ForumTayfa  

Go Back   ForumTayfa > Oyun Dünyası > Online Oyunlar > World of Warcraft

World of Warcraft World of Warcraft hakkında herşey...

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06.06.07, 22:33   #1 (permalink)
Süper Tayfa
 
Dr.TaKa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Mar 2007
Mesaj Sayısı: 14.233
Konu Sayısı: 3005
Takım: Galatasaray
Rep Gücü: 1082424
Rep Puanı: 108239595
Rep Derecesi : Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000Dr.TaKa 0-10000000
Ruh Hali:

Thumbs up World of Warcraft Burning Crusade İnceleme




WoW : The Burning Crusade

Arkadaşlar dünyanın en büyük MMORPG oyunu olan World of Warcraft'ın ilk ve tek ek paketi çıktı.Ben şu an oynuyorum ve hala devam edeceğim.Herkese öneririm.Oyun içi resimleri en alta koydum.





Platform:
PC
Tür:
RPG - Online
Multiplayer:
Var
Yayıncı:
Blizzard
Yapımcı:
Blizzard
Çıkış Tarihi:
2007 Ocak
Min. Sistem:
Windows 2000/XP SP2, Intel Pentium III 800 Mhz ya da eşdeğeri, 512 MB RAM, 32 MB T&L Destekli Ekran Kartı
Yenilikler:
2 Yeni Irk (Blood Elf,Dranei)
Maximum Level 70
Yeni Bir Dünya Haritası (Outland)
Uçabilme Spelleri ve Uçan Hayvanlara Binebilme
Yeni Skill,Spell ve Talentler
Ve Daha Birçok Yenilik...


Druid, Zamanın Mağaraları'nda yürümeye devam etti. Attığı her adımda, mağaranın duvarları garip ışıklarla parlıyor, sanki Azeroth'un yüz yılları, bin yılları o ilerledikçe yanından akıp geçiyormuş gibi geliyordu. Mağara duvarlarının önüne yığılmış, yıkık dökük evleri gördüğünde duraksamadı, aksine adımlarını hızlandırıp mağaranın ortasına doğru adımlarını hızlandırdı. Sonunda, mağaranın ortasındaki Zamanın Kumları'na ulaştığında, etrafta uçuşan, Kumları ve Kum Saati'ni korumak için orada bulunan Nozdormu'nun bronz ejderhalarını gördü. Bronz ejderhalardan biri, onun yaklaştığını görünce ileri çıkarak ilerledi. Druid'in önüne geldiğinde, hiçbir şey söylemedi. Ama Druid, onun sözlerini kafasının içinde gayet net bir şekilde duydu. "Yardımınıza bir kez daha ihtiyacımız var." Druid başıyla onayladı. "Sonsuz Ejdersoyu bu sefer Medivh'in Kara Geçit'i açmasını önlemeye çalışıyor. Zaman akışının değiştirilmesi felaketle sonuçlanabilir. Medivh'in Geçit'i açmasına yardım etmelisiniz." Druid bu isteğin ironisine gülümsedi. "Dostlarıma haber yollayacağım ve Sonsuz Ejdersoyu bir kere daha durdurulacak." Druid ejderhaya başıyla hafif bir selam verdi ve Kara Geçit'in açılışına doğru giden zaman geçidine doğru yürürken yanından birçok şekil akıp geçti. Genç bir ork'un bir gladyatör arenasında yaptığı dövüş ve bir kaleden kaçmaya çalışması, devasa Hayat Ağacı'nın önünde bir iblisin wisp'ler tarafından yok edilişi, yer altındaki dehşet verici bir mahzende, yaşlı bir büyücünün bir başka büyücünün göğsüne kılıç sapladığı bir sahne ve bir an için görülen bronz tenli ve boynuzlu bir iblis... Bunlar ve bunun gibi daha nice görüntü, bulanık bir görüntü yumağı halinde bir anda yanından kayıp geçti. Ve görüntüler solduğunda, Druid kendini Black Morass'ta, Kara Geçit'in önünde buldu..."Açılışına bir kez daha şahit olma zamanımız geldi sanırım." Diye mırıldandı.

