV’te olduğu gibi pek tanınmayan sanatçıları kullanmayı tercih etmiş.
• Seslendirme sadece İngilizce olacak, fakat diğer ülkeler ve bölgeler için altyazılar olacak.


ANA KARAKTERLER (MICHAEL & TREVOR & FRANKLIN)
GTA V – Karakterler


Soldan sağa: Franklin, Michael, Trevor


KARAKTER GEÇİŞ/DEĞİŞTİRME SİSTEMİ
• Seride bir ilk olarak oyunda yönetebileceğimiz tam üç ana karakter var. Bunlar; Michael, Trevor ve Franklin. Bu üç isim, para peşinde verdikleri mücadele dolayısıyla birlikte banka soygunları gibi birçok soygunun içinde kendilerini bulup Los Santos’u birbirine katacak. Bu üç ana karakter sistemine, GTA IV & EFLC’deki Niko, Johnny, Luis üçlüsünden ilham alınarak karar verilmiş. (Karakterler hakkında daha fazla bilgi için: GTA V – Karakterler)
• Oyun içindeyken görevler haricinde bu üç karakter arasından dilediğimiz zaman seçim yapabilecek ve dilediğimiz zaman onları kontrol edebileceğiz. Serbest dolaşımda herhangi birini seçtiğinizde kamera Google Earth tarzında gökyüzüne doğru uzaklaşıp haritanın öbür köşesindeki seçtiğiniz karaktere doğru yakınlaşacak. Karakter değiştirildiği ve Google Earth tarzı kamera açısına geçtiği zaman kamera hafif bir karıncalaşma efektine sahip oluyor. Bu işlem sadece 1-2 saniye alıyor, yani oldukça pratik ve hızlı. Görevlerde eğer karakterler beraber çalışıyorsa, o anda diğer karaktere geçiş yapma imkânınız olacak. Görevlerdeki karakter değiştirme işlemi ise serbest dolaşımın aksine herhangi bir duraksama olmadan anlık olarak hemen değiştirilebiliyor. Diğer görevlerde iki veya tüm üçünü yönetme imkânımız olurken, bazı görevlerde ise sadece birini yöneteceğiz.
• Üç ana karakter dairesel bir menüden seçiliyor ve karakter değiştirme işlemi tek bir tuşla pratik bir şekilde yapılıyor. Karakter seçme menüsü, tam olarak üç ana karakterin yüzünün yer aldığı bir dairesel menü ve bu menü ekranın sağ alt köşesinde yer alıyor. Bu dairede ise dört karakter mevcut: Franklin, Trevor, Michael ve multiplayer karakterimiz. (Multiplayer karakterini seçerseniz, oyun multiplayer moduna giriş yapıyor.)
• Karakter seçme dairesel menüsünde Michael solda, Trevor yukarıda, Franklin sağda, multiplayer karakterimiz ise aşağıda kalıyor.
• Görevlerde sağ alt köşede bir menü belirdiğinde karakter değiştirme işlemi sadece o zaman yapılabiliyor. Görevlerdeki çoğu karakter değiştirme işlemi genellikle otomatik olarak yapılıyor. (Anlaşılan bu menü görevlerde her zaman çıkmıyor.)
• Tüm oyunu ve görevleri tek bir karakterle oynayamazsınız. Bazen hikâyede ilerlemek için diğer karakterlere de geçmeniz gerekecek. Karakter değiştirme işlemi senaryonun gidişatına göre zorunlu olarak otomatik de gerçekleşebiliyor. Görevler haricinde, yani serbest dolaşımda ise istediğiniz karakteri yönetebileceksiniz. Her karakter Los Santos’un farklı bölgelerinde yaşıyor fakat istediğiniz zaman istediğiniz karakterle istediğiniz yerlere gidebileceksiniz.
• Karakter değiştirmeden de tek bir karakterle görev bitirebilirsiniz. Fakat tabii her karakterin kendisine özgü bir becerisi olduğu için görevlerde karakter değiştirmek her zaman sizin yararınıza olacak. Aynı zamanda görevler sırasında karakter değiştirmek görevi daha çabuk bitirmenizde avantaj sağlıyor. Bazı görevlerde sadece iki karakter varken, bazılarındaysa tüm üç karakteri birden yönetebileceğiz.
• Görevler haricinde herhangi bir karaktere geçiş yaptığınızda, karakteri kontrol etmeye başlamadan önce o karakterin yaşantısına biraz kulak misafiri olabiliyorsunuz ve böylece onlar hakkında daha fazla bilgiye sahip oluyorsunuz. İçlerinden herhangi birini kontrol etmediğinizde günlük yaşantılarına geri dönüyorlar. Kontrol etmeye geri döndüğünüzde ise onları bulundukları durumda görüp sürprizlerle karşılaşabileceksiniz. Örneğin; oyunu inceleyen bir ekip, diğer bir karakterden Franklin’e geçiş yaparken Franklin’i tuvalette yakalamış ve tuvalette kontrol etme imkânına sahip olmuş. Serbest dolaşımda karakterler arasında dilediğiniz zaman geçiş yaparken onları farklı durumlarda farklı işler yaparken bulacaksınız ve yapay zekânın elinden kontrolü ele alacaksınız.
• Karakter değiştirirken ve tüm bunlar olurken oyun hiç durmuyor. Seçtiğiniz karakter trafiğin ortasında bile olsa geçiş yapabiliyorsunuz ve karakter o an neredeyse o noktada kontrolü ele geçirebiliyorsunuz.
• Karakter geçiş sisteminde bazı kısıtlamalar var; aranma seviyesinde polisler tarafından aranırken karakter değiştirmenin mümkün olmayışı gibi. Eğer karakter değiştirmek istiyorsanız ilk önce polislerden kurtulmanız şart olacak.
• Üç karakterler arasında ara sahnelerde de geçiş yapabilmek mümkün. Bunu tamamen kendiniz seçebileceksiniz ya da yapay zekâ sizin için otomatik olarak kontrolü ele geçirecek.
• Görevlerde karakterler arasında geçişin üç farklı yolu var: İlki otomatik (o an o görevde hangi karakter ön plandaysa bunu sistem belirleyecek), ikincisi ara sahnelerde, üçüncüsü ve çoğunlukla kullanılacak olan ise oyuncunun isteğine bağlı karakter seçimi.
• Her bir karakterin kendisine ait yapacak işleri var. Karakterlerin arasında ne kadar geçiş yapabileceğiniz size veya otomatik olarak sisteme ait; tamamen size kalmış.
• Görevlerde, bir karakteri yönetirken diğer karakter ölebilir, bu yüzden dikkatli olmanız şart. Kontrol ettiğiniz karakter öldüğünde diğer iki karakter yaşıyor olsa da görev başarısız olacak ve oyun son kaldığınız checkpoint’ten (kayıt noktasından) devam edecek.
• Serinin önceki oyunlarında da olduğu gibi kontrol ettiğimiz karakter öldüğünde, kendimizi en yakın hastanenin önünde bulacağız.
• Görevlerde kontrol ettiğiniz karakterle roketatar ateşlerken bile karakter değiştirebileceksiniz. Roketi tam ateşlerken diğer karaktere geçtiğinizde roketin ateş almasını kontrole geçtiğiniz karakterinizin gözünden göreceksiniz. Oyunu inceleyen bir ekibin anlattığına göre bunun verdiği haz harika bir şey.
• Her üç ana karakterin de kendisine ait bir hikâyesi, kişilikleri, evi, arkadaşları, düşmanları, özellikleri, becerileri ve sosyal yaşamları var. Yani Michael, Trevor, Franklin sıradan birer basit karakter değiller; serinin önceki ana karakterleri gibi derin kişilikleri, etkileyici geçmişleri ve hikâyeleri var.
• Oyundaki sahip olduğunuz para toplam para değil; her karakterin kendisine ait parası ve envanteri var ve diğer bir karaktere geçiş yaptığınızda o karakterin parasıyla devam edeceksiniz.
• Trevor; ortalığı yıkıp döken, katliam yapan, öldüren GTA oyuncularından esinlenilmiş. Yani Trevor bir nevi “katliamcı GTA’cılar”ın sesi olacak.
• Her bir karakterin kendisine özgü yürüyüş şekilleri var. (Örnek vermek gerekirse, GTA IV döneminin karakterleri olan Niko, Johnny, Luis gibi.) Yürüşün yanı sıra her birinin kendisine ait bir animasyonu, hareketleri, tepkileri var. Örneğin, Michael diğer karakterlere nazaran daha ağır hareket ediyor ve görünüş olarak sert bir adama benzese de hopladığı ve sıçradığı zamanlarda yaşını belli ediyor.
• Her karakter aynı koşma hızına sahip.
• Karakterlerin dönüş çapı daha çok Max Payne’e benziyor ve Niko’nunkine daha az benzemekte. (Hareketler hafifletilmiş.)
• Karakter kontrolü Niko'nunki kadar kullanışsız ve sorunlu değil.
• Hangi karaktere geçiş yapabileceğiniz tamamen size kalmış olsa da, diyaloglarda ideal anlar öne çıkacak. Örneğin, Michael ile Franklin’in çevresi keskin nişancılarla çevrildiğinde Michael, Trevor’ın yardımını isteyebilecek.


