ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Her Telden > Motorlu Araçlar Dünyası

Motorlu Araçlar Dünyası Motorlu araçlar ile ilgili tüm bilgiler, resimler ve videoları paylaştığımız bölüm...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16.12.11, 09:25   #22 (permalink)
Antonio Montana
 
ScarFace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2007
Nereden: The World Is Yours !
İlişki Durumu: Evli
Mesaj Sayısı: 12.016
Konu Sayısı: 1643
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 943700
Rep Puanı: 94367387
Rep Derecesi : ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .






Nissan Juke DIG-T Sport Pack Platinum: Cep herkülü

Nissan’ın radikal tasarımlı Crossover modeli Juke en güçlü motor seçeneği ile testimizin konuğu oluyor. Yeni geliştirilen 1618 cc hacmindeki motor 18 cc yüzünden bir üst sınıftan vergilendirilmesine rağmen uygun satış fiyatıyla dikkat çekiyor. Sıradışı Juke’tan sıra dışı bir performans bekliyorsanız DIG-T motor tam size göre!


TASARIM
Nissan Juke’un en önemli kozu tasarımı. Kimilerinin çok beğendiği, kimilerinin ise çirkin bulduğu tasarım, en azından cesur çizgileri yüzünden alkışlanmalı. Yuvarlak ön farlar, kaputun üzerinde bir noktaya konumlandırılmış gündüz farları ve farklı ızgara yapısı Juke’un sevilen –veya nefret edilen- detayları. Yerden yüksek yapısı ve şişik çamurluk yapısı Juke’a heryerden geçebilecek güçlü bir aracı imajı yaratıyor. Arka kısmında ise tavana doğru yükselen stop grubu ve yüksek bagaj yapısını görüyoruz. DIG-T versiyonun, tampon altı eklentileri sayesinde standart Juke’lardan daha sportif göründüğünü belirtelim. 1565 mm’lik yüksekliği sayesinde bozuk yollardan gönül rahatlığıyla geçmenize imkan veren Juke, 4135 mm uzunluğa ve 1765 mm genişliğe sahip. Her ne kadar safkan arazi aracı olmasa da ufak kır gezintilerinizde size engel olmayan karoser yapısı Juke’a sırasıyla 26/31/22,5 derece yaklaşma, ayrılma ve tepe açısı sunuyor.

İç mekan


190 hp gücündeki Juke’un dış tasarımında bazı değişiklikler mevcut ama iç mekanı diğer kardeşleri ile neredeyse aynı. Kırmızı renkli kaplamalarla farklı bir hava yakalanan iç mekanda orta konsolun motosikletlerden ilham alınarak oluşturulmuş yapısı göze çarpıyor. Ayrıca kırmızı renk Juke’un sportif görünümlü koltuklarında da kendine yer buluyor. Juke konsolunun en azından bazı yerlerinde yumuşak plastikler kullanılsaymış daha iyi bir kalite algısı yakalanabilirdi. Rahat kullanımlı bir direksiyona, iyi okunan gösterge paneline ve basit bir müzik sistemine sahip Juke’un en ilgi çekici kısmı orta konsolun alt kısmındaki renkli ekran. İki modu bulunan ekrandan klima sistemi kontrol edilebildiği gibi, sürüş modları arasında geçişte yapılabiliyor. Eco, normal ve sport modlarından sport modunda iken Juke’un direksiyon ve gaz tepkileri daha keskin hale geliyor, ayrıca ekrandan turbo basıncını izleyebiliyorsunuz. Juke’un yol bilgisayarının gösterge üzerindeki düğme ile kontrol ediliyor oluşu gözümüze çarpan en büyük ergonomik sorun.


Motor
Test ettiğimiz Juke’un diğer kardeşlerinden en büyük farkı güçlü motoru. Bu motorla beraber Juke’u 4x4 çekiş sistemi ile birlikte de alabiliyorsunuz ancak test aracımızda bu özellik bulunmuyordu. 5600 d/d’de 190 hp güç üreten turbo beslemeli motorun maksimum torku 240 Nm 2000 d/d’dan itibaren üretiliyor. 1315 kg ağırlığındaki Juke’u uçurmaya yeten motor aracı 8 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor ve 215 km/s maksimum hız vaat ediyor. 6 kademeli manuel vitesle ön tekerlere aktarılan güç, düzgün olmayan asfaltta ve ıslak zeminlerde tutunma kayıpları yaşayarak ESP’nin müdahalelerine ihtiyaç duyuyor. Çalışma karakterini çok beğendiğimiz motorun tüketim değerleri ise şehir içinde yüksek çıkıyor. Testimiz süresince ortalama 8,9 lt/100 km yakıt tüketen Juke, şehir dışında 7 lt/100 km civarında tüketiyor.