Blizzard'ın yaptığı oyunlar, her zaman için insanları kendine bağlamasıyla ve aradan yıllar geçse bile kendilerini hala oynattırabilmeleriyle öne çıkmıştır. Aradan neredeyse 10 yıl geçmiş olmasına rağmen hala StarCraft oynayan pek çok oyuncu bulmak zor bir iş değil. Yada Diablo 2'yi arada sırada yükleyerek oyuna hiç sıkılmadan en baştan başlayan oyuncu sayısı hiç azımsanacak sayıda değil. Ama kabul edelim ki, World of WarCraft, Blizzard'ın bağımlılık yapan oyunlarının arasında, firmanın kendi başarısını da aşan bir oyun oldu.

Şimdi ise, The Burning Crusade, WoW'un çıtasını bir adım daha ileriye taşıyor. WoW'dan artık sıkılmaya başlamış olan oyuncuları bile tekrar kendine bağlayabilecek yapıda olan bir ek paket var karşımızda.

Ek pakedin ana teması olan Outland'e geçtiğinizde nelerle karşılaşacaksınız peki? Outland, toplam 7 bölgeden oluşuyor. Dark Portal'dan geçer geçmez kendinizi Hellfire Peninsula'da bulacaksınız. Genel olarak level 58-62 arası düşmanları içeren bu bölgede Outland'e alışmaya çalışırken, TBC'nin yeniliklerinin birçoğunu da deneme şansınız olacak. Daha Outland'e adımınızı attığınız anda Stairs of Destiny'deki muazzam savaş nutkunuzun tutulmasına neden oluyor zaten. Solda Alliance güçleri, sağda Horde güçleri ve karşılarında da devasa bir Pit Commander önderliğindeki Burning Legion savaşçıları. Sürekli devam eden bu savaşı durup izlerken etkilenmemek mümkün değil. Bu büyüleyici savaştan gözlerinizi ayırmayı başardığınızda ise, Outland'deki questlerinize başlamak üzere Alliance için Honor Hold, Horde için Thrallmar'a doğru yola çıkacaksınız. Quest'ler çoğunlukla WoW'dan zaten alışık olduğumuz tarzda. 5 tane şundan kes, 10 tane bundan kes, şu kadar ondan topla tarzı alıştığımız quest'ler Outland'de de peşimizi bırakmıyor. Ama tabi ki yeni tipte, daha komplike birçok quest de karşımıza çıkacaklar arasında. Örneğin bombardıman questleri. Zırhlı bir gryphon/wyvern'in sırtına atlayıp Area 52 yapımı bombalarımızla Burning Legion yerleşim ve askerlerini bombaladığınız görevler gerçekten zevkli olmuş örneğin.

Blizzard'ın daha önce Eastern Plaguelands ve Silithus'da denediği ancak başarısızlıkla sonuçlanan World PVP sistemini Outland haritalarında çok daha başarılı bir şekilde canlandırdığını Hellfire Peninsula'ya adım attığınızda göreceksiniz. Çoğu bölgede bulunan PVP görevleri, kuleleri ve belli bölgeleri ele geçirmeniz karşılığında sizi özel madalyalarla ödüllendiriyor. Bu madalyaları kullanarak belli karakterlerden yeni eşyalar satın alabiliyorsunuz, ki bazı eşyalar gerçekten harcanan çabaya değecek kadar güzel.

Hellfire, Zangarmarsh, Terokkar Forest diye gezerken Nagrand'a adım attığınızda ise, World PVP'ye gelen esas ve en büyük yenilikle karşılaşıyoruz; Halaa. Nagrand'ın ortasında bulunan bu şehir, Alliance yada Horde tarafından ele geçirilebiliyor. Ve şehri elinde tutan tarafın NPC'leri şehirde yerlerini alıyorlar. Şehirdeki vendorlar ve sattıkları eşyalara ulaşmak isteyen oyuncular Halaa şehri için sürekli bir savaş içerisinde oluyorlar. Gryphon noktalarından kalkan Gryphon'larla şehirdeki guard'ları ve oyuncuları bombalayabiliyorsunuz. Şehirdeki tüm guard'lar öldüğünde ise, şehrin ortasındaki bölgeyi ele geçirmeniz gerekiyor. Bu savaş içerisinde, karşı takımdan bir oyuncuya son vuruşu yaptığınızda kazandığınız Halaa Battle Token'ları da, yine az önce belirttiğim özel eşyaları almak için kullanabiliyorsunuz (ki bunların içerisinde Epic Talbuk binekleri de var).