KARAKTER YETENEKLERİ VE ÖZELLİKLERİ
• Trevor, eski bir savaş pilotu olduğu için uçuş konusunda oldukça usta. Oyundaki tüm uçaklar, jetler, helikopterler ve diğer hava araçları ondan sorulacak. Tabii bu diğer karakterlerin uçak kullanamayacağı anlamına gelmiyor ancak Trevor diğerlerine nazaran uçuş konusunda daha uzman olacak.
• Franklin, adeta direksiyon başında devleşen usta bir şoför. Oyundaki tüm arabalar, motosikletler ondan sorulacak. Genellikle soygunlardaki kaçış arabasını kullanan isim olarak da ön plana çıkacak.
• Oyunun ilk başından itibaren Michael’ın evinin garajında lüks bir spor araba mevcut. Böylece artık caddelerde çalmak için spor araba aramanıza gerek kalmayacak, oyunun ilk başından itibaren Michael’a özel olarak kullanabileceksiniz.
• Oyunun ilk başından itibaren Trevor’la birlikte birçok uçak, helikopter kullanabileceksiniz. Bu özellik Trevor’a özel olarak oyunun ilk başından itibaren açık olacak. Böylece artık uçak, helikopter kullanmak için görevleri bitirmenize veya oyunun bitmesini beklemenize gerek kalmayacak.
• Oyunda her karakterin kendisine ait birbirinden farklı hobisi var ve bu da her karakterin kendisine ait belli başlı mini oyunlarını ortaya çıkarıyor. Oyundaki bazı mini oyunlar ve aktiviteler bu karakterlerin hobisine bağlı olarak ortaya çıkıyor. Örneğin, Michael ile birlikte farklı mini oyunlar yaparken, Trevor ve Franklin ile de farklı mini oyunlar yapabileceksiniz ve bunlar sadece o karakterlere özel olacak.
• Trevor’la birlikte bir benzin kutusu kapıp etrafa benzin dökmek ve çakmakla etrafı ateşe vermek mümkün.
• Franklin, GTA: San Andreas’taki tüm yayalardan daha fazla doku ve model yapısına sahip.
• Franklin boy bakımından önceki gördüğümüz ekran görüntülerinden daha güçlü ve daha etkileyici görünüyor.


‘ÖZEL’ YETENEKLER
• Her bir karakterin kendisine ait “Özel” adı altında birtakım yetenekleri mevcut: Michael çatışırken Bullet Time ve Dead Eye tarzında zamanı yavaşlatabilme özelliğine sahip. Trevor’a özel olarak “öfke” ve “çılgınlık” tarzında bir mod adanmış ve bu moda girildiğinde etrafa daha fazla zarar verebiliyor, canınız daha az azalıyor ve yakın dövüşte eşsiz bir yeteneğe sahip olabiliyorsunuz (Ayrıca belirtilene göre Trevor sarhoş olduğu zaman daha güçlü oluyor). Franklin ise uzman bir sürücü ve bir adrenalin bağımlısı olduğundan dolayı araba sürerken zamanı yavaşlatabiliyor.
• Bu Özel yetenekler her zaman her yerde kullanılmayacak, sadece çok önemli zamanlarda taktiksel ve stratejik olarak ön plana çıkacak.
• GTA: San Andreas’taki istatistik özelliği geri dönüyor! Her bir karakterin San Andreas’taki gibi istatistik özellikleri mevcut. Dayanma gücü, atış, dayanıklılık, gizlilik, uçuş, sürüş, akciğer kapasitesi gibi.
• İstatistiklerden biri de “gizlilik”. Oyunculara görevlerde farklı yaklaşımlar sergilemesine olanak sağlıyor. Örneğin, bir işi hallederken ortaya çıkıp kendinizi belli etmek yerine bu işi gizli bir şekilde ve çaktırmadan halledebileceksiniz.
• Oyunu inceleyen bir ekibin belirttiğine göre üç karakterin de istatistiklerini full yaptığınızda "Max Painfull" adında bir achievement (trophy) açılıyor ve bu achievement'ın değeri 50G.
• Özel yetenekler San Andreas’taki gibi ufak bir bar içinde gösteriliyor. Kullanıma göre yavaş yavaş artıyor ve doluyor.
• Yetenekler; yan görevleri, aktiviteleri ve diğer şeyleri gerçekleştirdikçe ve görev tamamladıkça artıyor. Arttıkça karakter gelişiyor ve o alanının uzmanı oluyor.
• Trevor oyundaki en iyi pilot, Franklin ise oyundaki en iyi şoför. Ancak her biri kendi sürüş ve uçuş yeteneklerini kendince geliştirebilecekler. Etrafta araç sürdükçe sürüş yeteneğiniz artacak ve yeteneğiniz arttıkça iyi şoför olacaksınız.



ÖZELLİKLER

Dürbünle etrafı kolaçan etmek yeni özelliklerden sadece bir tanesi.