Konfor ve yol tutuş
190 hp’lik bir aracın süspansiyon sisteminin 110 hp gücündeki kardeşi ile farklı olmasını bekleyebilirsiniz ama Juke’da böyle bir durum yok. Yol tutuş anlamında çok da iddialı olmayan model bu motorla bereaber daha dikkat edilmesi gereken bir hale geliyor. Juke’un yüksek gövdesi hızlı girilen virajlarda fazlaca salınıma giriyor ve yolun çizgisinden ayrılmaya başlıyor. Önden kaymanın olduğu araç, performanslı kullanımlarda ESP’nin etkili müdahalelerine fazlaca ihtiyaç duyuyor. Hisli sayılabilecek bir direksiyona sahip Juke’un frenleri de beğenimizi kazandı.
İç mekanda sunulan konfor; orta sertlikteki süspansiyonlar, çok gürültü almayan yapı ve kaliteli koltuklar sayesinde bekleneni veriyor. Arka koltukta oturan uzun boylu yolcuların diz ve baş mesafesi sorunu yaşayacağı ise açık.


Güvenlik
İlk Juke testimizde araç henüz EuroNcap çarpışma testine girmemişti ancak aradan geçen süre içerisinde Juke teste girdi ve 5 yıldız almayı başardı. Mini Crossover segmentinin yaratıcısı olarak nitelendirilen araç, önden çarpışma testinde yolcu kabinini sağlam tutmayı başardı. Aracın direksiyonu çok az miktarda geriye doğru kaydı. Mankenlerin üzerinde yapılan ölçümlerde diz ve uyluk bölgesinde bir problem tespit edilmedi ancak, sürücü tarafında konsolun değişik boylardaki mankenlerde ve oturma pozisyonlarında yaralanmaya sebebiyet verebileceği belirlendi. Juke, arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisinde ise sınır değerlerde puanlar aldı.


Yorum-Selim ERKEK


Nissan Juke’un en güçlü versiyonunda kullanılan motorun vergi sistemimiz yüzünden kurban olacağını düşünüyordum ama Nissan Türkiye bu işten alnının akıyla çıktı. Fiyat listesine yapılan müdahale ile vergiden kaynaklanan artış Nissan Türkiye tarafından karşılandı. Test aracımız performansla göz dolduruyor. Üstelik tasarımıyla kendisinden çok daha pahalı araçlardan bile daha fazla kendisine baktırıyor. Juke’un dezavantajlarının başında küçük bagaj hacmi ve kısıtlı iç mekan geliyor. Dışarıdan oldukça iri görünen Juke, içeride B sınıfı hatcbacklerden daha fazla alan sunmuyor. Juke’un dış tasarımına kapılıp satın almayı düşünenler bunu iyi değerlendirmeli, aksi halde Qashqai’ye neden yönelmedikleri konusunda pişmanlık yaşayabilirler.



[url=http://imageshack.us/photo/my-images/820/juke.jpg/]


__________________
.




















.
ScarFace isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 16.12.11, 09:31   #23 (permalink)
Antonio Montana
 
ScarFace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2007
Nereden: The World Is Yours !
İlişki Durumu: Evli
Mesaj Sayısı: 12.016
Konu Sayısı: 1643
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 943700
Rep Puanı: 94367387
Rep Derecesi : ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .






BMW 118i Sport Line: “1” numaranız olmaya aday!

Bir BMW’ye ulaşmanın en kolay yolu olan 1 serisi artık yeni yüzüyle yollarda. 2004 yılından beri yollarda olan E87 kasa kodlu 1 serisi 2011 yılı Haziran ayında yerini F20 kodlu ikinci jenerasyona bıraktı. Sport Line ve Urban Line adındaki ana iki donanım paketiyle iki farklı 1 serisi deneyimi yaşatan yeni BMW, eskisinden çok daha verimli ve donanımlı bir araç. BMW 1 serisinin baz fiyatını seçilen donanım paketi ve opsiyonlarla beraber neredeyse iki katına çıkarmak mümkün. Her ikisi de 1.6 litre olmak üzere 116i’de 136 hp, 118i’de ise 170 hp güç üreten iki farklı versiyona sahip yeni modelde 1.6 litrelik dizel bir seçeneğin olmaması ise ülkemiz için büyük dezavantaj.