Blizzard hazır PVP'ye değinmişken olayı sadece World PVP'yle sınırlı bırakmamış, bizlere bir adet de "Eye of the Storm" isimli yeni Battleground hediye etmişler. Netherstorm'un şimşeklerle bezeli kaotik ortamında geçen bu battleground için tam olarak Warsong Gulch ve Arathi Basin karışımı diyebiliriz. Battleground içerisinde bulunan 4 adet kuleyi ele geçirip elinde tutan ve 2000 puana ilk kavuşan taraf kazanıyor. Aynı zamanda haritanın tam ortasında bulunan bayrağı kapıp kendi kontrolünüzdeki kulelerden birine getirmeyi başarabilirseniz de ek puan kazanıyorsunuz. 61-70 level'lar arasında tadını çıkarabileceğiniz bu battleground'un eski battleground'lardan sıkılanlara ilaç gibi geldiği bir gerçek. Tam TBC öncesi çılgınlar gibi PVP kasıp �Alterac Valley� adını duyunca hafif bir mide bulantısı yaşamaya başlayan ben, Eye of the Storm'dan oldukça memnun kaldım açıkçası.




Outland içindeki her bölgede en azından bir adet Alliance, bir adet de Horde kasabası bulunsa da, tüm oyuncuların ortak buluşma noktası olan Terokkar Forest'taki Shattrath City, her iki tarafın oyuncularına da açık. Aynı zamanda Outland'deki en büyük şehir olan Shattrath, içerisinde barındırdıklarıyla ve Outland'in merkez sayılabilecek bir yerinde bulunmasıyla birçok oyuncunun Heartstone noktası olacaktır şüphesiz.

Shattrath'ı biraz dolandığınızda, burada seçebileceğiniz iki adet faction olduğunu göreceksiniz. Eskiden bir Draenei tapınağı olan Shattrath'ın asıl sakinleri olan Aldor, ve Kael'Thas'ın en seçkin Blood Elf takımı olan ama Shattrath üzerine çıktıkları seferde taraf değiştirip Kael'Thas'a karşı dönüp A'dal'a sadakatlerini sunan Scryers. Bu iki grup birbirinden pek hoşlanmıyor ve birinden birini seçtiğinizde ve o taraf ile reputation kazanmaya başladığınızda diğer tarafla olan reputationınız azalıyor. Bu yüzden seçiminizi iyi yapmanızı tavsiye ederim, çünkü taraflardan birini bir kere seçtiğinizde, tarafınızı değiştirmek isterseniz büyük bir zahmete katlanmanız gerekiyor.

Bu iki taraftan birini seçmeniz ve seçtiğiniz tarafla olan reputation�ınızı yüksek tutmanızın tabi ki birçok avantajlı yanı var. İki tarafın da omuzluk enchant�ları, çeşitli silah, zırh ödülleri, epic meslek tarifleri gibi ödülleri var.

Reputation'a değinmişken, TBC öncesi WoW'da saatlerce yaratık kesmemize ve sıkıntıdan baygınlık geçirmemize neden olan reputation sistemi de değişimden nasibini almış. Artık reputation kazanmak eskisine nazaran çok daha kolay. Tabi yine de bir anda tüm faction'larla Exalted olabilmeniz mümkün değil, ama hiç olmazsa artık öldürdüğünüz mob başına 1 reputation, tekrarlanabilir questlerden 50 reputation saçmalığı ortadan kalkmış durumda. Genellikle mob başına 10 reputation, tekrarlanabilir questlerden de 250-500 civarı bir reputation (ki bazen çok daha fazla geldiği de oluyor) kazandığımız için bu konuda eskisi kadar sıkıntılı değiliz. Ama yine de bazı faction'larda bir yerden sonra işin yine tamamen grind yapmaya dönmesi biraz sinir bozucu maalesef.