• Mülk satın alma özelliği geri dönüyor. Ev, garaj, işyeri satın almak veya kiralamak mümkün. Taksi firması, tekne limanı, gece kulübü vb. gibi işyerleri satın alınabilecek/kiralanabilecek mülkler arasında! Rockstar’ın bu konu hakkında yeni fikirleri var. Oyun bittikten sonra bile yapılacak bir dolu işlerimiz olacak.
• Mülk satın aldığınızda bazı özel bonusları olabiliyor. Örneğin, bir taksi firmasını satın aldığınızda taksi seyahatleri ücretsiz olacak.
• Paranın oyunda önemi çok büyük ve para oyunun asıl odak noktası. Soygunlardan kazandığınız paralarla tüm tekne limanını satın alabilir veya kiralayabilir, helikopter kullanmak istiyorsanız helikopter pistine sahip bir ev satın alabilir veya kiralayabilirsiniz.
• Soygunlarda kazandığınız paraları birtakım işlerde de harcayabileceksiniz. Örneğin, isterseniz deniz kenarlarında silah ticareti yapabilirsiniz.
• Otel odası kiralamak mümkün. Richman Otel; profesyonel ekip kadrosu, harika odaları ve güzel havuzlarıyla Los Santos’un en lüks oteli ve burada kalabileceksiniz.
• Oyun boyunca kazanılan paralar, GTA IV’ün aksine oyun bittikten sonra bile birçok şey satın almanızda, yapmanızda işinize yarayacak.Oyunda parayla bir sürü güzel şeyler yapıp paralar doyasıya harcanabilecek. Rockstar’ın yardımcı başkanı Dan Houser, “Paranızı pahalı oyuncaklar gibi ilginç ve eğlenceli şeyler almak için harcayacaksınız. Hâlâ ekonomi üzerinde çalışıyoruz fakat bu özellik oyunda çok güçlü bir unsur olacak ve oyuncular para harcamak için para kazanmaya çok istekli olacak. ‘Ben tüm bunları para kazanmak için yapmıştım, ve şimdiyse bu paraları çılgınca şeylerde harcayacağım’ diyeceksiniz.” diyor.
• Araba satın alınabilecek. Caddelerde araç çalmak yerine paranızla lüks spor arabalar satın alabilirsiniz, ancak endişelenmenize gerek yok; istediğiniz takdirde istediğiniz zaman istediğiniz yerde yine araç çalabileceksiniz.
• Karakterlerimizin saçını, kıyafetlerini, dövmelerini ve takılarını baştan aşağı bir şekilde berber/giyim/dövme dükkânlarında özelleştirebileceğiz.
• Dövme dükkânları ve dövme yaptırma özelliği geri dönüyor. Karakterlere yeni ve farklı dövmeler yapabileceğiz.
• Oyunu inceleyen bir ekip, girilebilen bir dövme stüdyosuna rastlamış. Muhtemelen dövmeleri bu stüdyoda yaptıracağız.
• Araç modifiyesi geri dönüyor! Pay ‘n’ Spray dükkânlarının yerini Los Santos Customs adlı dükkân alıyor ve bu dükkânlarda araçların rengini, tekerleklerini, plakalarını, camlarının renk tonlarını, rüzgâr kanatlarını, ızgaralarını ve daha fazlasını özelleştirebileceğiz. Bunların yanı sıra araçlarda motor, süspansiyonlar, frenler gibi çeşitli performans yükseltmeleri de yapabileceğiz. Modifiye sistemi daha çok Midnight Club: Los Angeles‘a benzeyecek.
• Araç modifiyesinin yanı sıra silah modifiyesi de olacak. Silahları lazer görüşü, dürbün, susturucu, fener ve yüksek kapasite şarjörlerle özelleştirebileceğiz.
• Cep telefonları geri dönüyor, fakat GTA IV’ün aksine artık arkadaşlarımız tarafından sık sık aranmayacağız. Cep telefonlarını daha çok internete bağlanma gibi işlerde kullanacağız.
• iFruit oyunun yeni telefonu ve bu telefonla fotoğraflar çekip Rockstar Social Club‘a yükleyebileceğiz. Eğer Rockstar Social Club’ta henüz hesabınız yoksa şimdiden açmanız ileride işinize yarayabilir!
• Belirtilene göre telefonla çekilen fotoğraflar sadece Social Club’a değil, diğer sosyal paylaşım sitelerine de paylaşılabilecekmiş ancak ne derece doğru, henüz belli değil.
• Telefonda aynı zamanda uygulamalar mevcut. Kameranın yanı sıra internet, kişiler, sosyal medya, bir takvim ve bitirdiğiniz görevleri isterseniz yeniden yapmaya yarayan bir uygulama yer alıyor. Rockstar’ın henüz açıklamadığı üç uygulama daha var.
• [email protected] internet kafeleri geri dönüyor, ancak artık internete girmek için internet kafelere gitmenize gerek kalmayacak. Telefonunuzdan da internete girebileceksiniz.
• Jet Ski sürme, uçuş challenge’larına (uçuş okuluna benzer ölçekte uçak müsâbakaları) ve off-road müsâbakalarına katılma, paraşütle atlayış, stunt jump, yoga, triatlon yapma, tenis oynama ve büyük bir golf sahasında tam teşeküllü golf oynama gibi birçok yan aktivite bulunuyor.
• Paraşütle atlayış genellikle baş dönmesiyle sonuçlanabilecek.
• Paraşütle atlayış sırasında ateş etmek mümkün değil.
• Oyunda, Red Dead Redemption’da olduğu gibi dürbün olacak. Bu dürbünlerle görevlerde gelen tehlikeli görebilir veya soygunlar öncesi kaçış noktası belirlemeniz için planlar yapabilirsiniz.
• Kurşunla yaralanmalar veya çeşitli aletlerle yaralanmalar sonucunda karakterlerin vücudunda çoğu zaman izler kalıcı olacak.
• Yarış faaliyetleri geri dönüyor. Kırsal alanlarda çamur motosikletleriyle yarışmak, off-road aktiviteleri yapmak, ve Motokros yarışları yapıp ortama göre motor kıyafeti giyebilmek mümkün. Birçok yarış türü mevcut: Araba, motor/bisiklet, triatlon yarışları ve fazlası. Motokros yarışları için bir Motokros parkuru mevcut.
• Seride bir ilk olarak oyunda tenis ve yoga olacak. En az golf kadar kapsamlı bir şekilde tenis oynayabileceğiz. Yoga ise muhtemelen sadece Michael’a özel olacak.
• Oyunda kişisel olarak ilginç özellikler mevcut; orta parmak işareti yapmak bunlardan biri. Bu özellik sayesinde insanların size verdiği tepkiyi görebileceksiniz. Verilen tepkiler insandan insana göre değişiyor. Bu hareketi, kendi hâlinde olan insanlara yapmaktan çok, tekin olmayan çete üyelerine yapmanın daha riskli olacağı kesin...
• Avcılık mevcut. Hayvan avlayabileceğiz. Avcılık oyundaki aktivitelerden biri ve oyunda av bölgesi bulunuyor.
• Şehir sakinleri siz ne yapıyorsanız ona göre tepki verecek. Örneğin, sizi birini soyarken görürlerse polise haber verecekler, sizi kameralarıyla görüntüleyecekler ya da size tek başlarına engel olmaya çalışacaklar.
• Oyun içinde gazı fazla körükleyen, yol dışına çıkan ve sahile kadar bile süren, polisten kaçan, dengesiz ve sarhoş sürücüler mevcut. Bu sürücüler siz de dahil olmak üzere pek çok şehir sakinin canına kastedecek.
• Yapay zekâ gelişmiş durumda. Şehir sakinleri artık başıboş gezmiyor, hepsinin bir günlük yaşamı ve yapacak işleri var ve artık adeta yaşıyorlar. Balık tutan insanlar, avlanan avcılar, metamfetamin (uyuşturucu) satıcıları, otostopçular, dağlarda ATV yarışı yapanlar ve daha fazlası bizleri bekliyor. Ayrıca şehrin bir köşesinde otobüs duraklarında otobüs bekleyen bahçıvanlar ve temizlikçiler görmek ve daha sonra da onları şehrin diğer köşesindeki bahçeler ve evlerde çalışırken bulmak mümkün olacak.
• Şehir sakinlerinin uğraştığı işler bulundukları bölgeye göre değişiklik gösteriyor. Örneğin, oyunun kırsal alanlık bölgesi olan Blaine Vilayeti’nin nehirlerinde genellikle balık tutan insanlar, Los Santos’un şehir merkezinin banklarında ise kafayı çekip sızmış serseriler mevcut.
• Etrafı gezmek veya keşfetmekte olan turistler görmek de mümkün. Örneğin oyunu inceleyen bir ekip, seyyar evlerinin yanında balık tutan turistler ve hararetli bir şekilde kendileri arasında tartışan, büyük yürüyüş çantaları olan turistler görmüş. Bu turistler Franklin’e yaklaştıklarında tartışmaya bir süre ara verip Franklin’e selam vermişler ve daha sonra yollarına ve tartışmalarına devam etmişler.
• Artık tamamen yaşayan bir şehir var: Sokaklarda sohbet eden, gazete okuyan, alışveriş mağazalarının reyonlarına bakan insanlar vb.
• Yarı çıplak kadınlara baktığınızda kadınlar bundan rahatsız olacak ve size saldırabilecekler.
• Oyunu inceleyen bir ekip, kafayı çekmiş bir uyuşturucu bağımlısının sahilde fazla dozdan öldüğünü görmüş. Ölen uyuşturucu bağımlıları görmek mümkün olacak ve bu da oyunun bir başka detaylarından biri.
• Los Santos'un detaylarından biri de etrafta kaçışmakta olan fareler.
• Sahil partileri mevcut. Oyunu inceleyen bir ekip, sahilde parti yapan, cipte takılan ve Jet Ski süren gençler görmüş.
• Sahillerde kamp ateşlerine rastlanılabilecek.
• Los Santos’taki lüks arabalara elinizi bile sürdüğünüzde arabanın sahipleri buna kızacak.
• Rockstar, oyunda GTA IV’ten beş kat daha fazla yayaların olacağını belirtiyor.
• Oyunu inceleyen bir ekip, herhangi bir şekilde sokaklarda birbirine benzeyen yaya görmemiş. Bu da demek oluyor ki yaya çeşitliliği artırılmış ve birbirinden benzersiz olmaları sağlanmış.
• Yayalar GTA IV'tekinden daha canlı.
• Oyunda, GTA: San Andreas’ta oldukça sevilen RPG özellikleri olmayacak. Bunun en büyük sebebiyse kilo alıp verme, kas yapıp eritme gibi tekniksel değişiklerinin yeni nesil teknolojiyle, yeni grafiklerle pek mümkün olmayışı.
• Serinin önceki oyunlarında yer alan kız arkadaşlarla yemeğe çıkma, aktiviteler yapma özelliğini sevenlere ve yeniden olmasını isteyenlere kötü haber: Oyunda artık kız arkadaşlarla randevulaşma, flört etme yok. Bunun sebebiyse ana karakterlerin kişilikleri gereği. Hiçbirinin doğasında kız arkadaş edinme gibi bir huyu yok. Fakat Rockstar, ileriki oyunlarda bu özelliğin yeniden geri döneceğinin sözünü verdi.
• Her ne kadar kız arkadaş özelliği artık olmasa da, yakın arkadaşlarla etkileşime geçme ve dışarı çıkma özelliği her zamanki yerini koruyor.
• Televizyon izleme özelliği, “oldukça ilginç olacak olan yapılacak yeni komik şeylerle” birlikte daha çeşitli bir şekilde geri dönüyor.
• Oyunda GTA IV’teki gibi komedi şovlarının olup olmayacağı konusunda Rockstar henüz emin olmadıklarını söylüyor fakat ona benzer şovların olacağını belirtiyor. Bu şovlarda GTA IV’te olduğu gibi gerçek hayattaki ünlü isimleri görüp göremeyeceğimiz sorusuna ise, “Biz sadece ünlüleri, eğer onları kullanmak için bir sebebimiz varsa kullanıyoruz.” diyor.
• Oyunda mükemmel derecede detaylar mevcut: Şehirdeki ünlülerin evlerini görmek için turist otobüslerine binilebiliyor ve bu turist otobüslerinde Vinewood’un tarihi hakkında da bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Duvarlardaki film posterleri detaylı bir şekilde duvarlara sıvanmış. Cathay Tiyatrosu (gerçek hayattaki Grauman Çin Tiyatrosu)’nun önündeki Impotent Rage, Master Chief, Space Ranger gibi Superman benzeri komedi kostümleri içindeki adamlar sizleri tiyatroya çekmek için ellerinden geleni yapıyor.
• Oyunu inceleyen bir ekibin gözlemlediği kadarıyla GTA IV'ün televizyon kanalı Weazel'ın eğlenceli dizisi olan Republican Space Rangers'daki bir karakterin kostümünü giymiş bir göstericiye Vinewood'da rastlanılmış. Michael ise telefonuyla onun fotoğrafını çekip bir sosyal ağ sitesinde paylaşmış.
• GTA IV ve Episodes from Liberty City’den bazı ufak karakterler geri dönecek fakat Niko Bellic gibi büyük karakterleri ve PS2 döneminin karakterlerini beklemeyin. Bunun yanı sıra oyunda oyuncuların bulacağı bazı ufak incelikler, ufak easter egg’ler olacak.
• Oyunda GTA IV’ten hatırladığımız Von Crastenburg Ailesi’ne ait bir otel mevcut. (Bknz: Ekran görüntüsü) Bu aileden birkaçı oyunda karşımıza çıkabilir.
• Serideki gelmiş geçmiş en büyük araç yelpazesini GTA V’te göreceğiz. Bisikletler, uçaklar, jetler, Jet Ski’ler, trenler, ATV’ler vb. buna dahil.
• Oyunda silahla araç patlatma konusunda bazı sıkıntılar mevcut. Bir arabayı patlatmak artık uzun uğraş gerektirmiyor, 10 mermide patlatılabiliyor. Oyunu inceleyen ekibin gözlemlediği kadarıyla patlama efekti ise fişek tarzında. Oyfun henüz yapım aşamasında olduğu için muhtemelen daha önemli mevzular varken Rockstar bunu en sona saklamış.
• Bir diğer sorun ise “düşük miktar” sorunu. Örneğin, oyunu inceleyen bir ekibin gözlemlediği kadarıyla sokaklarda çok fazla araca rastlanılmamakta.
• Trenlerin çatısına binerek yolculuk yapmaya çalışırsanız, polisler kaçak olarak bindiğinizi fark edecek ve sizi oradan indirmek için ateş açacaklar.
• Geri dönenlerden bazıları şunlar: Uçaklar, jetler, paraşütler, bisikletler, Jet Ski’ler, golf.
• Oyun, Red Dead Redemption’ın izini takip ediyor. (Eşsiz manzaralar, vahşi yaşam ve günlük rutin işlerini yapan şehir sakinleri vb.)
• 7/24 gece/gündüz sistemi mevcut.
• Seride bir ilk olarak yağmurlu ve fırtınalı havalarda şimşek/yıldırım düşmesine rastlayabileceğiz. Belirtilene göre yıldırım çarpabiliyormuş.
• Golf arabalarını artık şehir caddelerinde/sokaklarında süremeyeceğiz. (Muhtemelen polisler izin vermeyecek ve görürlerse de peşimize düşecekler.)
• Büyük evlerin çoğunda tenis kortu mevcut.
• Üstü açılabilir arabalarda (spor arabalar dahil) otomatik/elektrikli üst tente olacak.
• Eğer oyunun başlarında üst sınıf araçlar edinmek istiyorsanız, bunu elde etmek için biraz uğraşmak zorundasınız. Örneğin, havaalanı güvenliği sizi içeriye sokmaya ve bir jet ele geçirmenize izin vermiyor. Size karşı ciddi bir şekilde itiraz edip karşı çıkacaklar.
• The Ballad of Gay Tony’nin gece kulüplerinden Bahama Mamas, Batı Kıyısı’nda da hizmet vermek üzere Bahama 'West' Mamas adıyla geri dönüyor.
• Hayat kadınlarının yer aldığı tekne partileri bolca mevcut.
• Oyunu inceleyen bir ekip, inceledikleri demoda karakterimizin zarar almadığını görmüş. (Ölümsüzlük hilesinin geri döneceğine dair bir işaret olabilir.)
• Belirtilene göre çöp kamyonlarının bir yanında “Butt Lovers” (Popo Severler) yazılı bir amblem mevcut. Rockstar’ın her zamanki cinsel göndermeleri ve muzipliklerinden biri.