Tasarım
BMW modellerinin pek çoğu insanların geneli tarafından beğenilirken 1 serisi hiçbir zaman bu genellemenin içine giremedi. Eski 1 serisinin özellikle ön tasarımı çok eleştirilmişti. Yeni 1 serini bekleyenler çok daha saldırgan bir görünüm umuyorlardı. BMW daha modern görünen bir otomobil ortaya çıkarttı ama yine de yeni 1 serisinin genel olarak çok beğenildiği söylenemez. Modelde ilk dikkati çeken çok teknolojik görünen ön farlar oluyor. Angel Eye özellikli Xenon farlar gece olduğu kadar gündüzleri de iyi görünüyorlar. Boylamasına yerleştirilmiş motor sebebiyle uzun bir motor kaputuna sahip 1 serisi, markanın ‘Z4’ modelinden izler taşıyor. Arka kısmını pek çok kişi tarafından VW Polo’ya benzetilmesinin en büyük nedeni stop grubu. Buna rağmen 1 serisinin arkadan görünümü son derece şık. 4324 mm uzunluğa sahip BMW 1, en büyük rakibi Audi A3’ten 86 mm daha uzun. Buna rağmen BMW’nin 360 litrelik bagaj hacmi Audi A3’ten sadece 10 litre daha büyük.


İç mekan


Alışılmış bir BMW sürüş pozisyonu sunan 1 serisi sportif ve rahat koltuklarıyla karşılıyor bizi. Yere çok yakın oturma pozisyonu görüş açıları konusunda ise çok büyük bir dezavantaj yaşatmıyor. Sürücünün etrafını saran kokpit yapısı spor bir otomobilde oturuyormuşsunuz hissi yaşatıyor. Bu sınıf bir araçta bu sıkışıklığı herkesin yaşamak istemeyeceği ise kesin! Sport Line donanım paketiyle beraber gelen kırmızı dikişli direksiyon ve piyano siyah kaplamayı süsleyen kırmızı şeritler içerideki sportiflik hissini arttırıyor. Modelin içerisinde en çok dikkat çeken kısım orta konsolun üst kısmında sabit olarak bulunan geniş bilgi ekranı. Son derece fazla özellik gösterebilen ekran Türkiye haritası yüklü navigasyona ev sahipliği yapıyor. Sistemin katlanıp kapanabilmesi iyi olabilirdi. Tasarım ödülü alabilecek kadar iyi görünen otomatik vites kolunun hemen yanında BMW’nin 1 serisinde standart olarak sunduğu sürüş deneyimi butonunu görüyoruz. Sürüş deneyimi düğmesiyle motorun gaz tepkilerini, direksiyon, süspansiyon ve DSC sisteminin ayarlarını değiştirebildiğimiz otomobilde Comfort, Sport ve ECO PRO modları standart sunuluyor. 8 kademeli otomatik şanzıman, değişken spor direksiyon ve BMW Sport stili opsiyonları tercih edildiğinde ise Sport+ modu da sunuluyor.


Motor
BMW 118i’de görev yapan 1.6 litrelik turbo beslemeli motor 1500 d/d’dan 4500 d/d’ya kadar 250 Nm tork üretiyor ve bu sayede istediğiniz anda sizi koltuğunuza yapıştırabiliyor. 4800 d/d’de 170 hp güç üreten ünite BMW’nin 8 kademeli otomatik şanzımanıyla gücünü arka aksa aktarıyor. ESP sisteminin dizginlemesine sık sık ihtiyaç duyan modelde, sistemi tamamen devreden çıkarıp eğlenceli sürüşler yapmak da mümkün. Tüketim değerleri yönünden şaşırtıcı derecede başarılı olan 118i’de sıkışık trafikte ekonomi yapmamıza olanak sağlayan Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor. Sürüş deneyimi butonu yardımıyla seçilen ECO Pro modunda 1 serisi sürüş tarzınıza göre hesaplamalar yaparak aynı yakıtla normalden ne kadar fazla yol yapabileceğinizi yol bilgisayarı ekranından gösteriyor. Tasarruf meraklıları bu moddaki yönelendirmelere uyarak 1 serisinde 5 lt/100 km civarında yakıt tüketim değerleri yakalayabilir. Bizim normal bir sürüş tarzında yaptığımız sürüşlerde ise tüketim 8.1 lt/100 km olarak belirlendi.



