ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Grafik > Adobe Center > Flash

Flash Flash eklentileri,dersleri,tanıtım vb...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22.09.07, 01:01   #1 (permalink)
ÇookK oluyozZZ
 
Barış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: İSTANBUL
Mesaj Sayısı: 4.119
Konu Sayısı: 1927
Takım: Beşiktaş
Rep Gücü: 44598
Rep Puanı: 4457981
Rep Derecesi : Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000Barış 0-5000000
Ruh Hali:

Arrow Shape, Motion Tween ve Motion Guide kullanımları




Nesnelerimizi doğrusal hareket ettirebiliyoruz, peki eğimli bir yolda nasıl hareket ettireceğiz. Macromedia Flash iki tip tween işlemini desteklemektedir. Motion Tween ve Shape Tween. Motion Tween , Macromedia Flash’ta Graphic (Grafik), Movie Clip (Film Klibi) ve Button (Buton) nesneleri üzerinde etkilidir. Shape Tween ise vektörel nesneler üzerinde etkilidir. Vektörel bir nesne Convert to Symbol (Sembole Dönüştür) (F8) komutu ile etkileşimli bir düğmeye, grafiğe ve film klibine dönüştürülebildiği gibi bu nesnelerde Break Apart (Parçala) (CTRL+B) komutu ile Macromedia Flash Vektörel Nesnesine dönüştürebilmektedir. Bu uygulamamızda ilk basamağında Shape Tween komutunu daha sonraki adımlarında Motion Tween komutu ve Motion Guide yöntemini inceleyeceğiz.

Bu işlemi filmlerinizde nesnelerinize eğimli hareketler yaptırmak için kullanabilirsiniz. Örn: dünyanın etrafında dönen top, uçan bir kelebek vb. gibi.

Shape Tween Daha önce Shape Tween ile Macromedia Flash Vektörel Nesneleri üzerinde işlemler yapabileceğimizi söylemiştik. Şimdi ise bu işlemlerin neler olduğuna ve nasıl yapıldığına gözatalım. Shape Tween animasyonu ile vektörel nesnelerimizin şeklini, rengini, boyutunu, konumunu vb. gibi özelliklerini değiştirebiliriz. Örneğimizde nesnemizin rengini, biçimi ve konumunu değiştireceğiz.
1. Yeni bir Macromedia Flash belgesi açalım.
2. dikdörtgen adında bir katman oluşturalım.
3. Katmanımızın ilk karesine gelelim ve Tool (Araçlar) panelinden Rectangle (Dikdörtgen) aracı ile bir şekil çizelim. Şeklimizin rengi "kırmızı" olsun.



4. dikdörtgen katmanının 15. karesine gelelim klavyemizden F6 tuşuna basarak 1. kareyi 15. kareye anahtar kare olarak ekleyelim.
5. 15. karedeki içi kırmızı renk olan dikdörtgenimizi seçelim ve klavyemizden Delete tuşuna basıp silelim.
6. dikdörtgen katmanının 15. karesindeyken Tools (Araçlar) panelinden Oval Tool (Oval Araç) aracını seçelim, bir çember çizelim. Çemberimizin rengi “mavi” ve konumu bir önceki adımda sildiğimiz dikdörtgenden farklı olsun.
7. dikdörtgen katmanının 1. karesine tıklayalım.
8. Properties (Özellikler) panelinden Tween bölümünden Shape komutunu seçelim.




9. Tweening işleminin çok hızlı başlayıp yavaşlayan bir seyirle bitmesini istiyorsanız Ease bölümündeki değer + (Out) olmalı. Yavaş başlayıp hızlanarak bitmesi için ise – (In) olmalıdır. Shape Tween işlemimiz bitti. Nesnemizin rengini, şeklini ve konumu değiştirdik. CTRL + ENTER tuş kombinasyonunu kullanarak filmimizi test edelim. Şimdi ise Motion Tween işlemine geçiyoruz.


Motion Tween
Motion Tween ile sembollerimize hareket katabiliriz. Bu komut ile de sembollerimizin şeklini, rengini, boyutunu, konumunu vb. gibi özelliklerini değiştirebiliriz. Örneğimizde nesnemizin rengini, biçimi ve konumunu değiştireceğiz ve bunlara ek olarak ta dönen bir sembolün dönme yönünü belirleyeceğiz.
1. Yeni bir Macromedia Flash belgesi açalım.
2. motion adında bir katman oluşturalım.
3. motion katmanının 1. karesindeyken Tool (Araçlar) panelinden Rectangle (Dikdörtgen) aracı ile bir şekil çizelim. Şeklimizin rengi yine “kırmızı” olsun.
4. Şeklimizi seçelim ve klavyemizden F8’i, Convert to Symbol (Sembole Dönüştür) tuşlayarak Graphic’e (Grafik) dönüştürelim.