GÖREVLER
Oyunun hikâyesi ve görevleri hiçbir şekilde çizgisel değil. Her şey tamamen sizin elinizde.

• Seride bir ilk olarak bazı görevlerde görevin heyecanına ve gerilimine göre arka planda müzik çalıyor (Red Dead Redemption, L.A. Noire ve Max Payne 3’teki gibi). Eğer arabalı bir görevdeyseniz ve radyo dinliyorsanız bu müzikler radyoyla asla karışmayacak, müzikler radyo yokken başlayacak. (Muhtemelen radyonun sesi azalıp arka plandaki müzik artacak.) Görevlerde çalan özel müzikler atmosferi tamamlayacak. Dan Houser’ın belirttiğine göre bu müzikleri, ilk GTA oyunundan beri serinin soundtrack’lerini hazırlayan Rockstar North’dan Craig Connor derliyor.
• Oyunda, öncekilerden çok daha fazla özgür görevler mevcut. Görevlerde sadece sizden bir şey yapılması isteniyor ve siz de bu istenilen şeyi nasıl yapacağınıza kendiniz karar verebiliyorsunuz. Örneğin; o görevde hangi karaktere ihtiyaç var, hangi karakterin hangi malzemeye ihtiyacı var, seçim sizin elinizde ve görevler verdiğiniz kararlara, seçtiğiniz seçeneklere göre gelişecek.
• GTA IV’teki oyunun hikâyesine etki eden önemli kararlar GTA V’te biraz farklı olacak. Görevlerde artık daha fazla seçeneğe sahibiz. Örneğin, GTA V’teki görevlerin çoğu banka soygunları gibi birçok soygunlara odaklanıyor ve bu soygunlarda oyuncular soygunu nasıl ve hangi yöntemle tamamlayacakları konusunda birçok seçeneğe sahip.
• Görevler, “büyük ve küçük olaylar, patlayıcı, yüzmeli, olağanüstü muhteşem, ailevi, saldırı, rehine kurtarma, hırsızlık ve soygun” gibi çeşitli olayların arasında geçecek.
• Bazı görevlere erişebilmek için belirli para miktarı kazanmak gerekecek (GTA III’teki “Bomb Da Base Act II” görevi gibi).
• Oyunu inceleyen bir ekip, demoda inceledikleri bir görevin Franklin’in Trevor’la buluşmak için çöllük bir alana paraşütle iniş yaptığı sahneyle başladığını belirtiyor. Görevin açılışında Franklin uçaktan paraşütle atladığında atmosferi destekleyen bir müzik çalmakta.
• Belirtilene göre Franklin uçaktan atladığında arka planda çalan müzik radyo müziği değil, tamamen atmosfer müziği.
• Aranma seviyesi arttığında dinamik müziğin ritmi daha da güçleniyor.
• Görevlerde son kayıt(checkpoint) sistemi var. Kontrol ettiğiniz karakter öldüğünde diğer iki karakter yaşıyor olsa da görev başarısız olacak ve oyun son kaldığınız checkpoint’ten devam edecek.
• FIB’nin (FBI’ın GTA’daki adı) karakterlerimizden IAA’in (CIA’in GTA’daki adı) merkez binasından bir muhbiri kurtamasını istediği bir görev mevcut. Oldukça aksiyon dolu olan bu görevde, IAA’in binasından dağcılığı anımsatan özel kıyafet ve iplerle iniş yapabiliyoruz. Bu inişte, oyuncu kamera açısını ve iniş hızını ayarlamada tam kontrole sahip. Görevlerdeki amaç, önceki oyunlara göre artık daha çeşitli. Örneğin, bu görevde IAA’den bir muhbiri kurtarıp FIB’ye teslim ediyoruz. Bu görev, karakter seçme özelliğimizi sınırlandırmıyor; istersek Trevor’ı helikopter pilotu olarak, istersek Michael’ı helikopterin içinde peşimizdeki IAA ajanlarını temizleyen olarak, istersek de Franklin’i peşimizdeki ajanları temizlemek için bir binaya pusu kurmuş keskin nişancı olarak dilediğimiz zaman geçiş yaparak kontrol edebileceğiz.
• “Blitz Play” oyundaki görevlerden biri. Karakterlerimiz bu görevde Heat filminin meşhur soygun sahnesine benzer bir soygun gerçekleştiriyor; bir banka kamyonunu soyma planları yapılıyor. Soyguna başlamadan önce oyuncular görevde hangi aracı kullanacağına, kaçış arabasıyla hangi kaçış noktasına kaçacaklarına ve soygunda hangi kıyafetleri, hangi maskeleri kullanacağına karar verebiliyor. Görevde banka kamyonunun önünü kesip bir araçla tüm hızıyla kamyona çarpıyorlar ve devrilen kamyonu soymaya başlıyorlar. (Not: Bu görevi Michael’ın tanıtım videosunda görüyoruz.)
• "Blitz Play" görevi oldukça sinematik. Uzun bir giriş sahnesi ve 2 veya 3 ufak ara sahne içeriyor.
• Hikâyenin tek hedefi, çizgisel hikâye akışıyla büyük finale ulaşmak değil. Bazı görevler sizleri önemli dönüm noktalarının arasından geçirmeye hazırlanıyor. Senaryoda uzun ve derin görevlere sahip 6 dönüm noktası var.
• Herkesin sevebileceği, aksiyon dolu, müthiş görevlere rastlamak için oyunun ortalarını veya sonlarını beklemenize gerek kalmayacak. Oyuncular büyük ve müthiş görevlere oyunun başlarında dahi rastlayabilecek.
• Belirtilene göre artık görev tamamlama müziği yok (ya da muhtemelen oyunu inceleyen ekip duymamış).
• Hikâyenin sonunda, oyun boyunca seçtiğiniz seçeneklere ve verdiğiniz kararlara bağlı olarak birden fazla son var.