Konfor ve yol tutuş
BMW her zaman sürüş zevkini konfordan bir adım önde tuttu. Bu otomobilde de durum aynı şekilde devam ediyor. Aracın süspansiyon sistemi konfordan çok yol tutuşa yönelik geliştirilmiş. Buna rağmen konforun yetersiz olduğu kesinlikle söylenemez. Araç yoldan gelen derin olmayan darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Daha büyük çukurlarda ise büyük jant ebatının da etkisiyle biraz sarsılıyorsunuz. Ön koltuklardaki konfor seviyesi ile arka koltuklardaki konfor seviyesi arasında ise uçurum var. Arkada oturan yolcular için sunulan diz mesafesi selefine göre artmasına rağmen hala çok kısıtlı ve ortada oturan yolcunun çok eziyet çekeceği ortada. BMW yüksek şaft tüneli sorununu hala aşamadı. Sürüş dinamikleri açısından hiçbir eleştirilecek noktanın olmadığı 1 serisi bütün rakiplerinden daha iyi bir yol tutuşu ve daha eğlenceli bir sürüş sunuyor. 50:50’ye yakın ağırlık dağılımına sahip olan modelin dengeli sürüşünü bu sınıftaki başka hiç modelde bulamazsınız.



Güvenlik
BMW’nin yenilediği kompakt HB modeli 1 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 1 serisinin kabini tamamen stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. BMW aynı korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve farklı oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan çarpışma testinde de mankenlerin vücudunda iyi koruma gözlendi. Defalarca yapılan yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise BMW koltukları ortalama koruma sağlayabildi.


Yorum-Selim ERKEK


Kaliteli malzemelerle şekillendirilmiş, güçlü ve en önemlisi alıştığımız BMW sürüş zevkini veren yeni 1 serisi, farklı olmak isteyenler için üretilmiş. BMW 1 serisi rakiplerinden daha iyi olduğu için alınacak bir otomobil değil. Mantığı ile hareket eden biri iseniz bu BMW’yi satın almak için gerekli sebepleri bulamayacaksınız. Bu otomobili sevdiğiniz için satın almalısınız. Otomobil sürüş dinamikleri açısından bende iz bırakan bir model olsa da sıkışık iç mekanı ve dört kişiyken bile sıkışık yolculuk yapılması otomobile biraz daha mesafeli olmama sebep oluyor. Test aracımızdaki büyük ekrandan bahsetmeliyim birazda, şimdiye kadar bir otomobilde gördüğüm en işlevsel sistemlerden biri olduğunu söyleyebilirim. Geri görüş kamerası, navigasyon ekranı, detaylı yol bilgisayarı ve doküman görüntüleyici olmanın dışında bu ekrandan internete girebiliyorsunuz, fotoğraflarınızı ve videolarınızı izleyebiliyorsunuz. USB bağlantı üzerinden güncellenebilen sisteme BMW’nin özel uygulamalarını indirerek anında Facebook ve Twitter hesabınızı görüntüleyebilirsiniz. Sonuç olarak BMW 1 serisi insanı eğlendiren bir otomobil ama benim için sadece eğlenceli olması kafi değil. Yeni Audi A3’ü ve Mercedes Benz A serisini gördükten sonra BMW 1 daha iyi değerlendirilecektir.


Yorum-Tulu DARICAN


Yeni 1 serisi fotoğraflarından daha güzel bir otomobil. Ön kısım ilk başta yadırgansa da daha sonra kullanıcısını kendisine bağlıyor. Otomobilin iç mekanı boyutlarına göre fazlasıyla küçük. Özellikle arka koltuklarda ancak orta boylu iki kişi oturabiliyor. Yüksek şaft tüneliyle birlikte 3. Kişi için arada yer bulunmuyor. BMW 1 Serisi’nin motor ve şanzıman uyumu çok başarılı. Motor her devirde istikrarlı bir hızlanma sunarken, 8 kademeli şanzıman hem konfor hem de ekonomi anlamında başarılı işler çıkarıyor. Aracı ECO Pro moduna alırsanız ve sistemin yönlendirmelerine uyarsanız şehir içinde bile 6.5 litre gibi ortalama tüketime imza atmanız olası. Ancak aracın çevik karakteri ve başarılı yol tutuşu sebebiyle gaz pedalıyla dost olmak güç. Yol tutuş demişken; 1 serisi segmentinin en iyi yol tutan modellerinden birisi. Özellikle Sport konumda virajları sanki ray üzerinde dönüyor. Konfor konusunda runflat lastikler ve 18 inçlik düşük yanak profiline sahip lastikler aracın başarısını gölgeledi.