Gelelim Outland instance'larına. Blizzard, instance'larda çok kanatlı sistemi sevmiş olacak ki, Outland'deki bütün instance'ların birden çok kanadı var. Örneğin Hellfire Peninsula'da, Hellfire Citadel instance'ının ayrı ayrı tam dört kanadı var. Ramparts ve Blood Furnace, Outland'e yeni ayak basanların girebileceği, TBC'de karşımıza çıkacak ilk instance'lar. Shattered Halls ise level 70'e hitap ediyor ve içerisinde Fel Orc'ların WarChief'i Kargath Bladefist'i barındırıyor. Son kanatta ise, WarCraft 3'te Illidan'ın tahtını elinden zorla aldığı ve hapsettiği Magtheridon'un ini olan Magtheridon's Lair bulunuyor. Magtherdion's Lair haricindeki kanatlar 5 kişilik standart dungeon'lar iken, Magtheridon's Lair, Onyxia's Lair türevinde bir 25 kişilik raid instance'ı. Evet, yanlış okumadınız, 40 değil, 25 kişi dedim. Çünkü TBC ile birlikte gelen tüm yeni intance'ların kişi sınırı 40'tan 25'e düşmüş durumda. Bu aslında bir çok yönden iyi sayılabilecek bir değişiklik. Küçük guild'lerin daha kolay adam toplayarak raid yapabilmesi ve büyük guild'lerin de 2 gruba ayrılarak daha çok loot'a ulaşabilmesi adına şüphesiz yararlı bir değişiklik. Eski Azeroth instance'larına ise hala 40 kişi ile girebilmek mümkün.

Birkaç kanattan oluşan instance'lar sadece Hellfire Citadel'den ibaret değil tabi ki. Coilfang Reservoir, Auchindoun gibi instance'lar da birden çok kısımdan oluşuyorlar ve her kısım farklı bir level grubuna hitap ediyor. Bu sayede level 70'e giden yolda neredeyse her level için farklı instance'lar bulduğunuzdan, aynı instance'ı defalarca yapıp sıkılmaktan kurtuluyorsunuz. Seçenek bol olunca, size sadece seçmek kalıyor.




Ayrıca instance dışı bölgelerdeki görev ve event'lar da instance içi eğlenceleri aratmayacak kadar zevkli olmuş. Honor Hold'daki Exorcist göndermesi olan iblisler tarafından etkilenmiş kumandanın içinden iblisi çıkartan Draenei, Thrall'ın Outland'e gelişi derken WoW adeta bambaşka bir WoW olmuş, ve uzun süre sıkılmadan oynanacak, kolay kolay tüketilmeyecek bir içeriğe sahip bir şekle bürünmüş.

Ama tabi Outland'deki en büyük zevklerden birini de ancak level 70'e (Druid'ler için 68) ulaştığınızda yaşayacaksınız. Sadece Outland'de kullanabileceğiniz uçan bineğinizden (Druid'ler için Stormcrow formu) bahsediyorum tahmin edeceğiniz üzere. Shadowmoon Valley'deki Wildhammer Stronghold (Alliance) yada Shadowmoon Village (Horde)'dan 800 gold karşılığında öğrenebileceğiniz expert riding skill'i ve 100 gold karşılığında alabileceğiniz binek ile birlikte Outland semalarında özgürce yükselebilirsiniz. %60 hızda uçan bu binek sizi kesmezse, 5000 gold'luk artisan training ve 200 gold'luk epic uçan binekle birlikte %280 hızla uçmanın tadına varabilirsiniz. (5000 gold'u ödemenin ağırlığı midenize oturmazsa tabi.) Druid'ler ise bu konuda biraz daha şanslı. Level 68'de 5-6 gold'a öğrenilen flight form özelliği, yanında bedava expert riding skill'i de getidiği için 800 gold'luk masraftan yırtmış oluyorlar. İleriki patch'lerde eklenecek olan Epic Flight Form için ise maalesef ki öncelikle 5000 gold'luk artisan training'i öğrenmiş olmaları gerecek. (Bu cümleden sonra Druid oynadığım anlaşıldı sanırım.) Bunların dışında uçan binekler için bir çeşit daha var, o da Netherdrake. Bu pek şirin ejderciklere kavuşmak ise önceki bineklere kavuşmaktan bile daha zor. (Hayır, 10000 gold ödemiyorsunuz.) Netherdrake sahibi olabilmenin iki yolu var; birincisi 3 ay süren Arena sezonu sonucunda takımınızın birinci olması, ikincisi ise şu anda oyuna eklenmiş olmasa da yapımcıların dediği kadarıyla çok uzun ve zorlu bir quest serisi sonucunda ödül olarak kazanmak. Quest Netherdrake'i epic mount'lara eş değer olarak %280 hızda olacak, ancak arena ödülü olan zırhlı Netherdrake %310 hızda olacak.