YAN GÖREVLER, RASTGELE KARŞILAŞMALAR, DİNAMİK OLAYLAR
• Rastgele karakterler geri dönüyor, üstelik GTA IV ve Red Dead Redemption’dan daha detaylı ve daha çeşitli bir şekilde! Haritanın birçok köşesinde etkileşime geçebileceğimiz karakterler mevcut. Bu görevler daha çok Red Dead Redemption’ın dünyasına benzeyecek. Örneğin, kırsal kesimlerdeki bir yolda kalmış kırık dökük bir araç ve onun hemen yanında yardım isteyen bir otostopçu görebilirsiniz. Veya ormanlık bir alanda içi boş bir araç ve etrafında kan gölü içinde yatan cesetler görebilirsiniz. Merak edip yanlarına gittiğimizde ise görev başlayacak. Kısacası yaşayan bir dünyayla karşı karşıyasınız.
• Farklı etkinlikler (rastgele karşılaşmalar/karakterler de dahil) kontrol ettiğiniz karaktere göre ortaya çıkacak. Örneğin, her karakterle aynı rastgele karakter görevlerini yapmayacaksınız, her karaktere farklı rastgele görevler düşecek.
• Rastgele karakterlere yaklaştığınızda karakter haritada soru işareti şeklinde gösteriliyor. (Red Dead Redemption’daki gibi.)
• Şu ana kadar açıklanan rastgele karakterler Lacy Jonas, Pamela Drake ve ismi henüz bilinmeyen Vespucci Sahili’nde insanlara vaaz veren İsa görünümlü bir rahip. Lacy Jonas, kendisine paparazzilerin rahat verdiği bir Vinewood yıldızı. Michael, Vinewood Bulvarı civarlarındaki bir ara sokakta onunla karşılaşıyor ve onu paparazzilerden uzak tutmaya çalışıyor. (Bknz: Ekran görüntüsü) Paparazzileri peşinden kaybettirdikten sonra onu istediği yere bırakıyor ve iş sonunda 150$ kazanıyor. Pamela Drake artık eski ihtişamını kaybetmeye başlamış eski bir Vinewood ünlüsü ve dinleyecek herkese hikâyesini anlatacak bir bayan. Vespucci Sahili’nde insanlara vaaz veren rahip ise İsa görünümlü, beyaz cüppeli bir din adamı; henüz hakkında fazla bir bilgi yok.
• Yollarda, caddelerde otostopçularla karşılaşabileceğiz. Bu özellik iyi veya kötü bir amaçla sonuçlanacak. Otostopçuyu istediği yere götürüp iyilik yapmak her zaman ilk seçenek ancak otostopçunun veya sizin amacınız kötü olabilir. Bu yüzden otostopçu alma özelliği oldukça zevkli olacağa benziyor. Tabii otostopçuyu istediği yere götürerek iyilik yapabilirsiniz ancak bu oyunun bir GTA olduğunu düşünürsek kötülük seçeneğiniz de her daim mevcut olacak. Örneğin, arabanıza aldığınız otostopçuyu dağlık alanlara götürebilir, onu orada dağ aslanlarına yem edebilir veya otostopçuyu denize atıp köpekbalıklarına yem edebilirsiniz!
• Red Dead Redemption’daki gibi yardıma muhtaç insanlarla karşılaşabilmek mümkün.
• Oyunda Red Dead Redemption’ın dünyasına benzer dinamik olaylar olacak. Örneğin; para taşıyan zırhlı bir araç bir benzin istasyonunda duruyor, bu sırada siz o aracı soyabilir veya onu ulaşacağı hedefe kadar takip edebilir, sonrasında ise daha gösterişli ve daha kârlı bir soygun yapabilirsiniz.
• Daha çeşitli ufak görevler de bulunacak. Örneğin, caddede nakit dolu bir araç gördüğünüzde o araca saldırıp içindeki paralarını alabilecek, veya sokakta yaşlı bir kadının çantasını gasp eden bir kapkaççıyı yakalayarak iyilik de yapabileceksiniz.
• Taksi, ambulans, polis görevlerine benzer yan görevler geri dönüyor fakat önceki GTA’lardakine benzemeyecek zira üç ana karakterin kişiliklerine pek uymuyor. Fakat üç karakter de farklı ve ilginç işlere sahip olabilecek. Bu ilginç işlerden biri de dolandırıcı Ermeni bir araba satıcısı için çalışan Franklin olarak repoculuk yaptığımız görevler.


SOYGUNLAR

Soygun öncesi tüm planları kendiniz yapabileceksiniz. Her şey planladığınız ve gerçekleştirdiğiniz atılımlara göre gelişecek.

• Oyunda hikâye itibariyle soygunların önemi çok büyük; bunun en büyük sebebi de ana karakterlerimizden Michael’ın profesyonel bir banka soyguncusu olması. Oyunun ana teması banka soygunlarını temel alıyor ve oyun bu soygunların çevresinde gelişecek. Hikâye görevlerinde, GTA IV’te hemen hemen herkesin favori görevlerinden olan “Three Leaf Clover” görevine benzeyen karmaşık soygun görevleri görmek mümkün. Soygunlar çeşitli olacak ve sadece banka soygunlarıyla kısıtlı olmayacak. Kuyumcu, nakit kamyonları, 24-7 alışveriş marketleri, benzin istasyonları, ATM vb. gibi çeşitli ve aksiyon dolu soygunlar mevcut. Ayrıca hikâyede kırılma noktası denilebilecek düzeyde 6 adet büyük soygun var.
• Michael, akşam evinde klasik filmler izlemekten hoşlanıyor ve bu filmlerden soygunlar için ilham alıyor; bu da ortaya gerçek hayattaki filmlere benzer soygunlar ortaya çıkıyor. Örneğin oyunu inceleyen bir ekip, oyunun “Blitz Play” adlı görevinde demoda karakterlerimizin Heat filmine çok benzeyen bir soygun gerçekleştirdiklerini görmüş. (Not: Bu görevi Michael’ın tanıtım videosunda görüyoruz.) Oyundaki soygunlar genellikle Michael’ın izlediği filmlerden esinleniliyor.
• “Blitz Party” görevinde her karakterin kendine ait silah ekipmanı ve cephanesi var.
• Soygunlar öncesi oyuncular kaçış arabasını, soygun kıyafetlerini, maskeleri ayarlamak ve önceden kaçış noktasını belirlemek zorunda. Yani soygunda hangi kaçış arabasını kullanacaksınız, hangi kıyafetleri giyeceksiniz, hangi soygun maskesini takacaksınız ve soygunu tamamladıktan sonra kaçıp nerede buluşacaksınız, hepsini belirlemek tamamen sizin elinizde. Özgürsünüz!
• Soygun maskelerinin içinde bir maymun kafası maskesi, palyaço maskesi, kurukafa ve Jason Vorhees maskesi gibi çeşitler bulunuyor.
• Soygunlar oyunun hikâyesinin haricinde aynı zamanda serbest dolaşımda bir yan görev olarak da ön plana çıkıyor. Görevler haricinde şehirde Michael, Trevor ve Franklin’den başka farklı soyguncular da mevcut ve onlarla anlaşıp birkaç adam kiralayarak bir ekip oluşturabiliyorsunuz. (İlk tanıtımda görüldüğü gibi.) Yani soygunları sadece üç karakterimizle birlikte yapmıyor, farklı elemanlar da bulabiliyorsunuz ve bu elemanları soygun için kiralayabiliyorsunuz. Ekipler “yetenekli” ve “amatör” olarak ikiye ayrılıyor. Yetenekli ekipleri kiralamak, işin ehli ve uzmanı oldukları için diğer ekiplere nazaran daha pahalı oluyor ancak soygunlarda işinize oldukça yarıyor. Eğer paranız az ise amatör ve ucuz bir ekip kiralayabilirsiniz. Ancak bu ekip diğer ekipler gibi yetenekli ve uzman olmadığı için soygunun başarısız gitme olasılığı yüksek oluyor. Bu yüzden ekibinizin doğru seçilmiş olması gerekecek. Oyuncular ya ucuz seçeneği seçerek daha az yetenekli bir ekip kuracak, ya da daha yetenekli ve daha uzman bir ekip toplayarak soygun sonunda daha büyük bir pay kazanacak.
• Ekip üyeleri kendi alanlarının uzmanı olacak. Örneğin kaçış arabasını kullanan şoför, rehinelerle veya polislerle ilgilenen nişancı, kasa uzmanı, teknisyen vb. gibi.
• Soygunlarda karakterler hem görsel hem işitsel olarak iletişimde olacak, böylece soygunların başarısız gitme olasılığı azalacak. Aksiyon dolu görevlerde karakterlerimiz birbirleriyle iletişim halinde olacak ve birbirlerini uyarabilecekler.
• Aynı ekibinizle birden fazla soygun tamamladığınızda ekip üyelerinizin becerisi tıpkı bir istatistik gibi artacak ve zamanla daha çok gelişecekler. Yani daha fazla soygun daha fazla yetenekli ekip üyeleri demek.
• Aracınızı modifiye etmek soygunlarda da işinize yarayacak: Kaçış arabasını önceden soyguna uygun olarak modifiye edip soygun sonrası iyi bir kaçış yapabilirsiniz.
• Soygun sonrası kaçış arabasını nereye bırakacağınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Eğer herkesin görebileceği bir yere bırakırsanız, yayalar bu şüpheli aracın fotoğrafını çekip işinizi zora sokabilir.
• Oyunda alışveriş marketleri, ATM’ler, benzin istasyonları ve para taşıyan banka kamyonları soyulabilecek. Bu “ufak soygunlar” oyun içinde bir mini oyun tadında olacak ve genellikle oyuncuların büyük soygunlara hazırlık amaçlı olmasını ve soygunlara alışıp ısınmalarını sağlayacak.
• Soygunlar, gerçekleştirdiğiniz atılımlara göre değişiyor ve soyguna etki ediyor. Soygunun başarılı veya başarısız gitmesi, neler yapıp yapmayacağınız tamamen sizin elinizde.
• Hedefinize gizli bir şekilde veya doğrudan olarak kaba kuvvet kullanarak saldırabilirsiniz. Bu durum soygunlara da etki edecek. Örneğin, soyacağınız dükkânın kapısına tekme atarak girebilir ve herkesi korkutabilir veya dükkâna taktiksel bir şekilde gizlice girebilirsiniz. Bu durum karakterlerimizin “gizlilik” istatistiğinin gelişmesinde katkı sağlayacak.
• Geçmişinde bu soygun işlerini çoktan bırakmış olan Michael’ın yeniden bu işlere geri dönmesinde FIB büyük rol kaynağı. FIB, Michael’dan IAA adına önemli olan ve IAA’e ait olan bir elemanı kaçırmasını ve kendilerine bırakmasını istiyor.