[url=http://imageshack.us/photo/my-images/708/bmw118i.jpg/]


__________________
.




















.
ScarFace isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 16.12.11, 09:35   #24 (permalink)
Antonio Montana
 
ScarFace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2007
Nereden: The World Is Yours !
İlişki Durumu: Evli
Mesaj Sayısı: 12.016
Konu Sayısı: 1643
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 943700
Rep Puanı: 94367387
Rep Derecesi : ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .




ÖNEMLİ AÇIKLAMA

Bu konu üzerinden istediğiniz aracın marka ve modelini yazarak TEST sonuçları isteğinde bulunabilirsiniz. Elimizde bulunan arşiv değerlendirildikten sonra size Test sonuclarını sunma imkanımız bulunmaktadır.

Not: Tüm otomobillerin test verileri yoktur. Ancak yapılan istek elimizde mevcutsa sizlerle paylaşabiliriz.


__________________
.




















.
ScarFace isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 16.12.11, 10:52   #25 (permalink)
Fenerbahçe Tayfası
 
Eda™ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jun 2008
Nereden: İstanbul
Mesaj Sayısı: 10.901
Konu Sayısı: 1001
Takım: Fenerbahçe
Rep Gücü: 1557480
Rep Puanı: 155745601
Rep Derecesi : Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000Eda™ 0-10000000
Standart Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .




BMW 1 serisine bayılıyorum. Kırmızıysa bi de.
Ama sanıyordum ki; 116 benzin, 118 dizel oluyor.


__________________
Relax! Your problems are in my hands now.
-God
Eda™ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 16.12.11, 10:58   #26 (permalink)
Antonio Montana
 
ScarFace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2007
Nereden: The World Is Yours !
İlişki Durumu: Evli
Mesaj Sayısı: 12.016
Konu Sayısı: 1643
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 943700
Rep Puanı: 94367387
Rep Derecesi : ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .




116 için dizel opsiyonu var fakat ülkemizde yok malesef


__________________
.




















.
ScarFace isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 15.01.12, 13:53   #27 (permalink)
Antonio Montana
 
ScarFace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2007
Nereden: The World Is Yours !
İlişki Durumu: Evli
Mesaj Sayısı: 12.016
Konu Sayısı: 1643
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 943700
Rep Puanı: 94367387
Rep Derecesi : ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000
Ruh Hali:

Arrow Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .






KİA RİO TEST

İŞTE BİR YENİ ARAÇ DAHA KIA'NIN YENİ YILDIZI RIO KARŞINIZDA.

HER HAFTA YENİ VE ÖZEL TEST SÜRÜŞLERİNİ YAPAN SİTEMİZDE. BU HAFTADA ÖZEL BİR ARAÇ ,YENİ KİA RİO SİZLERLE.

YENİ RİO ÖZELLİKLE SPORTİF HATLARI, SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ VE İDDALI YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİ İLE ÖNE ÇIKAN BİR ARAÇ OLMUŞ.
YENİ RİO 1.2 LİTRE VE 1.4 LETRE BENZİNLİ İLE 1.4 LİTRE DİZEL MOTOR SEÇENEKLERİ VE OTOMATİK , MANUEL VİTES OPSİYONLARINA SAHİP. AYRICA NATTY, FANCY VE SPORTY PAKETLER VAR. BİZDE FANCY 1.2 LİTRE BENZİNLİ MANUEL VERSİYONU TEST ETTİK.
120 NEWTON TORKA SAHİP ARACIMIZ YERDEN 14 CM YÜKSEK VE İÇ ALANDA ,ÖN DE BACAK MESAFESİ 1.1 METRE DÖNÜŞ YARI ÇAPI İSE 5 METRE CİVARINDA.

168 KM LİK MAKSİMUM HIZI OLAN 1.2 LİTRE MOTORLU VERSİYON 13 SANİYEDE 0- 100 KM HIZLANMASINI TAMAMLIYOR. 100 – 0 KM FRENLEME MESAFESİ İSE FABRİKA DEĞERLERİNDE 36 METRE CİVARINDA. 6 DIŞ RENK SEÇENEĞİ OLAN ARAÇTA BOŞ AĞIRLIK 1029 KİLO YAKTI DEPOSU 45 LİTRE BAGAJ KAPASİTESİ İSE 288 LİTRE .