Arena demiştik değil mi? TBC gelmeden hemen önceki patch'le oyuna eklenmişti aslında arenalar. 2'ye 2, 3'e 3 veya 5'e 5 maçlar yapmaya daha TBC gelmeden başlamıştık bile. Ama TBC'de arenaların farklı bir yeri var. Level 70 öncesinde sadece pratik yapabildiğimiz arenalar, Level 70 sonrasında oyuncuların kendi oluşturdukları takımların kıran kırana çarpıştığı ve en iyi olmak için çabaladıkları bir yer haline geliyor. Eğer Arena'nın yüksek basamaklarını tırmanmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken kendinize bir "Arena Team Charter" almak olmalı. Daha sonra takımınıza katılacak kişilere bu charter'ı imzalatmalısınız. Yalnız Arena takımı yaratmanın oldukça masraflı bir iş olduğunu söylemeliyim, o yüzden takıma katılacak kişiler bu parayı beraber öderlerse herkesin üzerindeki yük azalmış olur. Takımınızı yarattığınızda ise geriye "bayrağınızın" sembolünü yaratmak kalıyor. Bu bir nevi guild tabard'ı gibi, Arena'daki bayrağınızın üzerinde yer alıp takımınızı temsil edecek sembol görevi görüyor. Takımınız tamam ise sıra dövüşlere başlamakta. Arena'larda takımınız başarıya ulaştıkça daha yüksek puanlı ve zorlu rakiplerle karşılaşacaksınız. Takımınızı bu şekilde başarıdan başarıya koşturtarak bir sezonu birinci olarak tamamlayabilirseniz az önce belirttiğim zırhlı Netherdrake ve daha bir sürü sürpriz ödüle kavuşacaksınız. Siz hevesle ellerinizi ovuşturmadan önce bir sezonun tam 3 ay sürdüğünü söyleyeyim. 3 ay boyunca durmadan arena mücadelesi yapacak sabrı ve zamanı bulmak zor tabi, ama o sabrı ve zamanı bulanlar bunun karşılığını alacak gibi gözüküyor. "Benim gözüm sezon birinciliğinde değil, yok mudur peki Arena'da başka ödül falan?" derseniz, kazandığınız arena puanlarını Area 52'deki Arena ödül npc'sinde gönül rahatlığıyla harcayıp kendinizi güzelim arena set ve silahlarıyla donatabilirsiniz derim bende.

Outland'de bu kadar gezinti yeter, Azeroth'ta neler değişmiş bir de ona bakalım.

Arthas tarafından yerle bir edilen Silvermoon şehri, Blood Elf'lerin uğraşlarıyla tekrar kurulup Eversong Ormanı'ndaki yerini almış. Outland�e geçip Tempest Keep'teki liderleriyle buluşmak isteyen Blood Elf'ler, bu vesileyle Outland'i en iyi bilen tarafa, yani Horde'a katılmış durumda. (Forsaken lideri Sylvanas Windrunner'ın eskiden kendilerinden biri olmasının da onlara bu konuda yardım sağladığı bir gerçek tabi.) Blood Elf görevleri, genellikle Horde'un gözünde kendi değerlerini ispatlamaya, Wretched denilen büyü tarafından delirtilmiş Blood Elf'lere karşı savaşmaya ve Scourge'ün yıktığı eski ihtişamlarını geri kazanmaya çalışan bir hikayeyi izliyor. Kesinlikle muhteşem tasarlanmış Silvermoon şehri, Eversong Ormanı ve size buralardaki gezintileriniz sırasında eşlik eden müzikler size adeta Azeroth'un havasını solutmayı başarıyor. Tabi ki bu yüzden (özellikle yeni açılan Serverlarda) Horde tarafında müthiş bir Blood Elf patlaması da yaşanmış durumda. Soylu, güzel ama bir o kadar da büyüye duydukları açlık tarafından yozlaştırılmış olan Blood Elf ırkı, Horde olarak kalmak isteyen ama hep bir Paladin oynamanın eksikliğini çekmiş oyuncular içinde tek seçenek olduğundan, bu nüfus patlamasını anlamak zor değil.