ŞEHİR VE HARİTA


Sol: Oyunun tek büyük şehri olan Los Santos. Sağ: Los Santos’u çevreleyen dağları, tepeleri, kırsal alanları içinde barındıran Blaine Vilayeti.

• Oyun, San Andreas eyaletinin Los Santos şehrinde ve bu şehri çevreleyen Blaine Vilayeti‘nin kırsal alanlarında geçiyor. Los Santos’un yanı sıra, şehri çevreleyen Blaine Vilayeti’nin dağları, tepeleri, kırsal alanları ve plajlarla kaplı günümüz Güney Kaliforniya’sının birçok bölgesi bizleri bekliyor olacak.
• Oyun iki bölgeye ayrılıyor: Los Santos (şehir) ve Blaine Vilayeti (kırsal alanlar).
• Blaine Vilayeti büyük arazilerle birlikte pek çok eski türden bakımsız, doğal, rustik kasabalara sahip.
• Blaine Vilayeti içerisinde lüks ve spor arabalar bulunamayacak. Bu tür arabalar genellikle Vinewood bölgesinde bulunabilecek.
• Oyunda tek bir şehir olmasının sebebi, Rockstar’ın Los Angeles havasını tam anlamıyla yaşatmak istemesi.
• Harita çok büyük olacak. Öyle ki; GTA: San Andreas, Red Dead Redemption ve GTA IV’ün toplamından bile çok daha büyük. Belirtilene göre Red Dead Redemption’ın haritasından 3 buçuk kat daha büyük. Eğer denizleri ve deniz altını da sayarsanız bu rakam 5'e kadar çıkabiliyor. Oldukça büyük bir harita bizleri bekliyor.
• Bazı özel korumalı alanlar haricinde oyunun tüm haritası başlangıçta açık olacak ve başlangıçtan itibaren tüm haritayı keşfedebileceksiniz. Harita başlangıçtan itibaren keşfedilmeyi bekleyen bir dolu şeylerle dolu.
• Gökyüzü derinliği çok büyük. Paraşütle 13.000 feet’ten atladığınızda yeryüzünü göremiyorsunuz bile. Yere iniş yapmaksa tam 3 dakikayı alıyor.
• Rockstar, şehri tam anlamıyla yansıtabilmek için şehrin gerçek hayattaki yerlerine gidip çeyrek milyondan fazla fotoğraf çekip saatlerce video kaydı almış.
• Harita, diğer GTA ve Rockstar oyunlarından daha büyük, ancak Los Santos’un şehir merkezinin yüz ölçümü Liberty City’den daha küçük ve Los Santos şehrinin büyüklüğü GTA IV’teki Liberty City’yle hemen hemen aynı. Los Santos’un haritası Liberty City’yle aynı düzeyde olacak fakat kırsal alanlarla birlikte harita oldukça geniş ve büyük olacak.
• Harita koleksiyon paketinde yer alan plan haritasında olduğu gibi mavi renkli veya GTA IV'ünki gibi karamsar değil; daha renkli ve canlı.
• Belirtilene göre GTA V’in Los Santos’u, GTA IV’ün Liberty City’sinden daha renkli, daha canlı ve daha farklı bir mimari yapısı var. Liberty City’nin iç karartıcı karanlık havasından sonra Los Santos oyuncular için yeterince refah ve iç açıcı olacak.
• Vinewood Tabelası şehrin her köşesinden görünebilmekte ve Vinewood Tabelası’ndan şehir manzarası harika; buradan tüm şehir görülebiliyor.
• Küçük kasabalar, köyler haritada işlevsiz boş bir yer olarak kalmayacak; keşfedilmeyi ve vakit geçirmeyi bekleyen birçok yer olacak.
• Chiliad Dağı geri dönüyor; hem de dopdolu ve keşfedilmeyi bekleyen hâliyle birlikte.
• Tren hattı Los Santos’tan Chiliad Dağı’na uzanıyor. Los Santos’tan geçen trenler Chiliad Dağı’na gidiyor olacak.
• Chiliad Dağı’nın yanı sıra oyunda Josiah Dağı adında bir dağ mevcut.
• Dağlık alanlar, içinde kolayca kaybolabileceğiniz derecede büyük ve kapsamlı.
• Gerçek hayattaki Salton Denizi’nin adı, oyunda Alamo Denizi adıyla karşımıza çıkacak. Göl çevresindeki çöllük alanın arkasındaysa Chiliad Dağı görülebiliyor.
• Önceki GTA oyunlarında da olduğu gibi harita kara ile çevrili değil, deniz ile çevrili.
• Los Santos’un gözlemevi işlevsel ve gizli buluşma noktası olarak da iş görüyor.
• Coğrafi alan büyük ve geniş. Buna dağlar, nehirler, göller, okyanuslar, askeri üsler, plajlar, tarım arazileri, ormanlar, çöller, yoğun kentsel ortamlar ve fazlası dahil.
• Doğada kuşların ve şelâlerin sesleri duyulacak.
• Çiftlik ve tarlalarda gezerken tarım uçaklarına dikkat etmeniz gerekecek: Cropduster (ilaç sıkan tarım uçakları) tedbirsiz olabiliyor ve dikkatli olmazsanız üzerinizi sulayabilir.
• Askeri üs Grapeseed bölgesine (üzüm bağlarının yetiştirildiği bölge) yakın ve bu üssün içinde birçok gelişmiş türde askeri teçhizatlar mevcut. İçeri girip bunları hemen ele geçirmeyi de düşünmeyin zira kimse fark etmeden içeri girmek ve istediğiniz askeri aracı ele geçirmek hiç kolay değil. Eğer girmeyi başarırsanız en yüksek polis aranma seviyesine sahip olacaksınız.
• Kırsal tepelik bir alanda saklı olan askeri üs, belirtilene göre büyük bir havaalanına benziyor.
• Ormanlarda orman koruyucuları ve bekçileri olacak.
• Kırsal alanlarda suçlular oldukça bol ve suçlu yayalar mevcut.
• Vahşi doğa var. Dağlarda geyikler, yaban kedileri, dağ aslanları ve çakallar gibi geniş çapta hayvanlar mevcut.
• Geyikler yollara çıkabiliyor. Oyunu inceleyen ekip, Michael’ın arabasının önünden bir geyiğin geçtiğini ve Michael’ın sinirlendiğini görmüş.
• Oyunun tüm dünyası, belirli bölgelere özel olan vahşi doğa ve bu doğa sakinleriyle dolu.
• Belirtilene göre vahşi yaşam ve dağlar Red Dead Redemption’dan çok daha iyi.
• Harita, Chiliad Dağı da olmak üzere pek çok dağ, Wine Country, bir askeri üs ve sahil boyunca keşfedilmeyi bekleyen okyanus dibini içeriyor.


DENİZ ALTI

Bugüne kadar görüp göreceğimiz en büyük ve en kapsamlı deniz altıyla karşı karşıyayız.

• Deniz altına dalma özelliği geri dönüyor; hem de keşfedilmeyi bekleyen dopdolu bir okyanus dibiyle birlikte!
• Rockstar, mekân ve detay bakımından en az karadaki kadar deniz altında da aynı özenle çalışmış. Batık kayalar, kanyonlar, enkazlar ve Discovery Channel’da izlemekten hoşlandığımız diğer hoş sualtı elementlerine kadar birçok detay bizleri bekliyor.
• Los Santos etrafında sualtı dünyası harika görünüyor. Muhtemelen oyunda en güzel görüntülerden bir tanesi, deniz. Renkli balıklar ve köpekbalıkları bizleri bekliyor. Deniz altındaki her şey tamamen düşünülmüş ve her biri detaylı olarak modellenmiş.
• Dalış kıyafeti, oksijen tüpü ve palet gibi dalış ekipmanlarıyla deniz altına dalabileceğiz.
• Bazı bot ve tekneklerde dalış yapabilmek için hazır dalış ekipmanları mevcut. Bu teknelere bindiğinizde isterseniz ekipmanları giyip deniz altına dalabileceksiniz.
• Deniz altında keşfedilecek bir dolu şey mevcut. Gemi enkazları ve batık petrol refinerileri bunlardan sadece birkaçı. Bunları isterseniz araştırabilir ve keşfedebilirsiniz. Bizim haricimizde enkazları inceleyen başka ekipler de olacak.
• Deniz altında araçlara ait enkazlar da bulmak mümkün.
• Deniz altında silah ve uyuşturucularla dolu uçak enkazları da mevcut. Eğer bu tür uçaklardan birine rastlarsanız, yetkililere haber verebiliyorsunuz.
• Vahşi doğada olduğu gibi deniz altında da bir ekosistem mevcut. Deniz altı; balık grupları, deniz altı sırtları, kaya midyeleriyle kaplı bir enkaz ve köpekbalığı gibi çeşitlerle dolu.
• Sualtı mağaraları bulunuyor.
• Köpekbalıkları saldırabilecek ve hiç olmadığı kadar tehlikeli olacaklar. Yüzerken köpekbalıkları -muhtemelen karakterimize yaklaştığında- mini haritada işaretle gösteriliyor. Dikkatli olmanız sizin yararınıza!
• Deniz altında hazineler mevcut ancak bunları bulmak oldukça zor olacak zira deniz altında hazinenin nerede olduğuna dair hiçbir işaret yok; hazineleri tamamen uzun uğraşlar sonucunda bulacak ve servetinize servet katacaksınız. Bu hazineleri bizim haricimizde şehir sakinleri de arayabilecek. Bu yüzden onlardan önce davranmanız gerekecek.
• Deniz dibi, denizaltı araçlarıyla da keşfedilebilecek ve denizaltı turları mevcut.