17 İNÇ ALAŞIM JANT, KATLANABİLİR ELEKTRİKLİ VE SİNYALLİ YAN AYNA, SUNROOF, PROJEKSİYON TİPİ ÖN FAR, LED TİPİ GÜNDÜZ FARI, EVE KADAR AYDINLATMA VE KARŞILAMA SİSTEMİ İLE KARANLIKTA OTOMATİK DEVREYE GİREN ÖN FAR ÖZELLİKLERİ YENİ RİO DA DİKKAT ÇEKERKEN.
OTOMATİK KLİMA, SUPERVİSİON GÖSTERGE PANELİ GİBİ DONANIMLARDA EKLENMİŞ MÜZİK VE SÜRÜŞ KEYFİNİ BERABER SUNMA ADINADA DİREKSİYONDAN KUMANDALI RADYO, CD, MP3 ÇALAR VE AUX&USB&İPOD GİRİŞLERİ İLE DE ARAÇTA MEVCUT. YİNE PAKETLERE GÖRE YAĞMUR SENSÖRÜ VE SOĞUTMALI TORPİDO ÖZELLİKLERİ DE EKLENEREK YENİ RİO’DA TÜM BEKLENTİLER KARŞILANMAYA ÇALIŞILMIŞ.

ARAÇ OLDUKÇA ÇABUK HIZLANAN VE SERİ SÜRÜŞ SAĞLAYAN BİR YAPIYA KAVUŞMUŞ.ÖZELLİKLE GENÇLERİ HEDEFLEYEN ARAÇ AYNI ZAMANDA AİLELERİN İKİNCİ ARACI OLARAKTA RAHATLIKLA KULLANILABİLECEK TATLAR SUNUYOR.

ÖZELLİKLE SES YALITIMI VE FRENLEME PERFORMANSI İLE VİRAJ DENGELERİ BAŞARILI GÖZÜKÜYOR.

SON DÖNEMDE SÜRÜŞ GÜVENLİĞİNİ ARTTIRMA ADINA DÜŞÜNÜLEN SİSTEMLERDE YİNE ARAÇTA KULLANILMIŞ. 6 HAVA YASTIĞI, HAC, ESP, TCS, EBD DESTEKLİ ABS, BAS YOKUŞ KALKIŞ DESTEK SİSTEMİ , ELEKTRONİK STABİLİTE PROGRAMI (ESP) VE ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİ (TCS) KAYGAN ZEMİNLERDE PATİNAJI ENGELLİYOR.

YİNE ELEKTRONİK FREN GÜCÜ DAĞILIMI (EBD) DESTEKLİ ANTİ BLOKE FREN SİSTEMİ SAYESİNDE ARTIK HER TEKERLEĞE EŞİT FREN GÜCÜ DAĞILIMI YAPARAK TEKERLEKLERİN FREN SIRASINDA KİLİTLENME OLASILIĞINI SIFIRA İNDİRİYOR. AYRICA YENİ RİO FREN DESTEK SİSTEMİ (BAS) İLE ACİL DURUMLARDA FREN GÜCÜNÜ ARTIRIYOR. ACİL FREN SİNYALİ (ESS) İLE DE ARKADAKİ ARAÇLAR UYARILARAK GÜVENLİK SAĞLANIYOR.

TEST ARAÇIMIZ 1.2 LİTRELİK MANUEL VERSİYONUN YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİ, 6,3 LİTRE ŞEHİR İÇİ, 4,4 ŞEHİR DIŞI VE 5,1 LİTRE KARMA DEĞERLERİ VAR,


ARAÇ 4 METRE UZUNLUĞA,1,7 METRE GENİŞLİĞE, VE 1.4 METRELİK YÜKSEKLİĞE SAHİP. DİNGİL MESAFESİ İSE 2.5 METRE.