Kafamızı Kalimdor tarafına doğru çevirdiğimizde ise, ufak bir adada yaşayan heybetli ve kadim Draenei ırkı selamlıyor bizleri. Kendilerini ilk başta "Bu nasıl Draenei? Bariz Eredar bunlar!" diye yargılamış olsak da, bu ırkın Outland'deki kuzenleri (the Broken Ones) gibi yozlaşmamış, Burning Legion'ın etkisinden kurtulabilmiş "esas" Draenei'ler (Draenei yani Sürgünler adını almış olan Eredar'lar) olduğunu öğrendiğimizde �hikaye biraz zorlama geldiği için başta biraz yadırgasak da- bağrımıza basmayı ihmal etmedik. Night Elf'lerin yuvası olan Teldrassil ağacının yakınlarındaki bir adaya uzay gemileri düşen Draenei'ler (Uzay gemileri aynı zamanda ana şehirleri olan Exodar) liderleri Kahin Valen önderliğinde Alliance birlikleriyle ittifak yaparak Alliance'a resmen katılmış durumda. Karanlığa sapmış Eredar'ın aksine tamamen ışık tarafından kutsanmış olan Draenei'ler, aynı zamanda ışığa dönmeye çalışan ve Şamanizm üzerine gelişmiş Broken One kuzenlerini de bünyesine katarak WoW'un aynı anda hem Paladin, hem Shaman olabilen tek sınıfı konumunda şu an. Draenei'lerin başlangıç yeri olan Azuremyst Isle ise, Blood Elf'lerin Eversong Ormanı kadar güzel ve göz alıcı olmasa da (ne de olsa enkaz parçalarıyla kaplı) en az bir o kadar ilgi çekici. Exodar gemisi adaya çarptığında oluşan hasarı telafi etmeye çalışan Draenei'lerin görevleri de genelde bu doğrultuda. Gerek enkazdaki yaralıları tedavi ederek, gerekse adaya dağılmış olan kristalleri toplayıp onların verdiği hasarı iyileştirmeye çalışarak geçiyor Draenei olarak ilk saatlerimiz. Blood Elf'lerin aksine çok yoğun bir nüfus patlamasına neden olmasa da, oynaması gerçekten zevkli, karizmatik ve heybetli bir ırk olarak eklenmiş Draenei'ler expansion'a.

İki tarafın da yeni bölgeleri ve görevleri maalesef ki sizi ancak level 20 civarına getirdikten sonra bırakıyor. Bundan sonrasında yine önceden bildiğimiz Azeroth topraklarını arşınlıyoruz. Tabi ki beklentimiz level 60'a kadar yeni bölgeler değildi, ama en azından her iki tarafın bölgesine düşük seviyeli birer instance konulsa çok daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

Level 1'den 60'a kadar kasıp da 300 skill puanına getirmeye çalıştığımız mesleklerimiz de TBC ile birlikte yeni tariflere kavuşuyor. Artık 375'e çıkartabildiğimiz meslek skill'leriyle ilgili gelişmeler gerçekten memnuniyet verici. Önceden Leatherworking, Blacksmithing ve Engineering'de bulunan çeşitli konularda uzmanlaşma, artık Tailoring ve Alchemy meslekleri için de geçerli. Tailoring'iniz yeterli seviyeye ulaştığında 3 tailoring uzmanlığından birini seçme şansınız olacak. Spellfire Tailoring (Arcane ve Fire damage'ı veren itemlar ve 28-slotluk enchanting çantası), Shadowweave Tailoring (Frost ve Shadow damage'ı veren itemlar ve 28-slotluk soul shard çantası), Primal Mooncloth Tailoring(Healing'e bonus veren itemlar ve 20-slotluk çanta). Hangi uzmanlık alanını seçerseniz seçin, diğer tariflerdeki eşyaları yapabilmeniz yinede mümkün. Ancak uzmanlık alanınız olmadığı için bu tür eşyaları yaratımınız 2 katı uzun sürecek ve bazı eşyalardaki uzmanlık gerektiren bonusları da kullanamama durumunuz var. O yüzden seçiminizi yaparken hangi uzmanlığın size daha çok yarayacağını düşünmeniz gerçekten önemli.