SİLAHLAR VE ÇATIŞMALAR

Serideki en iyi çatışma sistemini ve en büyük silah çeşidini Grand Theft Auto V’te bulacağız.

• Nişan göstergesi düşmana tutulduğunda beyazdan kırmızıya renk değiştiriyor, böylece düşmanlarınızı çatışmalarda ayırt edebiliyorsunuz. (Red Dead Redemption ve Max Payne 3'teki gibi.)
• Düşmanınızı öldürdüğünüzde nişan göstergesi küçük bir “X” şeklini alıyor ve böylece düşmanlarınızın ölüp ölmediğini ayırt edebiliyorsunuz. (Max Payne 3'teki gibi.)
• Max Payne 3'teki gibi çatışmalarda nişan seçeneklerinden Free Aim, Soft Lock veya Hard Lock seçenekleri seçilebilecek.
• Silah menüsü önceki oyunlardan çok farklı. Silahlar artık dairesel bir menüden seçiliyor. (Red Dead Redemption ve Max Payne 3'teki gibi.) Belirtilene göre Red Dead Redemption'ınkine çok benziyor.
• Silah menüsünü açtığınızda zaman yavaşlıyor. Eğer birisini vurduğunuz sırada silah menüsünü açarak zamanı yavaşlatırsanız, etkileyici anlar yaşayabileceksiniz. Belirtilene göre Trevor'ın roketatarla arabaları yavaş çekimde havaya uçurması oldukça etkileyici görünüyor.
• Oyunda silah modifiyesi olacak. Silahları lazer görüşü, dürbün, susturucu, fener ve yüksek kapasite şarjörlerle özelleştirebileceğiz.
• Serinin ünlü silah dükkânı Ammu-Nation geri dönüyor ve silah modifiyesini Ammu-Nation’dan da yapabileceğiz.
• Mermi bitse bile oyuncular silahlarını yanında bulundurabilecek.
• Nişan alırken omuz üzerine yakınlaştığında kamera biraz daha geride kalacak. Nişan almada kamera açısı iyileştirilmiş.
• Nişan almada kamera açısı Red Dead Redemption ve Max Payne 3'ünkine benziyor.
• Çatışma mekaniği büyük ölçüde geliştirildi. “Run and gun” adı verilen ilerlemeli bir şekilde çatışma sistemi mümkün olacak.
• Oyunda geniş bir görüş alanı mevcut ve oyuncular ilerlemeli bir şekilde nişan göstergesini kaybetmeden ve çatışmadan hiç kopmadan akıcı bir şekilde çatışabilecek. Rockstar, çatışma ve silah sisteminde genel olarak Max Payne 3'ün nimetlerinden yararlanmış.
• “Combat/Battle Jog” adı verilen yeni sistem sayesinde silahla koşabiliyor, koşarken dahi nişan alıp ateş edebiliyor (muhtemelen Max Payne 3′teki gibi) ve hızlıca siperlere geçiş yapabiliyorsunuz.
• Vuruş şekli ve hissiyatı Max Payne 3'ünkine benziyor.
• Siper alma özelliği büyük ölçüde geliştirilmiş ve siper almanın oynanışta önemi çok büyük.
• Max Payne 3'teki gibi aldığınız çoğu siper tamamen yok edilebilir olacak. Bu yüzden siper aldığınız şeyi dikkatli seçmenizde fayda var. Bunu avantaja da çevirebileceksiniz: Örneğin, düşmanınız yok edilebilen bir ahşap parçasına siper aldığında bu parçayı ateş açarak yok edebilecek ve düşmanınızı ortaya çıkarabileceksiniz.
• Çatışmalar içinde sipere geçiş ve çıkış sorunsuz.
• Yerde yuvarlanma özelliği siper değiştirme sisteminde de mevcut.
• GTA V serideki en kapsamlı silah çeşidini içeriyor. Keskin nişancı tüfekleri, makineli tüfekler, yapışkan bombalar ve daha fazlası bizleri bekleyenler arasında.
• Silahlar, özgürlük ve cephane arasında geliştirerek biraz daha farklılaştırıldı. Oyunculara artık istediği her silaha sahip olma imkânı veriliyor. Oyunun ilk başlarında daha az cephane ve daha az doyuruculuk var fakat oyunda ilerledikçe doyurucu cephaneler artacak.
• Max Payne 3'te olduğu gibi farklı koruma seviyesine sahip çelik yelekler var. Örneğin, daha az koruyan, orta derecede koruyan ve daha güçlü/daha fazla koruyan çelik yelekler gibi.
• Oyundaki çoğu silah yeşil kaplamalı. Bunun sebebi henüz bilinmiyor; ya silah modifiyesinde kaplamanın rengi de özelleştirilebilecek ya da oyunda özel olarak toplanılabilen yeşil kaplamalı silahlar olacak. (Max Payne 3'teki altın kaplamalı silahlar gibi.)


POLİSLER VE ARANMA SİSTEMİ

Polisler artık sizi görmeden nerede olduğunuzu bilemeyecek; eğer sadece onların görüş alanındaysanız sizi görecekler.

• Polis aranma seviyesinde artık altı yıldız yok; oyundaki maksimum yıldız beşe indirilmiş.
• Aranma özelliği yine GTA IV’teki gibi haritada yanıp sönen dairesel polis bölgesiyle belirleniyor.
• Polisler bu sefer saklandığınız yeri hemen bilemeyecek. Sizi görmek için onların görüş açısında olmanız gerekiyor ve eğer saklanıyorsanız sizin nerede olduğunuzu bilemeyecekler, kolay kolay da bulamayacaklar. Eğer tepenizde polis helikopteri varsa işte o zaman sizi net olarak görebilecekler. Tepenizde helikopter olmadığı sürece yayan olarak polislerden kaçarken kuytu köşelere saklanıp polislerden saklanabileceksiniz.
• Polisler kendi aralarında iletişim kurmak için el işaretleri kullanacak.
• Polisler, köpek polisleriyle de gelebilecek ve köpekleri size karşı silah olarak kullanabilecekler.
• 4. yıldıza ulaştığınızda keskin nişancılar gelecek.
• Polis arabası bir çete bölgesine girdiğinde çete elemanları hemen polislere ateş açacak ve polisler ile çete arasında çatışma çıkacak. Eğer peşinizde polis varsa, hemen bir çete bölgesine giderek bu şekilde polisleri peşinizden savmak için bir fırsat doğurabilirsiniz.
• Vinewood Tabelası’na tırmanmak şehir yasalarına göre yasak. Eğer tırmanırsanız ve tırmanırken yakalanırsanız polisler peşinize takılacak.
• Kırsal alanlarda şerifler olacak.


HAYVANLAR

Franklin, köpeği Chop’la birlikte araba gezintisinde.

• Seride bir ilk olarak oyunda hayvanlar olacak. Onaylanan bazı hayvanlar şunlar: Köpekler, çakallar, kurtlar, geyikler, ceylanlar, keçiler, tavşanlar, ahır hayvanları, dağ aslanları, vaşaklar ve köpekbalıkları. Kısacası en az Red Dead Redemption kadar büyük hayvan çeşitleri bizleri bekliyor.
• Ana karakterlerimizden Franklin’in, Chop adında Rottweiler türü bir köpeği var. Muhtemelen Chop’ı hem görevlerde hem de serbest dolaşımda düşmanlara karşı saldırı silahı olarak kullanabilecek ve gezdirebileceğiz.
• Köpeğimizi yalnız başına, sahipsiz bıraktığımızda kaybolabilecek.
• Belirtilene göre köpekler tuvaletini yapabiliyor ve dışkılarına rastlanılabiliyor.
• Oyunda vahşi doğa olacak ve bu doğada dağ aslanları, vaşaklar, çakallar, kurtlar ve çeşitli vahşi hayvanlar olacak.
• Vahşi doğada birbirlerini avlayan vahşi hayvanlar mevcut.
• Oyundaki hayvanlar sadece süs değil. Hepsinin bir tepkisi olacak, vahşi hayvanlar size saldırabilecek. Bazı bölgeleri koruyan koruma köpekleri olacak ve eğer onların dikkatini çekerseniz başınıza belâ alabilirsiniz.
• Polis köpekleri olacak ve yeteri kadar suça bulaştığımızda muhtemelen bize saldırabilecekler.
• Geyikler yollara çıkabiliyor. Oyunu inceleyen bir ekip, Michael’ın arabasının önünden bir geyiğin geçtiğini ve Michael’ın buna sinirlendiğini görmüş.
• Nehirlerden su içen ceylanlar, ormanlara kaçan hayvanlar gibi çeşitli detaylar da mevcut.


ÇETELER

Cesur bir Grove’lu olarak Balla’lara kurşunlarımızı yağdırmaya kaldığımız yerden devam edeceğiz. GROVE4L!