FANCY PAKET İÇİN ARAÇTA DONANIMLARDA ÖN VE ARKA SİS FARLARI, GÖVDE RENGİ KAPI KOLLARI, ELEKTRİKLİ KATLANIR VE SİNYALLİ YAN AYNALAR. 4 HOPARLÖRLÜ, 2 TWEETER’LI DİREKSİYONDAN KUMANDALI BLUUTOOTH’LU RADYO CD MP3 ÇALARLI SES SİSTEMİ, ELEKTRİKLİ ÖN VE YAN CAMLAR, OTOMATİK KLİMA, OTOMATİK YANAN FAR, EVE KADAR AYDINLATMA SİSTEMİ, YAĞMUR SENSÖRÜ,U ZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT SOĞUTMALI TORPİDO GÖZÜ VE İSTEĞE BAĞLI SUNROOF İLE VİRAJA DUYARLI FAR İSİTEMİ YER ALMAKTA. İÇ MEKANDA GÖSTERGE PANELİ SPORTİF TATLAR SUNARKEN ÖN BİLGİ VE MÜZİK ALANI KIRMIZI RENKLİ VE ALIŞILA GELMİŞ KİA TARZININ DIŞINDA YER ALIYOR BU MÜZİK ÜNİTESİNİN ALTINDA ÖN PANELDEKİ BUTONLAR İSE YERLEŞTİRİLME TARZI OLARAK DİKKAT ÇEKİYOR.
İÇ ALANDA OTURMA POZİSYONU UYGUN VE DAR DEĞİL, AYRICA SÜRÜCÜNÜN YOLA HAKİMİYETİ VE GÖRÜŞ AÇISINDA MAKUL DEĞERLER İÇİNDE ÖN CAMIN KAVİSLİ YAPISI İSE AERODİNAMİK VE SÜRTÜNME KATSAYISI AÇISINDAN DÜŞÜNÜLEREK HESAPLANMIŞ.

Alıntı.


__________________
.




















.
ScarFace isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03.02.12, 17:45   #28 (permalink)
Antonio Montana
 
ScarFace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jan 2007
Nereden: The World Is Yours !
İlişki Durumu: Evli
Mesaj Sayısı: 12.016
Konu Sayısı: 1643
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 943700
Rep Puanı: 94367387
Rep Derecesi : ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000ScarFace 0-10000000
Ruh Hali:

Standart Cevap: OtoMobiLLeri Test Ediyoruz .






Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion : Ekonomisi hayran bırakıyor!

36 yaşındaki Polo son jenerasyonunda şimdiye kadarki en tasarruflu formuna kavuştu. Alman üreticinin verimlilik odaklı çalışmasını vurgulayan ‘BlueMotion’ logolu Polo, standart kardeşlerinden body kitindeki bazı farklılıklar ve start&stop sistemi ile ayrılıyor. Polo BlueMotion 3.4 lt ortalama yakıt tüketimi ve 89 g/km CO2 salınımı ile ekonomi ve çevrecilikte birinciliğe oynadığı iddiasında!




Tasarım
Test aracımızdaki renk sadece BlueMotion ile satın alınabilen özel bir mavi. Bu versiyonu kardeşlerinden ayıran en belirgin detay parlak ön panjur. Köşeli hatlarla şık bir şekilde oluşturulmuş ön tasarım sade ve şatafattan uzak. BlueMotion versiyonda özel tasarım tamponlar, spoiler ve jantlarla rüzgar direnç katsayısı düşürülmüş. Otomobilin arka kısmı da abartılı tasarım detayları barındırmıyor ancak iyi göründüğünü söylemek gerekli. Polo’nun bagaj kapağı büyük VW logosunun içeriye doğru çevrilmesiyle açılıyor. Polo’nun 3970 mm’lik uzunluğu, Ford Fiesta’dan 2 cm uzunken Opel Corsa’dan 2.9 cm, Peugeot 207’den ise 6 cm daha kısa. VW Polo kullanıcısına rakipleriyle benzer bir değer olan 280 litrelik bagaj hacmi sunuyor.



İç mekan
Polo’nun iç mekanı olabildiğince sade tasarlanmış. Otomobile bindiğiniz gibi bütün her şeyi rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Tabi ayna kumandasını bunun dışında tutuyoruz. Ayna kontrol elemanı kapıya dik şekilde konumlandırılmış ve kullanımı gerçekten zor. Siyah renk hakimiyetindeki iç mekanda sert plastik kullanılmış. Polo GTI’da ön konsol üstünde bazı noktalar yumuşak ve kalite hissi veren plastiklerle kaplıydı ama test aracımızda bu malzemenin yerini sert plastikler almıştı. En başta dediğimiz gibi Polo’nun baz versiyonu sadece temel donanımlara sahip ve ekstra hiçbir özellik barındırmıyor. Direksiyondan kumanda edilemeyen ses sistemi çok basit bir yapıda. Klima kumandası da aynı sadeliği barındırıyor. Deri direksiyon simidi üzerinde hiçbir kontrol butonu bulunmuyor. İyi okunan gösterge tablosunun ortasındaki dijital ekrandan ortalama ve anlık tüketim değerleriyle ortalama hızınızı görebiliyorsunuz.