Alchemy içinde durum çok farklı değil. Alchemy de 3 adet yeni uzmanlık dalına sahip. Transmution Mastery, Potion Mastery ve Elixir Mastery. Bu 3 alandan birini uzmanlık olarak seçtiğinizde, o alandan bir ürün yarattığınızda, 1 tanelik malzemeden birden çok ürün elde etme şansı veriyor. Örneğin Elixir Mastery'yi seçtiğinizde, bir "Elixir of Major Agility" yaratmak istediğinizde size bir tane iksir yerine birden çok iksir yaratabiliyor. Böylece az malzemeyle çok daha fazla iksir (yada transmute) yapabiliyorsunuz. Uzmanlık dışında Alchemy'ye gelen bir diğer güzel özellik ise iksir keşfetme. Çok nadir gerçekleşen bir şey olsa da, herhangi bir iksir yaratırken başka bir iksirin tarifini keşfetme şansınız var. Mesela sıradan bir sağlık iksiri yaratmaya çalışırken çok güçlü bir flask tarifi keşfedebilirsiniz, "Karakterime vahiy mi geldi?" demeyin sonra.

Gelişmeler sadece Tailoring ve Alchemy de değil tabi. Blacksmith�ler yeni epic tarifleri görünce muhtemelen sevinçten gözyaşlarına boğulacaklardır, çünkü yeni silah ve zırh tarifleri gerçekten çok sağlam. Dahası, artık geliştirilebilen tariflere de sahip Blacksmith�ler. Örneğin "Thunder" isimli epic mace'i yaptınız. Daha sonra bunu upgrade ederek "Deep Thunder" isimli silaha çevirdiniz. O da yetmedi, onu da upgrade edip "Stormherald"'a çevirdiniz, ki bu silahın 123 dps'lik, 39 strength ve agility, 57 st----- ve chance on hit'inde 4 saniyelik bir stun efektine sahip olduğunu söylersem ne kadar güçlü bir silah yaratabildiğinizi fark edeceksinizdir. Leatherworking de ise Outland'den daha iyi bir gear toplayana kadar sizi rahatlıkla idare edebilecek mail ve leather setler, özelliklerinizi belli bir süreliğine arttıran savaş davulları ve çok çeşitli özelliklere sahip, yapması zor ama kesinlikle değecek armor kit'ler var. Enchanting de yüksek seviye yeni birçok enchant, Engineering'de yeni (ve çılgın) yeni tasarımlar var.

Bütün bu eski meslekler bir yana, bir de yepyeni mesleğimiz Jewelcrafting var tabi ki. Jewelcrafting oldukça ilginç bir meslek, çünkü kapsamı gerçekten çok geniş. Ring, Trinket ve Necklace eşyaları yaratabileceğiniz gibi, sizi az miktarlarda da olsa heal'layan totemler yaratabilir, daha da ileri seviyelerinde etrafta bulduğunuz ham mücevherleri kesip onları kendiniz kullanabilir ya da satabilirsiniz. Özellikle oyunun başlarında kıtlığı çekilen bazı eşyaları yapabilmesi, Outland'den bin bir zorlukla topladığımız soketli eşyalarımız için mücevher kesebilmesiyle oldukça yararlı ve diğer mesleklerin gerisinde kalmayan bir meslek olmuş Jewelcrafting. Ham madde olarak madenleri ve değerli taşları kullandığı için yanına destekleyici meslek olarak Mining'i almak olmazsa olmaz tabi. Değerli taşlar içinse, Jewelcrafting'in daha başlarında öğreneceğiniz "Prospecting" özelliğiyle bulduğunuz madenlerden 5 tanesini değerli taşlar için arayabiliyorsunuz. Ama bu arayışın sonucunda değerli taşları kazanırken madenlerinizi kaybediyorsunuz.