• Balla çetesi geri dönüyor! Rockstar’ın açıklamasına göre Balla’lar hâlâ Los Santos’ta hâkimiyetlerini koruyor ve hâlâ güçlüler.
• Grove Sokağı çetesinin geri dönüp dönmeyeceği hakkında henüz resmi bir açıklama yok ancak ana karakterlerimizden Franklin’in resmi tanıtım videosunda görüldüğü üzere yeşil renkli çete elemanları mevcut ve videonun bir sahnesindeki grafitide “Grove” yazısı görüyoruz. Grove çetesinin de geri dönüşü kuvvetli bir ihtimal. En azından çetenin ismi değişmiş ve oyunda farklı bir isimle karşımıza çıkabilir.
• Balla’ların bölgesine bir polis arabası girdiğinde Balla’lar hemen polislere ateş açıyor ve polisler ile çete arasında çatışma çıkıyor. Eğer peşinizde polis varsa, hemen bir Balla çete bölgesine giderek bu şekilde polisleri peşinizden savmak için bir fırsat doğurabilirsiniz.
• Ana karakterlerimizden Franklin ve yakın arkadaşı Lamar muhtemelen bir Grove üyesi. İkisi de yeşil giyiniyor ve ikisi de Balla’lara karşı düşman.
• GTA IV’ün meşhur motor çetesi The Lost geri dönüyor. GTA IV ve TLAD’da çetenin Doğu Kıyısı’ndaki Alderney koluna tanık olmuştuk, GTA V’te ise Batı Kıyısı’ndaki Los Santos koluna tanık olacağız.
• Ana karakterlerimizden Trevor ile Lost çetesi arasında bitmek bilmeyen bir uyuşturucu savaşı var. Görünüşe bakılırsa TLAD’da bir parçası olduğumuz çetenin GTA V’te düşmanı olacağız.


MİNİ OYUNLAR
Tenis, seride bir ilk olarak karşılaşacağımız yeni mini oyunlardan.

• GTA IV ve Red Dead Redemption kadar, hatta daha fazla çeşitli mini oyunlar bizleri bekliyor.
• Oyunda her karakterin kendisine ait birbirinden farklı hobisi var ve bu da her karakterin kendisine ait belli başlı farklı mini oyunlarını ortaya çıkarıyor. Oyundaki bazı mini oyunlar ve aktiviteler bu karakterlerin hobisine bağlı olarak ortaya çıkıyor. Örneğin, Michael ile birlikte farklı mini oyunlar yaparken, Trevor ve Franklin ile de farklı mini oyunlar yapabileceksiniz ve bunlar sadece o karakterlere özel olacak.
• Şu ana kadar açıklanmış bazı mini oyunlar şöyle: Golf, tenis, yoga, triatlon, BASE Jumping, off-road, Motokros.


FİZİK VE OYUN MOTORU

Grand Theft Auto V; Rockstar Games presents Table Tennis, GTA IV, Red Dead Redemption ve Max Payne 3'te kullanılan RAGE adındaki aynı oyun motorunu kullanıyor, fakat bu motor önceki oyunlardan çok daha ileriye taşındı.

• Oyun, RAGE motorunun gelişmiş versiyonunu kullanıyor. RAGE/Euphoria motoru; GTA IV, Red Dead Redemption ve Max Payne 3'ten çok daha iyi bir şekilde geliştirilmiş. Rockstar bu motoru tüm potansiyeliyle birlikte yeniden getirdiği için bir öncekinden daha emin.
• Sürüş fiziği GTA IV’ünkine benziyor ancak fizik GTA IV’ten çok daha ileriye taşınmış. Artık araçlar zeminde biraz daha iyi duruyor ve GTA IV’teki “büyük ve tekne gibi” araç hissiyatının yerini daha çok gerçekçi, yarış oyunu hissiyatı almış. Helikopter kontrolü de geliştirilmiş durumda.
• Araç kullanımı çok daha iyi görünüyor. Belirtilene göre daha çok Midnight Club: Los Angeles'a benziyor.
• Denizlerin fiziği en baştan yeniden inşa edilmiş ve artık daha gerçekçi. Tekneler/botlar dalgalara çarptıkça geri tepiyor.
• Denizler hava koşullarına göre şekil alacak. Örneğin, fırtınalı havada dalgalı olacak.
• Ateş etme sistemi önceki oyunlara göre oldukça geliştirilmiş ve buna vurulma animasyonları da dahil. Euphoria motoru sayesinde yayalar çok daha gerçekçi vuruluyor, daha gerçekçi ve daha etkileyici ölüyorlar.
• Aynı şekilde dövüş sistemi de öncekilerden daha ileriye taşınmış.
• Grafiklerdeki uzaklık mesafesi artırılmış. Örneğin, bir bölgeden çok uzak mesafedeki bir nokta bile artık görülebilecek.
• Grafikler en az Red Dead Redemption'ınki kadar güzel görünüyor ancak belirtilene göre trailer'lardaki kadar da değil. Bu konu hakkında oyunu inceleyen ekiplerden olan bir editör şöyle diyor: "GTA V renk adı verilen bu büyüleyici özelliğe sahip... Kesinlikle GTA IV'ten daha güzel görünüyor ancak trailer'larda gördüğümüz seviyede değil. Birden daha fazla aliasing gördüğüm konusunda oldukça eminim."
• Animasyonlarda daha fazla ağız hareketi var, fakat oyun L.A. Noire’daki yüz tarama teknolojisini kullanmıyor. Yüz animasyonları daha çok Max Payne 3'ünkine benziyor.
• Oyunda, oyunun çıkışına kadar düzeltilmesi gereken bazı kare hızı ve aliasing sorunları var fakat sahnelerin zorluğunun ve genişliğinin aktarılışı mükemmel.
• Belirtilene göre kare hızı akıcı ve sorunsuz. Oyunu inceleyen bir ekibin incelediği demo boyunca 30 FPS'de kalmış.


MÜZİKLER & RADYO İSTASYONLARI

Sol: GTA 1'den bu yana Rockstar North’da GTA oyunlarının soundtrack’leri üzerinde çalışan Craig Connor. Sağ: GTA: San Andreas’tan bu yana serinin soundtrack’lerinde yardımlarda bulunmuş Michael Hunter. En çok GTA IV’ün tema müziği için yaptığı “Soviet Connection” adlı parçayla biliniyor.

• Seride bir ilk olarak bazı görevlerde görevin heyecanına ve gerilimine göre arka planda müzik çalıyor (Red Dead Redemption, L.A. Noire ve Max Payne 3’teki gibi). Eğer arabalı bir görevdeyseniz ve radyo dinliyorsanız bu müzikler radyoyla asla karışmayacak, müzikler radyo yokken başlayacak. (Muhtemelen radyonun sesi azalıp arka plandaki müzik artacak.) Görevlerde çalan özel müzikler atmosferi tamamlayacak. Dan Houser’ın belirttiğine göre bu müzikleri, ilk GTA oyunundan beri serinin soundtrack’lerini hazırlayan Rockstar North’dan Craig Connor derliyor.
• GTA III’ten bu yana serinin her oyununda yer alan ünlü talk radyo sunucu Lazlow geri dönüyor. Yine eğlenceli talk radyosuyla GTA oyuncularını güldürmeye kaldığı yerden devam edecek...

Oyunun radyo istasyonları henüz açıklanmamış olmasına rağmen iki radyo istasyonu ve bazı parçalar açığa çıkmış durumda. Belirtilene göre oyundaki radyolar arasında Klasik Rock, Opera, Dub ve Country türleri var.

• NightRide FM - Tarz: Electro House – Sunucu: Kavinsky
• Los Santos Rock Radio - Tarz: Rock & Klasik

Daha fazlası için Radyo İstasyonları sayfasına göz atabilirsiniz.


MULTIPLAYER

Not: Görüntü single-player’dandır.

• Multiplayer modu bir öncekinden çok daha gelişmiş durumda. Crew adı verilen ve ilk olarak Max Payne 3'te aktif edilen online çete sistemi GTA V’in multiplayer’ında da yerini alacak. Bu sistemle birlikte oyuncuların Rockstar Social Club aracılığıyla kurdukları, katıldıkları ekipler/çeteler, multiplayer’da bulunacak.
• Single-player’daki karakter değiştirme dairesel menüsünde dört karakter mevcut: Franklin, Trevor, Michael ve multiplayer karakterimiz. Multiplayer karakterini seçtiğiniz takdirde oyun multiplayer’a giriş yapacak. Multiplayer moduna geçiş yapmak artık daha pratik ve hızlı.
• Single ile multiplayer modu birbirleriyle oldukça iç içe. Oyun içinde gamepad’in aşağı düğmesine bastığınız takdirde multiplayer’a giriş yapacak veya eğer multiplayer’daysanız multiplayer’dan çıkış yapacaksınız.
• Çeşitli co-op modları multiplayer’da yer alacak.
• Rockstar, GTA V’in multiplayer’ının bugüne kadar yapmış oldukları en iyi multiplayer modu olacağına inanıyor: Belirtilene göre multiplayer’da oyuncuları ekran başından kaldıramayacak bir dolu içerik olacak.
• Bunların haricinde multiplayer hakkında henüz fazla bilgi bizlerle buluşmuş değil. Multiplayer hakkında daha fazla detay ve görüntü ileride Rockstar tarafından açıklanacak.


Ana kaynak: [Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir.Kayıt Olmak İçin Tıklayınız...]


__________________



İNADINA FENERBAHÇE...
ZeuS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
yararlı bilgiler Taso Genel 3 01.11.08 15:51
Kıbrıs'la İlgili Bütün Belgeler, Bütün Gerçekler alayına_gider Genel Kültür 3 19.06.07 05:13
ilginç bilgiler 2 kartal-GOL-GOL-GOL Garip Olaylar 0 12.06.07 19:34
gereksiz bilgiler:) hepaestus Komik Yazılar ve Fıkralar 1 27.04.07 19:03
Faydasız Bilgiler eFSaNe Genel 1 05.04.07 08:41


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.