5. motion katmanın 30. karesine gelelim ve klavyemizden F6’yı tuşlayalım ve anahtar kare olarak ekleyelim. 1. karedeki nesne 30. kareye de kopyalandı. Nesnemizi seçelim ve filmimizin aşağı taraflarına doğru sürükleyerek konumunu değiştirelim.
6. motion katmanın 1. karesine gelelim ve Properties (Özellikler) panelinin Tween bölümünden Motion komutunu tıklayalım.




7. Tweening işleminin çok hızlı başlayıp yavaşlayan bir seyirle bitmesini istiyorsanız Ease bölümündeki değer + (Out) olmalı. Yavaş başlayıp hızlanarak bitmesi için ise – (In) olmalıdır.
8. Nesnemizin konum değiştirirken aynı zamanda dönmesini de istiyorsak Rotate (Döndür) bölümlünden, döndürme işleminin saat yönünde olması için CW, saat yönünün tersine olması için de CCW seçeneğini seçeceğiz. Times alanına gireceğimiz sayı ne kadar büyük olursa nesnemizin dönüş hızı o oranda artacaktır.
9. Nesnemizin rengini değiştirmek için seçelim ve Poperties (Özellikler) panelinden gelelim Color (Renk) bölümüne gelelim.



10. Brightness seçeneği ile nesnemizin parlaklığını, Tint ile renginin tonunu, Alpha ile görünürlüğünü, Advanced seçeneği RGB renk modunda ileri seviye renk ayarlarını yapabilirsiniz. Motion Tween işlemimiz de bitti. Nesnemizin rengini, şeklini,konumu değiştirdik ve ek olarak ta döndürdük. CTRL + ENTER tuş kombinasyonunu kullanarak filmimizi test edelim. Şimdi ise Motion Guide ile nesnelerimize eğimli hareketler yaptıralım.



Motion Guide
1. Yeni bir Macromedia Flash belgesi açalım.
2. motion guide adında bir katman oluşturalım.
3. motion guide katmanının 1. karesindeyken Tool (Araçlar) panelinden Oval Tool (Oval Araç) aracı ile bir çember çizelim. Şeklimizin iç kısmını seçelim ve klavyemizden Delete tuşuna basarak silelim.
4. Çemberimizin de küçük bir parçasını seçerek silelim. Çünkü nesnemizi çemberin açık olan iki ucuna tutturacağız.
5. motion guide katmanına sağ tıklayıp ve Add Motion Guide (Hareket Kılavuzu Ekle) komutunu tıklayalım.




6. motion guide katmanımızın üzerine bir kılavuz katman eklendiğini göreceksiniz. Daha önceden çizmiş olduğumuz iki ucu açık çemberi motion guide katmanımızdan kesip Guide:motion guide adlı katmanımıza yapıştıralım. Hareket kılavuzu olacak çizgimizi hazırladık. Şimdi ise bir Motion Tween işlemi uygulayacağız ve bu nesnemizi hareket kılavuzumuza kilitleyeceğiz. Böylece nesne kılavuzun üzerinde ilerleyecek. Kılavuz çalışma esnasında görünecektir fakat swf film çıktısı aldığımızda görünmeyecektir.
7. motion guide katmanının 1. karesindeyken Tool (Araçlar) panelinden Oval Tool (Oval Araç) aracı ile bir çember çizelim ve bu çemberi F8’i, Convert to Symbol (Sembole Dönüştür) tuşlayarak Graphic’e (Grafik) dönüştürelim.
8. Çemberimizi F6 ile 30. kareye anahtar kare olarak kopyalayalım.
9. motion guide katmanının 1. karesine gelelim ve sağ tıklayalım. Açılan menüden





__________________
ÇookK oluyozZZ


گẽήί گẽήℓε Ўαگαмακ √αяκεή گ£ήگįz !!!


[Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir.Kayıt Olmak İçin Tıklayınız...]




Barış isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 22.09.07, 13:18   #2 (permalink)
28:06:42:12
 
-BuRAk- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Nereden: Ankara
Mesaj Sayısı: 11.490
Konu Sayısı: 2068
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 543107
Rep Puanı: 54308119
Rep Derecesi : -BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000-BuRAk- 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: Shape, Motion Tween ve Motion Guide kullanımları




teşekkürler


__________________


Forumla ilgili aklınıza takılan sorular için [Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir.Kayıt Olmak İçin Tıklayınız...].

[Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir.Kayıt Olmak İçin Tıklayınız...]

-BuRAk- isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.