WoW'un her zaman için masalsı (hatta anime'msi) bir hava veren grafikleri için çok fazla bir yenilik sunmuyor TBC. Ancak buna rağmen, eldeki grafiklerle yaratılan ortamlar, mekanlar kesinlikle büyüleyici. Hellfire Peninsula'nın kızıl toprakları olsun, Nagrand'ın yemyeşil ovaları olsun, Karazhan'ın müthiş görkemli salonları olsun her şey kesinlikle büyük bir özenle, büyük bir başarıyla oyuna yansıtılmış. Arada bir Nagrand'daki havada süzülen adacıklardan dökülen şelaleri izlemek için Nagrand'a uğradığım dahi oldu açıkçası. WoW'un zaten basit grafiklerle yarattığı muhteşem atmosfer, TBC'yle birkaç adım ileriye taşınmış böylece.

Seslerin ve müziklerin de bu muhteşem atmosfere yaptıkları büyük katkı yadsınamaz. Tüm seslendirmeler gerçekten de büyük bir özenle ve başarıyla yapılmış. Özellikle instance'lardaki boss'larının çoğunun seslendirilmiş olması gerçekten çok iyi olmuş. Bir Talon King Ikiss'in, bir Moroes'in yada Maiden of Virtue'nun seslendirmesini duyduğunuzda bu karakterleri sadece sesleriyle bile bu kadar iyi canlandırabilmiş kişilere saygı duyuyorsunuz. (Talon King Ikiss'inkine belki saygı duymayabilirsiniz tabi, nedenini karşılaşınca anlarsınız.) Müziklere ise kesinlikle tam not! Daha login ekranında "Legends of Azeroth"'un TBC'ye uyarlanmış versiyonunu dinlediğiniz andan itibaren müziklere hayran kalacağınıza eminim. Genel olarak WoW'dan çok daha karanlık bir havada olan müzikler, Outland'in o kaotik ve karanlık atmosferini büyük bir başarıyla yansıtıyor. Zaman zaman bazı müzikler yüzünden Diablo oynadığınızı sansanız da (Diablo'nun müziklerine çok benziyorlar, ama zaten bilin bakalım müziklerin ardındaki isimlerden biri kim? Matt Uelmen. Kendisi Tristram ve diğer birçok Diablo müziğinin bestecisi desem?) TBC'ye ayrı müthiş bir atmosfer yaratıyor bu müzikler. Oyunun çok sınırlı sayıda gelen Collector's Edition versiyonunu almayı başarabildiyseniz, CE içinden çıkacak olan Soundtrack CD'si ile müzik şöleninizi oyunda olmadığınız zamanlarda da devam ettirebilirsiniz.

TBC ile ilgili aslında daha söylenebilecek çok şey var. Çünkü oyun sürekli olarak Blizzard tarafından daha da geliştirilmeye devam ediyor. Ama ben şimdilik incelemeyi bu kadarla bırakacağım. WarCraft evrenine, online oyunlara ilgi duyuyorsanız kesinlikle denemeniz gereken bir oyun WoW.

Alıntı...


__________________

Dr.TaKa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 26.06.07, 20:34   #2 (permalink)
Yeni Tayfa
 
alican56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik Tarihi: Jun 2007
Mesaj Sayısı: 3
Konu Sayısı: 0
Rep Gücü: 0
Rep Puanı: 10
Rep Derecesi : alican56 0-250000
Standart Cevap: World of Warcraft Burning Crusade İnceleme




arkadaşlar World of Warcraft Burning Crusade nasılüye olunuyor ve hangi siteden


alican56 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.0
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.
ForumTayfa

Arşiv: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 16 22 23 24 25 26 27 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 97 98 99 100 102 103 104 105 106 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 167 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271


ForumTayfa - Link Değişimi
Telinka İletişim | Voip Ürünleri | Link Değişimine Katılın |

Sitemiz bir forum sitesi olduğundan dolayı, kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. ForumTayfa Yöneticileri mesajları itina ile kontrol etse de, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız [email protected] email adresine bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.

Any member of our web site has the right of adding comments instantly without getting permisson due to the forum structure of our site basis. Althought, our site modarators check comments with care, all the responsibilities sourced from these comments directly belong to the members. If you still find any illegal content in our site ( A.buse, H.arassment, S.camming, H.acking, W.arez, C.rack, D.ivx, Mp.3 or any Illegal Activity ), please report us via [email protected] .Your reports will be evaluated as soon as the arrival of your e-mail.