Motor
Polo BlueMotion’da markanın yeni 1.2 litrelik TDI motoru görev yapıyor. Silindir başına 4 supaba sahip 3 silindirli ünite sesli ve titreşimli çalışıyor. Ekonomi odaklı bir yapıya sahip TDI motor 4200 d/d’de 75 hp güç üretiyor. 200 Nm’lik torkunu 2000 d/d’de veren motoru dik yokuşlarda ve yüklüyken yüksek devirlerde tutmak şart. Bu motorun en büyük özelliği düşük yakıt tüketimine sahip olması. Volkswagen, 5 kademeli manuel şanzımana sahip Polo BlueMotion’ın şehir dışında 3 lt/100 km yakıt tükettiğini açıklasa da biz 3,5 lt/100 km’nin altına inemedik. Normal bir kullanımda yaptığımız test sonuçlarında ise Polo BlueMotion 5.0 lt/100 km tüketim değerine imza attı. Performans anlamında yüzleri güldürmeyen bu en ekonomik Polo, 0-100 km/s hızlanması için 13,9 saniyeye ihtiyaç duyuyorken maksimum 173 km/s sürate ulaşabiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Polo sınıfının en başarılı süspansiyon sistemlerinden birine sahip. Konfor anlamında çok iyi olan süspansiyonlar, yol tutuşta da iyi işler ortaya çıkartıyor. Polo, yoldan gelen darbeleri yumuşak bir şekilde absorbe ediyor ve konforlu yolculuklara imkan tanıyor.
Yol tutuş olarak da dengeli bir tavır sergileyen Polo, viraj limitleri yüksek bir otomobil ve BlueMotion versiyonda ESP standart olarak sunuluyor. Hassas bir direksiyona ve sürücüsüne güven vere bir fren sistemine sahip Polo kullanıcılarının seveceği bir sürüş karakterine sahip.

Güvenlik
Volkswagen Polo, beşinci jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Polo’da sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor.



Yorum-Selim ERKEK


Otomobil alırken en önemli kriteriniz yakıt tüketimi ise Polo BlueMotion’ı mutlaka incelemelisiniz. Çok dikkatli kullanımlarda tüketimini 3.5 lt/100 km civarına çekilebilen aracın emisyon değerleri çevrecileri çok mutlu edecek kadar düşük. Ekonomi yönünden diğer kardeşlerinden avantajlı bu modelin daha titreşimli ve gürültülü olması gibi iki dezavantajı var. Yakıt almaya gittiğinizde ise bütün kötü yanları görmezden geleceğinize emin olabilirsiniz. Peki aynı motoru ve şanzımanı kullanan normal kardeşinden yaklaşık 3 bin lira pahalı olmasına değer mi? Eğer aracın tek avantajı aradaki ufak yakıt tüketim farkı olsaydı kesinlikle değmezdi ama BlueMotion’daki ESP, yol bilgisayarı, yokuş kalkış asistanı, body kit, sis farları ve alüminyum alaşımlı jantlar gibi donanımlar bu farkı kesinlikle hak ediyor. Bence 1.2 TDI Trendline Polo’nun yerine kesinlikle BlueMotion Polo tercih edilmeli.


Yorum – Hasan AYTEKİN


Günlük otomobil ihtiyacımızı karşılamak için hareket ediyorsak mükemmel seçim. Polo’nun kısa süre önce kullandığım GTI modeli gücü ve hareketliği nedeni ile hayran bırakmıştı. Şimdi Polo BlueMotion’u kullanırken bu aracın ekonomi iddiası ise bir alıcı mantığı ile hoşuma gitti. Uzun yolda sürüş imkanı bulduğum Polo, küçük bir otomobil için dengeli olan sürüşü ile dikkat çekiyor. Şehir içinde gürültüsü ile olumsuz not alan motor veuzun yolda saatte 100 km’ den sonra kulakları rahatsız eden ses otomobilin kalitesini bir miktar gölgeliyor. Renk, tasarım, iyi kalitede malzeme, iyi işçilik ve az yakma iddiası ile beğenimi kazanan otomobilde 6 vites yerine 5 vites kullanılması ise bana bir eksiklik gibi geldi.




__________________
.




















.
ScarFace isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.